Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 105403 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Blizzard


Joep

GFS, rond 11 maart een week winterweer!!!!


Marsel

Citaat van: Tyshane op za 02 mrt 2013 - 17:10
Logisch toch, bij een overgang van een seizoen. De winter geeft zich niet zomaar gewonnen. Na een eerste lenteprik zal de winter vast nog even terug een prikje willen geven. Doch wordt dat steeds minder intensief en zal de lente vroeg of laat winnen...

Daar houd ik me ook maar aan vast. In principe kan plakkerige kou ook niet zo heel veel kwaad. Je ziet de natuur langzaam door ontwikkelen, echt op klappen staan zo tegen het einde van maart/begin april.
Ook wij mensen smachten tegen die tijd naar warmte en zon.
Áls het dan na een koude periode in een keer warmer wordt dan ploft al het loof, worden wij ineens een stuk vrolijker en hoor je buiten bijna een zucht van opluchting.
Dus, ach dat koudere weertype van na komende week mag van mij wel een week of twee blijven bestaan. Als het daarna dan ook maar echt meteen gedaan is met die @#(*&#$( winter ;).

Joep

Meerdere modllen gaan voor BRRRRRRRRR

kaarten O. millin


Jan van Ooijen

Weinig te zien op het Europees weermodel
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hoffies

Moge,

Volgens joe bastardi,

@BigJoeBastardi: Achtung Europe: This is a false spring coming! Major cold likely March 10-20.
Dont be fooled (IMHO)"
Twitter: @hoffnar2911

Tyshane

Ik vind de verschillende winterse opties van de weermodellen nog niet zo overtuigend overigens. Tevens is het ook nog eens langetermijn werk. Het zou me niet verbazen als de lage temps de komende dagen steeds meer naar boven worden bijgesteld. Niet tot lente-temps hoor, dat nou ook weer niet. ;)


Citaat van: Marsel op zo 03 mrt 2013 - 08:51
Dus, ach dat koudere weertype van na komende week mag van mij wel een week of twee blijven bestaan. Als het daarna dan ook maar echt meteen gedaan is met die @#(*&#$( winter ;).

Daar ben ik het wel mee eens ja. Als het daarna maar gedaan is inderdaad! :)

Tyshane

Citaat van: hoffies op zo 03 mrt 2013 - 09:39
Moge,

Volgens joe bastardi,

@BigJoeBastardi: Achtung Europe: This is a false spring coming! Major cold likely March 10-20.
Dont be fooled (IMHO)"

Ach ja, 'false spring'. Ik vind het een beetje 'n verkeerde term. Ik vind het typisch iets voor het begin van het lenteseizoen, zo gaat dat nou eenmaal in Nederland rond deze maanden. Typisch lente juist, of de maartse lente. Wat warmer, koud, zonneke, maar ook nog een vlok.

dondertje127

Nee hè, winterse buien op het programma na een klein weekje lente :(

4seasons

Citaat van: dondertje127 op zo 03 mrt 2013 - 11:22
Nee hè, winterse buien op het programma na een klein weekje lente :(
Nou, dat valt dan weer mee > vergeleken met Japan

doden door winterstormen en kou  http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/03_maart/03/buitenland/Doden_door_sneeuw_en_kou_in_Japan.xml  )

Jan van Ooijen

Gelukkig voor de lenteliefhebbers nog lange termijn...





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

martijn

Hoop dat we nog een mooie bak met sneeuw krijgen

marctsm

laat die sneeuw en regen nu maar weg, vrijdag ek komen ze hier dakwerken doen voor minimum 10 dagen
groetjes uit ruddervoorde

enrico1972

Dan wens ik je sterkte marctsm zag net op NOS journaal dat er vrijdag aardig wat regen verwacht wordt met een temp van +12 graden.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Nou die temperatuurdaling stelt steeds minder voor, doe mij dan maar gewoon lente.

theowl999999

He's still alive and coming back!!!!  ;D


Dennis


Remy

Citaat van: 4seasons op zo 03 mrt 2013 - 12:02
Nou, dat valt dan weer mee > vergeleken met Japan

doden door winterstormen en kou  http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/03_maart/03/buitenland/Doden_door_sneeuw_en_kou_in_Japan.xml  )
Er waren daar ook gebieden die net als in ons land al ongelukken en algehele verkeersopstoppingen hadden bij rond de centimeter sneeuw per uur met een eind totaal van maar liefst Acht! centimeter.,waarbij in sommige regio's zelfs de stroom ook uitviel omdat  veel gebruikers via kwetsbare bovengrondse eind distributie zijn aangesloten.


CO2 Is geen klimaat thermostaat.

enrico1972

Ben heel benieuwd wat er waar is van wat Marc Putto al dan niet gezien heeft gelet op onderstaande tweet van vanavond.
Voorlopig heeft hij ook afgelopen winter maanden al vaak gelijk gehad wat ik mij kan herinneren. Hoop alleen nu dat hij er naast zit.

Marc E. Putto @Weerprimeur
Even niet doorvertellen: onnoemelijk koude run Amerikaanse weermodel. Nog steeds gerede kans op ongekend koude-offensief vanaf #weekend.
18:42 uur · 4 Mar 13 · web
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Powered by EzPortal