Zomer discussietopic 2025

Topic gezien door 41017 bezoekers
Gestart door TMCThomas, wo 04 jun 2025 - 00:29

Vorige topic - Volgende topic

AJM en 3 gasten bekijken dit topic.

Der RoX

Zeevonk?

Hier in Brugelette, BelgiĆ« de hele dag kneiterwarm (32+) geweest. Begint nu te betrekken, eens kijken wat er gaat gebeuren  8)

15 augustus:

Nou, het lijkt dat het ergens in de loop van volgende week alweer voorbij is met de pret, met zelfs temps van 18/19 graden meerdere dagen op verschillende 14 daagse verwachtingen...
WiNtEr!!11!1!@

Extremissimorum

Citaat van: Der RoX op wo 13 aug 2025 - 20:32Zeevonk?

Hier in Brugelette, BelgiĆ« de hele dag kneiterwarm (32+) geweest. Begint nu te betrekken, eens kijken wat er gaat gebeuren  8)

15 augustus:

Nou, het lijkt dat het ergens in de loop van volgende week alweer voorbij is met de pret, met zelfs temps van 18/19 graden meerdere dagen op verschillende 14 daagse verwachtingen...

Je bedoelt volgens mij: dat het weer lekker leefbaar weer wordt. Heerlijk hoor!

P.S. 'Landelijke' hittegolf is nu wel bereikt toch? Lees er nog niets over.

flyineddy

Citaat van: Extremissimorum op vr 15 aug 2025 - 16:41Je bedoelt volgens mij: dat het weer lekker leefbaar weer wordt. Heerlijk hoor!

P.S. 'Landelijke' hittegolf is nu wel bereikt toch? Lees er nog niets over.

Vanochtend al gewoon op de NOS hoor.  ;)

https://nos.nl/artikel/2578720-zeldzame-tweede-hittegolf-van-het-jaar-is-een-feit

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Extremissimorum

Citaat van: flyineddy op vr 15 aug 2025 - 20:22Vanochtend al gewoon op de NOS hoor.  ;)

https://nos.nl/artikel/2578720-zeldzame-tweede-hittegolf-van-het-jaar-is-een-feit

Eddy.

Ai, even gemist! Mooi zo!  8)

Trouwens verschijnen ersteeds meer signalen op een 'voornazomer' eind augustus. Ik zie de temperatuurpluim weer omhoog gaan. Weinig neerslag bovendien, dus neerslagtekort gaat weer verder oplopen.

Johan B.

Bloedhete zomers met bizarre bijeffecten liggen in klimaatmoe Europa op de loer. Ik las dit artikel bij VWK. Overgenomen uit De Volkskrant.

Tja, de klimaatverandering is geen ramp, maar een uitdaging! Van alles wordt uit de kast gehaald om vooral geen maatregelen te nemen of terug te draaien vanwege economische redenen.
Zelf vind ik er ook wat van. Economische groei, maar geen migranten erbij. Hoe dan, met de vergrijzing van nu :( .