Onweerskansen 2026 - Algemene vooruitzichten

Topic gezien door 2477 bezoekers
Gestart door Armand, di 10 mrt 2026 - 10:53

Vorige topic - Volgende topic

edjekadetje en 3 gasten bekijken dit topic.

Hoeveel onweersdagen verwacht jij dit jaar?

< 10  (Wordt weer drama, net zoals vorig jaar)
10-15 dagen (Zeer weinig)
20-25 dagen (Iets minder dan normaal)
25-30 dagen (Normaal)
30-35 dagen (Iets meer dan normaal)
35-40 dagen (Veel)
40+ dagen (Extreem veel)

Stemmen sluit: di 20 apr 2027 - 21:05

Gisteren om 12:14 #20 Laatste wijziging: Gisteren om 13:22 door flyineddy

flyineddy

Citaat van: Joep op Gisteren om 10:58Arome laat begin avond over het oosten onweersbuien zien, later in de nacht over het westen

Klopt, en niet alleen Arome.
Ik heb net de laatste KT modellen even bekeken (Harm43, Icon d2, SHD en Arome). Die komen allemaal nu met een stevig buiencomplex rond Nijmegen-Bochelt om een uurtje of 20:00-21:00. Dat is ook het gebied waar we momenteel flinke opklaringen zien.

Edit 13:20: Net onder Limburg al het eerste onweersbuitje.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Joep

Ook zondag onweerskansen

Gisteren om 19:04 #22 Laatste wijziging: Gisteren om 19:42 door Joep

Joep

ZO van NL al flink onweer

Meeste lijkt Duitsland in te trekken

Armand

Stevige plensregens hier in Zuid-Limburg. Lokaal wat meldingen van hagel en enkele windstoten. Best aardige bliksemactiviteit, met name IC en CC. Mooie wolkenformaties ook bij aanvang van de buien. Een mooie eerste onweerssetting hier voor de liefhebber ervan  ;)
Persoonlijke blogs: https://natuuravonturier.nl/
Gisteren om 20:47 #24 Laatste wijziging: Gisteren om 23:40 door Stephanie

Stephanie

Ik vrees een beetje het ergste voor midden-Brabant. Niet zozeer vanwege het onweer, maar vooral omdat de tuin wel wat extra water kan gebruiken. Voor oost en west NL ziet het er nu wel uit alsof er aardige buien overkomen, met veel bliksemactiviteit!

Edit 23.30: ik heb te vroeg gepiept! Er is nog wat onweer langsgekomen en gelukkig ook regen.

Maxim

In Brecht, tussen Antwerpen en Breda was het prachtig. Jaren geleden om nog eens zoveel ontladignen te zien. Geweldig!

Ik was helaas op de plaatselijke padelclub, anders had ik mij op een mooie plek weg gezet om foto's/filpjes te maken.