Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388334 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk1976

Citaat van: zorba op di 15 jan 2013 - 00:11
plaatje

Hee, laat die bewolking even wegblijven hier. Gaat net lekker qua afkoeling.

just0408

Kan iemand mij vertellen of de sneeuw Heerhugowaard nog gaat bereiken?
Ik ben ook niet van steen.

Stephanie


vdweste

Hmm, hier moet het zo toch ook wel gaan beginnen. Heb nog geen vlokje gezien.

Edit: gebied is echt enorm gedeactiveerd het afgelopen uur. Wij moeten het hier denk ik van de langdurige sneeuwval hebben en niet van de grote vlokken.

Marcel1976

Citaat van: Kiwitwins op di 15 jan 2013 - 00:14

Meestal als ik wakker wordt is het nog stil in de wijk. Maar je hebt altijd de geluiden van de mens om je heen, auto's, een soort van "ruis",  gewoon stomme geluiden waaraan ik s'avonds acuut merk dat het raam dicht is. Die geluiden klinken morgenvroeg gedempt. En als je dan je ogen open doet en nog in bed alleen luistert dan klinkt de wereld echt zacht. zooo mooi...
Dat bedoel ik juist!   Alles klinkt dan heerlijk gedempt. Nu maar vol spanning afwachten of dat sneeuwkreng ons gaat brengen wat we verdiend hebben!

Koen-IJM

Citaat van: just0408 op di 15 jan 2013 - 00:17
Kan iemand mij vertellen of de sneeuw Heerhugowaard nog gaat bereiken?

Lijkt niet veel verder te komen dan de lijn IJmuiden-Zaandam.. Dus denk het niet

Kiwitwins

Ja Marcel dat hoop ik ook echt, ik was de vorige keer zoooo teleurgesteld toen ik wakker werd en de wereld gewoon normaal klonk omdat dat kreng zo nodig oponthoud op de Noordzee had gehad....
Het is maar dat je het weet.

Marcel1976

Citaat van: Kiwitwins op di 15 jan 2013 - 00:22
Ja Marcel dat hoop ik ook echt, ik was de vorige keer zoooo teleurgesteld toen ik wakker werd en de wereld gewoon normaal klonk omdat dat kreng zo nodig oponthoud op de Noordzee had gehad....
Verwacht geen diep winterse omstandigheden, maar een paar cm moeten erin kunnen zitten met de nodige verscherping van de nachtvorst als gevolg.

Kiwitwins

Het is maar dat je het weet.

xzaz

Goede sneeuwval hier in Capelle! Jammer van de pluim, maar goed kan nog veranderen.
De winter is nog niet eens begonnen!

Bacci


Chase-Stormer

Het begint te kantelen zo te zien, tijd voor mij om naar bed te gaan... wekker gaat over 5,5 uur :x

Nog een heerlijke nacht, brakers ! :D

Kiwitwins

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 00:29
Sneeuwt het daar nog niet?
Nope nog niets gezien en ik heb een lantaarnpaal voor mijn huis staan.. Daarom ga ik nu naar bed. De verwarming is al een tijdje uit en het is hier nu echt koud aan het worden, ik kruip lekker onder mijn 3 dekens en hoop op het beste... Heerlen ligt wel aan de oostkant van Zuid Limburg dus het duurt nog eventjes.
Het is maar dat je het weet.

TimK21

Nijmegen lijkt qua trekrichting goed te zitten, maar ik vraag me af hoelang het nog voldoende intensiteit heeft, het lijkt nu al rap af te sterven, maar Hirlam en GFS gaan er toch echt allebei vanuit dat het tot morgennamiddag, een uurtje of 4/5 blijft sneeuwen. Ik moet dat nog bezien, ik vraag me af of het uberhaupt morgenochtend als ik wakker wordt nog sneeuwt.
Challenge accepted!

Marco uit Hangar 5

Hmmm, als ik de radar zo bekijk en de bewolking en het laagje wat voorbij trekt, heb ik zo het idee dat de sneeuw grens zijn noordelijkste punt al heeft bereikt... Heerhugowaard zal dus wel droog blijven denk ik.. tenzij het lagedrukgebied een haakse bocht naar het oosten maakt dan maken we hier in de kop van Noord Holland nog een kans, maar dat zal wel niet gebeuren.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

just0408

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op di 15 jan 2013 - 00:36
Hmmm, als ik de radar zo bekijk en de bewolking en het laagje wat voorbij trekt, heb ik zo het idee dat de sneeuw grens zijn noordelijkste punt al heeft bereikt... Heerhugowaard zal dus wel droog blijven denk ik.. tenzij het lagedrukgebied een haakse bocht naar het oosten maakt dan maken we hier in de kop van Noord Holland nog een kans, maar dat zal wel niet gebeuren.

Je weet het gewoon niet. We zullen het moeten afwachten.
Maar ik zou het wel heel leuk vinden als het toch vlak voor die week vorst even helemaal wit wordt.
Die 15/20 cm in Zuid Holland blijft gewoon een week lang liggen man! Vrieskist buiten.
Ik ben ook niet van steen.

Koen-IJM

Citaat van: just0408 op di 15 jan 2013 - 00:37
Je weet het gewoon niet. We zullen het moeten afwachten.
Maar ik zou het wel heel leuk vinden als het toch vlak voor die week vorst even helemaal wit wordt.
Die 15/20 cm in Zuid Holland blijft gewoon een week lang liggen man! Vrieskist buiten.

Vriest wel deels weg. Maar alsnog, zal zeker de nachttemperaturen omlaag drukken ;-)

vdweste


SuperGrover

hier sneeuwt het toch wel lekker door hoor. Niet echt van die grote wattenplukken , maar wel lekker  ;D

just0408

Toch denk ik dat Heerhugowaard nog wel een beetje sneeuw gaat krijgen.  :)
Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal