Zomer discussietopic 2026

Topic gezien door 26203 bezoekers
Gestart door Armand, ma 01 jun 2026 - 14:02

Vorige topic - Volgende topic

AJM, X-treme, Tom, Mafkees, xcoke, Patrick928 (+ 1 verborgen) en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxim

Jawel, natuurlijk had ik gehoopt op goed weer, want dan is het heerlijk vertoeven daar. Maar dit kan altijd eens gebeuren, helaas.

Ik heb een Letse vriendin, dus we gaan elke zomer daarheen, en om de twee jaar ook met kerst en nieuwjaar.

Ik kan het alleen maar aanraden om Letland eens te bezoeken (al de Baltische landen trouwens). Zeer mooi en rustig land. Het is dubbel zo groot als Belgiƫ en telt net geen twee miljoen inwoners. Het heeft een grote kustlijn, veel meren en prachtige natuur (zoek het Gauja Nationaal Park maar eens op).

Verder kan ik ook zeker de hoofdstad Riga aanraden. Zo'n mooie stad, echt een parel, en slechts twee uur vliegen.

In de zomer rijden we meestal met de auto. Normaal doen we dat in twee lange dagen met een overnachting in Polen, maar dat is best pittig. Dit jaar hebben we gekozen voor de boot. Vandaag naar Kiel gereden, en morgen daar de ferry op naar Klaipeda in Litouwen. Van daaruit rijden we verder door naar Letland.

Als we de Ferry terug nemen, doen we ook nog een aantal dagen Palanga. Dat is een zeer bekende badplaats in Litouwen... hopelijk is de zon dan weer van de partij  ;)