Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258605 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Energizer85

Citaat van: MamaAs op ma 09 jun 2014 - 21:34
Hier staat alles nog steeds op scherp, qua waardes. De lucht wordt richting die gigabui helemaal geel. Erg bijzonder weer, onheilspellend.

Zelfde hier. Dit kan nooit alles geweest zijn, erg klef ook nog

vlerk

Ik ben vanuit Eindhoven nog steeds aan het genieten van de "Limburg-bui", schitterende lichtshow, ook al gaat alles 'hier' voorbij. Wow!

densta

Ook hier de lucht helemaal geel geworden.

Extremissimorum

Citaat van: Energizer85 op ma 09 jun 2014 - 21:38
Zelfde hier. Dit kan nooit alles geweest zijn, erg klef ook nog

Nou zeg dat! Verder: bij minimumtemperaturen van 19/20 graden is de hele nacht nog veel mogelijk lijkt mij?!
Citaat van: densta op ma 09 jun 2014 - 21:42
Ook hier de lucht helemaal geel geworden.

Hier ook! Aardig onheilspellend!
Combinatie van saharazand en fijnstof?

Jeroen22

in nieuwegein is de lucht ook helemaal geel. Niet gezond.

Jenkie

Citaat van: Fren op ma 09 jun 2014 - 21:34
het trekt er net langs idd... of onderdoor moet je zeggen..
maar op foto's lijkt het allemaal een stuk lichter dan als je buiten onder de mooie lucht staat :P

Ik moet eerlijk zeggen dat het nu wel erg donker wordt. Met name richting Duitsland. Als ik in noordwestelijke richting kijk, zie ik nog de lucht rood kleuren. Maar ik denk inderdaad dat het net onder ons naar Duitsland trekt. Wel erg mooi weer!

Marco uit Hangar 5

Citaat van: Joep op ma 09 jun 2014 - 21:18
Komt nog zat aan :)

Ik kan me dit maar moeilijk voorstellen.. plaatje is valid 00 uur vannacht, dan zouden die buien boven Frankrijk met 250km/u deze kant op moeten trekken.. en dat gebeurd echt niet hoor..  Dit kan alleen als er vanaf nu boven ons hoofd buien gaan ontstaan, anders is dit onmogelijk!

Zit nu het satelietbeeld van nu te bekijken, maar dat grijzige boven het zuiden/zuidoosten van Noorholland is gewoon het scherm van het complex boven Limburg/Ruhrgebied!! Het scherm omvat nu heel Nederland, bijna heel Belgie en een groot deel van Duitsland.. to ver voorbij Keulen zitten ze in de schaduw van dit mega complex wat het nu geworden is... Indrukwekkend!
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Keesie


Joep

Heerlijke zonsondergang hier na al dat geweld in Limburg :)


LeMisérable

Hier is de lucht ook geel maar komt door zonsondergang :P
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

pietjelol

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op ma 09 jun 2014 - 21:45
Ik kan me dit maar moeilijk voorstellen.. plaatje is valid 00 uur vannacht, dan zouden die buien boven Frankrijk met 250km/u deze kant op moeten trekken.. en dat gebeurd echt niet hoor..  Dit kan alleen als er vanaf nu boven ons hoofd buien gaan ontstaan, anders is dit onmogelijk!

Zit nu het satelietbeeld van nu te bekijken, maar dat grijzige boven het zuiden/zuidoosten van Noorholland is gewoon het scherm van het complex boven Limburg/Ruhrgebied!! Het scherm omvat nu heel Nederland, bijna heel Belgie en een groot deel van Duitsland.. to ver voorbij Keulen zitten ze in de schaduw van dit mega complex wat het nu geworden is... Indrukwekkend!
volgende bui zit tegen de westkust van belgie op te beuken

Weatherman

Regenboog en geel achtige lucht, nu oranje
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

dopee

Zonet. Dordrecht naar het westen toe.

Fren

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Arend

Wat zit dat MCS toch een partij moeilijk te doen nu het tijd is om hier over te trekken. Het lijkt zich in alle mogelijke bochten te wringen om Hengelo maar niet aan te doen. Uiteindelijk zal het wel lukken, levert wel boeiende radar op.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jasneker

25 graden in Sneek nog genoeg warmte over en de nacht is nog niet voorbij.....

Channiej

Hier nog steeds super zwarte lucht, maar wel met regenboog, heel bijzonder effect. En zo af en toe een flits en wat gedonder.

Ben nu alleen nog op zoek naar een goede buienradar die het nog wel doet.

Mariska

Net in Eindhoven ook een hele bizarre gele lucht met als achtergrond een hele gitzwarte die in het oosten overtrekt.

Dit is een plaatje vlak voor de bui los barstte op de Strabrechtse Heide.

Strabrecht Heath by M.N. van der Kolk, on Flickr
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Stephanie

Die bui in west FR begint ook lekker te ploffen.

ron12

Veel wind in Nijmegen met af en toe onweer nu.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal