Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205812 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss


TimK21

Citaat van: Ramon Oost op wo 16 jan 2013 - 22:37
Nieuwe IJspluim voor noordoost Nederland. Ijsdikte gaat naar 20cm aldus de pluim.


Is natuurlijk niet representatief voor sloten en vaarten, aangezien dat stromende wateren van dieper dan 1 meter zijn. Hij begint hier ook met vandaag al 7 centimeter, maar dat is het nog op weinig plaatsen, denk ik.
Challenge accepted!

Koen-IJM

Citaat van: gilleeesss op wo 16 jan 2013 - 22:51
Sneeuw is uit GFS :O

Des te minder sneeuw des te beter. Denk dat de meesten het er wel over eens zijn gezien de ijspluimen ;-)

SuperGrover

kunnen we niet een poll krijgen wanneer de tocht wordt gereden ? die met de 11 erin bedoel ik.
zelf denk ik 26 of 28 januari   8)

gilleeesss

Citaat van: Koen-IJM op wo 16 jan 2013 - 22:55
Des te minder sneeuw des te beter. Denk dat de meesten het er wel over eens zijn gezien de ijspluimen ;-)

Ik wil juist een dik pak sneeuw erbij ;);) maar voor jullie hoop ik dan geen sneeuw, maarja ik woon in belgie. Dus daar mag wel sneeuw vallen..!! xD

ron12

Wordt het niet eens tijd voor een elfstedentocht polletje,met zulke mooie voor uitzichten op zak ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

boharo

Tussen 26 januari en 28 januari kan het inderdaad spannend worden, maar het is nog niet zover he. Volgens mij ligt het nog steeds niet overal dicht. Dus hoe snel het ijs daar gaat groeien is nog een raadsel. We zullen dat echt af moeten wachten. Ik hoop ook op de elfstedentocht. Laten we eerst maar afwachten of de kaarten zo uitkomen. We spreken nu al over 10 dagen verder, dat is gewoon onmogelijk om zo ver vooruit te kijken.
Let it snow, let it snow, let it snow!

Koen-IJM

Citaat van: boharo op wo 16 jan 2013 - 23:00
Tussen 26 januari en 28 januari kan het inderdaad spannend worden, maar het is nog niet zover he. Volgens mij ligt het nog steeds niet overal dicht. Dus hoe snel het ijs daar gaat groeien is nog een raadsel. We zullen dat echt af moeten wachten. Ik hoop ook op de elfstedentocht. Laten we eerst maar afwachten of de kaarten zo uitkomen. We spreken nu al over 10 dagen verder, dat is gewoon onmogelijk om zo ver vooruit te kijken.

En zo is het. Moeten immers niet vergeten dat de verwachting ook weer kan veranderen. We hebben afgelopen dagen beide scenario's meegemaakt..  Maar tot nu toe zeg ik geniet ervan allemaal en ik weet zeker dat het komend weekend druk zal worden op het natuurijs :)

SuperGrover

Citaat van: boharo op wo 16 jan 2013 - 23:00
Tussen 26 januari en 28 januari kan het inderdaad spannend worden, maar het is nog niet zover he. Volgens mij ligt het nog steeds niet overal dicht. Dus hoe snel het ijs daar gaat groeien is nog een raadsel. We zullen dat echt af moeten wachten. Ik hoop ook op de elfstedentocht. Laten we eerst maar afwachten of de kaarten zo uitkomen. We spreken nu al over 10 dagen verder, dat is gewoon onmogelijk om zo ver vooruit te kijken.

klopt , alleen ergens moet het gevoel beginnen dat het wel eens kan gaan gebeuren.
Dat is voor mij , nu ik de pluimen heb gezien van vandaag, nu.

Joep


Bacci

Argh stomme bewolking ga weg!!! ik wou vandaag die mpemba effect uitprobreren.

SuperGrover

Citaat van: Bacci op wo 16 jan 2013 - 23:07
Argh stomme bewolking ga weg!!! ik wou vandaag die mpemba effect uitprobreren.

hoeveel graden moet het dan zijn ?


gilleeesss

Citaat van: SuperGrover op wo 16 jan 2013 - 23:08
hoeveel graden moet het dan zijn ?

-10 dacht ik ? correct me if i'm wrong

Joep

Het is nu -10,5  hier in de polder van Alphen aan den Rijn brrrr

Koen-IJM

Citaat van: gilleeesss op wo 16 jan 2013 - 23:09
-10 dacht ik ? correct me if i'm wrong

-10 of lager op 2m hoogte ;-)

Ramon Oost

Citaat van: SuperGrover op wo 16 jan 2013 - 23:08
hoeveel graden moet het dan zijn ?

Vanochtend nog gedaan bij -10 graden...

Lucas

Nieuwe GFS geeft wel sneeuwkansen in het oosten vanuit Duitsland..niet veel maar toch, 4 uur lang motsneeuw is ook sneeuw :D
Aanhoudende sneeuwval

SuperGrover

Citaat van: gilleeesss op wo 16 jan 2013 - 23:09
-10 dacht ik ? correct me if i'm wrong

oeps , even opgezocht. Ik dacht dat dat het effect was door kokend water in de lucht te gooien en dat het dan uitsneeuwt.
Maar dat is dus iets anders

dit bedoelde ik


ron12

hellmann voorspelling gezien,gaat harder omhoog dan vorig jaarhttp://www.weerstatistieken.nl/hellmann rode lijntje.en de maand temperatuur gaat richting de nul graden zie hierhttp://www.weerstatistieken.nl/2013/januaristaat nu opplus 0.7 graden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep


Powered by EzPortal