Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388318 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reutel

Citaat van: Weatherman op ma 14 jan 2013 - 21:24
Nog steeds ;)

Ja die radarbeelden kloppen niet, maar dat is een bekend gegeven bij sneeuw. Komt goed, alles komt deze kant op.  ;)

vossejongk

Baltische zee vriest in het noorden al mooi dicht! Steeds meer vrij baan voor transportkou zonder dat het al te veel opwarmt daarboven :)

Cdtj3

Citaat van: Arend op ma 14 jan 2013 - 21:32
Nee, de pluim is van GFS12. Straks komt EC12. Je haalt nu zelf de pluimen door elkaar.

ohja ik zie het, is wel heel raar :P
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Bacci

Pluim, lichte dooi, voordeel is dan wel dat er weer sneeuw gaat vallen :P Maarja das pas volgende week...


MamaAs

Uuuh, dat duurt nog een week. Daarbij is het 50/50.
Kortom, het kan vriezen, het kan dooien.

Koen-IJM

Citaat van: Bacci op ma 14 jan 2013 - 21:36
Pluim, lichte dooi, voordeel is dan wel dat er weer sneeuw gaat vallen :P


Ik maak me totaal geen zorgen! Zolang de temp 's nachts weer onder nul gaat kan dit alleen maar goed zijn. N/NO blijft bovendien wss kouder. Dit moet toch wel gaan kriebelen bij de heren in het noorden ;-)

vdweste

Hmm, dooi zet dus wel wat meer door op de nieuwe pluim. Jammer!

Maar nu eerst genieten van vanavond en hopen dat het nog verandert!

gilleeesss

Nja na zondag gaat de sneeuw hier weg zijn, heb het gezien. maarje genieten van die 5dagen met wit zicht :)

Brisk

Citaat van: Coreupt.nl op ma 14 jan 2013 - 21:24
Waar is jouw gave gigue van de kungfu hamster van die andere site gebleven??


Koekoek is ie weer ;)
Let is snow, let it snow, let it snow!

Marcellang

Citaat van: Brisk op ma 14 jan 2013 - 21:40
Koekoek is ie weer ;)
;D en kick gelijk de sneeuw deze kant even op aub ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Snowman

- 7.3C hier op dit moment.

Visvijver bevriest dit jaar gelukkig niet.
Vorig jaar wat het letterlijk een visvijver des doods omdat die dicht vrieste voor bijna 2 weken.

30 kikkers 4 visjes :o

Hopelijk krijgen we morgen rond 9 uur nog wat sneeuw hier.

tokko

Heb net 2 uur gaan slippen met de auto en 5 min geleden gemeten we zitten nu op 13,5cm verse sneeuw. Met de sneeuw van zaterdag zitten we op 18cm nu. Hopen dat nog een paar uur sneeuwt hier :D

zwoof

Citaat van: Bacci op ma 14 jan 2013 - 21:36
Pluim, lichte dooi, voordeel is dan wel dat er weer sneeuw gaat vallen :P Maarja das pas volgende week...



Trend is van een typerend Hollands kwakkeltje begin volgende week is gezet. Meer niet nog.  Morgen maar eens weer kijken ;)

Marco_Goes


Arend

Citaat van: MamaAs op ma 14 jan 2013 - 21:38
Uuuh, dat duurt nog een week. Daarbij is het 50/50.
Kortom, het kan vriezen, het kan dooien.

GEM geeft ook dooi. Maar het kan anders lopen, nog niks zeker.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

TimK21

Toch een aanzienlijk neerslaggebied vergeleken met de kaarten die GFS en Hirlam van tevoren aangaven.
Ik gaf een paar uur geleden aan dat alleen het zuiden sneeuw zou krijgen, maar ik denk dat ik daar nu al op moet terugkomen, het neerslaggebied is nu al een stuk noordelijker dan dat Hirlam dat aangaf. Natuurlijk verandert de stroming wel iets, maar zoals het er nu naar uitziet moet ook heel Zuid-Holland, delen van Utrecht en het westelijk en zuidelijk deel van Gelderland toch wel aardig wat kans hebben op een significante sneeuwhoeveelheid. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat lopen, waar toch veel modellen aangeven dat het in het midden en zuiden een groot deel van de dag blijft doorsneeuwen. Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren, misschien motsneeuw, de hele dag door, anders gaan we makkelijk over de voorspelde 3-5 cm heen hier in Nijmegen.
Challenge accepted!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Brisk

Let is snow, let it snow, let it snow!

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 14 jan 2013 - 21:51
Dooi valt nog maar te bezien

Tuurlijk dat schreef ik ook, maar het staat nu wel in de kaarten.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

maestro1971

Ik moet ook nog maar eens zien of die dooi doorzet. Heb regelmatig gezien dat zogenaamd aankomende dooiaanvallen telkens maar weer vooruit schoven.

Powered by EzPortal