Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 216212 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

just0408

Ik ben ook niet van steen.

Ramon Oost


TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Jan van Ooijen

Grote verschillen tussen het Amerikaans weermodel en het Europees weermodel voor aanstaande zaterdag. Waar het Amerikaans weermodel mee komt is regen en hogere temperaturen (6 á 7 graden). Het Europees weermodel laat het kwik iets boven het vriespunt uitkomen, maar laat ook in de pluim een aardige hoeveelheid sneeuw zien (Oper)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

wimbaens

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 11 mrt 2013 - 10:40
Nieuwe Hirlam laat toch wel aanzienlijke hoeveelheden sneeuw zien voor het zuidoosten van het land, ook België krijgt zijn deel


Dan is GFS toch compleet het tegenovergestelde van Hirlam, niet meer dan 3cm, voor hier dan toch.

Duitje

Geen winterdienstregeling vandaag? Dat valt mij wel een beetje tegen van ze  ;D  Naja, dit is een mooie kans voor ze om te bewijzen dat ze met sneeuw gewoon kunnen rijden  :)
@Kees_Zwaan

Ramon Oost

Actuele temperatuur, op veel plaatsen in Nederland vriest het nog 2 graden.


Mr.Niels

Laat maar komen... ik zit er klaar voor  (achter de kachel)
Pyrofreak ll Severe-weather freak ll FB Columnist

Jan van Ooijen

Zeeland en Limburg zal het niet lang meer duren voordat er wat sneeuw gaat vallen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Hier richting een 2cm op tuinbanken. Straten zijn nog te warm om deze lichte sneeuw te kunnen laten liggen.

Serge

wel vaag om te zien, twee van die luchtstromen zo tegen elkaar in
Waar is mijn cape

Btouring

Hier in zuid west vlaanderen al sneeuw sedert sunrise.
Intussen dikke vlokken.
Ik heb het gevoel dat dit een uitzonderlijk mooi einde van de winter wordt

gilleeesss

Citaat van: Btouring op ma 11 mrt 2013 - 12:40
Hier in zuid west vlaanderen al sneeuw sedert sunrise.
Intussen dikke vlokken.
Ik heb het gevoel dat dit een uitzonderlijk mooi einde van de winter wordt

Hier ook vlokken aan het verdikken, iets minder wind , nu dwarrelen ze naar beneden.. Zo weer doorfietsen ;) :D Ik gok tegen morgen middag een dikke 10cm. In zwevegem al 5cm heb ik gehoord. Daar blijft het op straten ook liggen. Hier (nog) niet.

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Met de noordoostelijke stroming hebben we in het noorden van het land te maken met een continue aanvoer van lichte sneeuw of sneeuwbuien die worden aangemaakt boven de Oostzee of de Duitse Bocht. Deze buien kunnen tot en met vanavond doorgaan, alhoewel ze wel geleidelijk minder actief worden. Boven de Noordzee wordt ook regelmatig onderkoelde regen gemeld, De kans dat dit reëel is schat ik niet groot in, de opbouw van de atmosfeer is hiervoor te onstabiel, er staat teveel wind en de top van de bewolking is te koud. Vanmiddag neemt in het zuiden en zuidoosten van het land de kans op sneeuw van het zuidwesten uit toe, Hirlam komt hiervoor met een duidelijk signaal. Voor de onzekerheden zie modelbeoordeling. De laatste D11 run berekent voor het noorden 1-3 cm (zie beoordeling) en tot dinsdagmiddag voor het zuiden 5-10 cm en voor ZO-Brabant en de zuidelijke helft van Limburg 10-20 cm. Dit wordt ook door Harrmonie en ECHR in deze mate berekent, eerdere verschillen zijn nagenoeg verdwenen. Overigens staat voor de meeste delen van België en de aan Limburg grenzende deelstaten in Duitsland een waarschuwing extreem weer uit voor >10cm/6 uur = code oranje.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MisterMarc

Goedemiddag,

Is er al een overzichtje met het aantal cm wat er kan vallen per provincie?

EDIT: Ik was te vroeg, zie hierboven.

Lucas

Tja dan nu weer de vraag...tot hoe ver rijkt het 'zuiden'? Of wel tot hoe ver noordelijk komt dat kreng;)
Het zal wel weer randje worden hier.....
Aanhoudende sneeuwval

Edwin

Ik wil in de Achterhoek ook wel sneeuw hoor...
Never Stop Exploring

ron12

Vandaag en komende nacht paar verdwaalde sneeuw vlokken in zuid gelderland,morgen zonnig weer in gelderland,vanaf vrijdagavond en zaterdag mogelijk langdurig sneeuw/natte sneeuw.Overgens krijgen we deze week 2 zeer koude nachten te verwerken in gelderland tot -10 en bij opklaringen lager...bron omroepgelderland
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

maarten89

Citaat van: Lucas op ma 11 mrt 2013 - 12:58
Tja dan nu weer de vraag...tot hoe ver rijkt het 'zuiden'? Of wel tot hoe ver noordelijk komt dat kreng;)
Het zal wel weer randje worden hier.....
Precies. Ik moet vanavond naar de achterhoek. Maar volgens mij gaat hier reuze mee vallen. Al hoe wel, heb hele dag zo enorme koud. Me hele rug, heb altijd als sneeuw aan komt.

just0408

Het lijkt dat zuid limburg vaak de meeste sneeuw krijgt deze winter.
Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal