Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205899 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

frankaloe

Citaat van: Pascal Soomers op wo 16 jan 2013 - 13:27
Wat maakt het nou uit? Limburgers mogen toch in het Limburgs tegen elkaar praten ;).
We weten allemaal dat het een openbaar forum is.. En ook wij kunnen gewoon Nederlands praten, maar als wij even onderling met elkaar willen praten, dan doen wij dat gewoon in ons taaltje!
ze kunnen er natuurlijk ook gewoon ondertiteling bij zetten :D
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

SniperEye

Citaat van: GHkstra op wo 16 jan 2013 - 12:29
Ze varen nog steeds door de sluizen en op het kanaal.
Dan moet het vaarverbod eerst uitgebreid worden voordat daar ijs ligt.

Hoe graag wil je de Elfstedentocht vraag ik me af. Dichtgooien voor iedereen en alles. Als je de weerkaarten en pluimen bekijkt blijft het nog wel even vriezen. Gemiste kans denk ik dan maar..

grizzrh

Citaat van: frankaloe op wo 16 jan 2013 - 13:57
ze kunnen er natuurlijk ook gewoon ondertiteling bij zetten :D

tegen een kleine vergoeding is alles mogelijk :P
Doenrade, Limburg

gilleeesss

Komaan zeg, dichten alles !! ik ben belg, maar komaan, je ziet dat tot eind deze maand kan vriezen!! met ma/di misschien eens 1graadje max daar. Dit is wel de kans voor een E-Tocht

Reutel

Jeetje wat een boel Duitsers ineens op het forum  8)

Als die Friezen slim zijn, gooien ze inderdaad nu snel de boel dicht. Zoveel beroepsvaart zal er nou ook niet voorbij die durpkes komen.

GHkstra

Citaat van: SniperEye op wo 16 jan 2013 - 13:57
Hoe graag wil je de Elfstedentocht vraag ik me af. Dichtgooien voor iedereen en alles. Als je de weerkaarten en pluimen bekijkt blijft het nog wel even vriezen. Gemiste kans denk ik dan maar..
Als je bij het eerste beetje vorst meteen de beroepsvaart stil gaat leggen, kost dat meer geld dan een eventuele Elfstedentocht oplevert.

Dennis


grizzrh

Citaat van: Reutel op wo 16 jan 2013 - 14:03
Jeetje wat een boel Duitsers ineens op het forum  8)

Als die Friezen slim zijn, gooien ze inderdaad nu snel de boel dicht. Zoveel beroepsvaart zal er nou ook niet voorbij die durpkes komen.

whahah al eens duits gesproken dan ? :P
Doenrade, Limburg

alaind86

Actuel ist es 3.4 graad under dem gevrierpunkt, und es ist wolkig mit eine kalte Sud-Ostliche wind.

Toch maar weer terug op ABN ;)

Floris

Wat is het weerbericht voor KT en aankomend weekend?

Wordt er sneeuw verwacht? zo ja, wanneer en hoeveel?

Floris

Waarom wordt hier ineens geen Nederlands meer gesproken?

TimK21

Zal ik het dan maar zeggen?

Die Elfstedentocht komt er niet. En die rayonhoofden en andere mensen die er wat over te zeggen hebben denken daar ook zo over waarschijnlijk. Anders was het vaarverbod allang uitgebreid en waren er andere maatregelen genomen. Het is 's nachts simpelweg niet koud genoeg. Het moet toch echt wel -12/-13 zijn voordat de grotere vaarten echt fatsoenlijk dichtvriezen, en ook onder de bruggen vriest het niet goed dicht met deze temperaturen. Tuurlijk, het is wel koud, maar niet koud genoeg. Er is echt flink wat voor nodig om een Elfstedentocht te kunnen rijden. Bovendien is het overdag 'te warm'. Met temperaturen van -3 groeit het ijs onder aan een dun ijslaagje niet verder aan. Het moet gewoon simpelweg kouder. Stel dat het de komende week 's nachts consequent -13 en overdag -6 blijft, dan kunnen we gaan praten. Die rayonhoofden houden alles echt wel in de gaten wanneer het gaat vriezen, en zij zullen er ook meer kijk op hebben, anders waren ze geen rayonhoofd geweest.

Waarom er hier zoveel mensen wel denken dat er een Elfstedentocht komt? Ik denk omdat mensen teveel hoop hadden op vorig jaar, en dat komt nu natuurlijk weer naar boven borrelen. Met als argument dat er nu eindelijk geen sneeuw ligt. Maar het simpele tegenargument is ook gewoon dat het nu simpelweg niet koud genoeg is voor voldoende ijsaangroei. Men moet er rekening mee houden dat het ijs, wanneer het zo'n 7/8 centimeter dik is, niet meer aangroeit bij -5. Dan zijn er ook lagere temperaturen nodig om het te laten aangroeien. Hoe dikker het ijs, hoe kouder het moet worden om meer ijs te krijgen.
Challenge accepted!

grizzrh

Citaat van: Floris op wo 16 jan 2013 - 14:14
Waarom wordt hier ineens geen Nederlands meer gesproken?

Offtopic:
was je ogen dan eens met groene zeep :P

Ontopic:
hier is lokaal rond -5 op het moment met nog steeds wat motsneeuw


Citaat van: TimK21 op wo 16 jan 2013 - 14:16
Zal ik het dan maar zeggen?

Die Elfstedentocht komt er niet. En die rayonhoofden en andere mensen die er wat over te zeggen hebben denken daar ook zo over waarschijnlijk. Anders was het vaarverbod allang uitgebreid en waren er andere maatregelen genomen. Het is 's nachts simpelweg niet koud genoeg. Het moet toch echt wel -12/-13 zijn voordat de grotere vaarten echt fatsoenlijk dichtvriezen, en ook onder de bruggen vriest het niet goed dicht met deze temperaturen. Tuurlijk, het is wel koud, maar niet koud genoeg. Er is echt flink wat voor nodig om een Elfstedentocht te kunnen rijden. Bovendien is het overdag 'te warm'. Met temperaturen van -3 groeit het ijs onder aan een dun ijslaagje niet verder aan. Het moet gewoon simpelweg kouder. Stel dat het de komende week 's nachts consequent -13 en overdag -6 blijft, dan kunnen we gaan praten. Die rayonhoofden houden alles echt wel in de gaten wanneer het gaat vriezen, en zij zullen er ook meer kijk op hebben, anders waren ze geen rayonhoofd geweest.

Waarom er hier zoveel mensen wel denken dat er een Elfstedentocht komt? Ik denk omdat mensen teveel hoop hadden op vorig jaar, en dat komt nu natuurlijk weer naar boven borrelen. Met als argument dat er nu eindelijk geen sneeuw ligt. Maar het simpele tegenargument is ook gewoon dat het nu simpelweg niet koud genoeg is voor voldoende ijsaangroei. Men moet er rekening mee houden dat het ijs, wanneer het zo'n 7/8 centimeter dik is, niet meer aangroeit bij -5. Dan zijn er ook lagere temperaturen nodig om het te laten aangroeien. Hoe dikker het ijs, hoe kouder het moet worden om meer ijs te krijgen.

jij ben toch die ene wat zei dat gisteren geen sneeuw kwam blabla ??
Doenrade, Limburg


Dennis

Canadees weermodel gaat al voor lange winter richting eind maand (26 Januari)


Rayonhoofd


Als je bij het eerste beetje vorst meteen de beroepsvaart stil gaat leggen, kost dat meer geld dan een eventuele Elfstedentocht oplevert.

Dan varen ze toch om ?  ;D ;D ;D
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

TimK21

Citaat van: grizzrh op wo 16 jan 2013 - 14:19


jij ben toch die ene wat zei dat gisteren geen sneeuw kwam blabla ??

Wat heeft dat ermee te maken? Bovendien heb ik helemaal niet gezegd dat er geen sneeuw kwam, niet de feiten verdraaien. Ik gaf aan dat ik hier (en daarmee dus mijn woonplaats) niet de hoeveelheid en duratie sneeuw meer zag aankomen dan dat er voorspeld werd. Achteraf lag de waarheid ergens in het midden, want het ging nog wel sneeuwen, dus daar zat ik fout, maar niet tot in de ochtend, zoals op veel kaarten/weerstations aangegeven.

Maar dat heeft totaal niks te maken met mijn verhaal over de Elfstedentocht, dus waarom haal je dat er nu weer bij?
Challenge accepted!

Weatherman



Op komende mist boven weiland




Mooie uitzicht in de middag

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Dennis

GFS 06H 16/1/13 LONG WINTER possible 75%


grizzrh

Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal