Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 218474 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

martijn

Citaat van: Dennis op di 12 mrt 2013 - 15:59
martijn : ik begrijp je vraag en natuurlijk zou ik willen zeggen waar sneeuw valt - alleen sneeuw voorspellen en dan ook waar het valt is te complex  ;)
die sneeuwbuien waarover ik las op het forum wanneer komen die?

ron12

Citaat van: NewWeatherfan op di 12 mrt 2013 - 15:46
toch wel opvallend,

extreem weer in het zuiden maar de nos vind het gewoon 1 zinnetje waard in het journaal van 1 uur na een hoger beroep in een rechtzaak en een verkiezing in Rome.

Als dit bij ons in de randstad was gevallen hadden er 10 verslaggevers live verslag van gedaan. weet ik zeker

heerlijk zonnetje overigens maar brrrrrrr koudkoudkoud
nou dan kijk je hier tochhttp://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/2.27256
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

just0408

Fijn. Ik hoop dat die voorspelde sneeuwbuitjes vanuit het noordwesten voor vannacht onverwachts flink uit de hand gaan lopen.
Ik ben ook niet van steen.

Dennis

Citaat van: martijn op di 12 mrt 2013 - 16:05
die sneeuwbuien waarover ik las op het forum wanneer komen die?

eerste gebied is nanacht/ochtend 2e gebied later op woensdag (zoals nu wordt berekend)

Ramon Oost

Citaat van: martijn op di 12 mrt 2013 - 16:05
die sneeuwbuien waarover ik las op het forum wanneer komen die?

Op de kaartjes die hier op het forum geplaatst worden staan de tijden aangegeven.

Weatherboy

Citaat van: winter op di 12 mrt 2013 - 15:50
Hier IN HELMOND LAG IN DE MORGEN ECHT EEN DIK PAK SNEEUW zo'n 8cm op de grond en op de tafel meer.
DIKKE FILE IN HELMOND OOK NOG EENS!
Nu VEEL IS WEGGESMOLTEN MAAR WAAROM?
in mijn tuin ligt nog wel een dik pak maar gewoon door de straten heen bijna niks meer op de stoepen en wegen wel jammer vind ik!

Simpel! Instraling. We leven in maart, de zon heeft kracht volop. Aangezien de temperatuur zo rond -1 schommelt niet bar koud ofzo. Stoeptegels, donkere auto's, donkere daken. Dat zijn allemaal oppervlakte dat warmte opneemt. Dus sneeuw smelt dan van onderaf. Met of zonder zon maakt weinig uit in deze tijd van het jaar. Dit kan alleen voorkomen worden als de temperaturen overdag rond -10 liggen, maar dat gaan we in maart voorlopig niet meemaken ;)

Ramon Oost

Langzaam trekt de sneeuw weg en wordt het ook in Limburg droog.


Dennis


zorba

Zal de nieuwe Hirlam run dadelijk plaatsen.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

jones


Ramon Oost

Minimum temperaturen verwacht door Hirlam en GFS.




jones

Net geen ijsdag gehaald hier. Enkele zonnestraaltjes deden het kwik stijgen tot max. 0.3°C

ron12

ijsdag 16 van deze winter is een feit hier in nijmegen hoogste -0.2 graden,nu weer -1.1 graden hier  ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

martijn

toch nog steeds sneeuw in de kaarten
Hoe actief zijn die buitjes eigenlijk?

jornonweer

veel sneeuw is al gesmolten, morgen zal het overal wel al hard smelten..
Danger is real, fear is a choice.

Stephanie

Heeft niet zo veel met de winter te maken, maar hier is nu een prachtig grote bijzon te zien, links van de zon.

tokko

Was me toch het dagje wel  :o denk een cm of 14 gevallen maar ophopingen tot 1m20 gezien over een redelijk groot stuk waar ik men  eigen in vast gereden heb alle geluk van de boer en de tractor dat passeerden. Ga sebiet eens proberen en filmpje te zetten. Toen was de weg al begaanbaar maar kun je de ophopingen nog zien

grizzrh

Foto van vanmiddag;





Foto van 5 min geleden;

Doenrade, Limburg

martijn

Citaat van: grizzrh op di 12 mrt 2013 - 18:28
Foto van vanmiddag;



Foto van 5 min geleden;

Edit Zorba: Svp geen plaatjes meequoten!
ziet er goed uit ;p

Powered by EzPortal