Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 105385 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

winter


Bacci

Citaat van: winter op do 28 feb 2013 - 21:59
Vannacht sneeuwkansen?

Waar haal je dat nou vandaan?? temp. boven nul.

wimbaens


winter

Er trok vannacht een klein neerslaggebiedje over met motregen. Hier in Helmond gevolgen gezien want het heeft geregend.

winter

jaja GFS control volle wintermood vanaf 12 maart. 14 maart zelfs een ijsdag!

hoffies

Kijk, kijk, de winter geeft zich niet gewonnen... ????Nu nog ff met een bak sneeuw...
Twitter: @hoffnar2911

hoffies

Ik ben straks wel benieuwd naar de pluim...
Twitter: @hoffnar2911

matroesjka-world

Waar blijft die pluim mensen? Ik wil graag weten hoe het zit met het weer vanaf 2e helft maart...
Wie o wie kan er meer vertellen?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Cdtj3

Citaat van: matroesjka-world op vr 01 mrt 2013 - 22:37
Waar blijft die pluim mensen? Ik wil graag weten hoe het zit met het weer vanaf 2e helft maart...
Wie o wie kan er meer vertellen?

--> http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3597.msg52824.html#msg52824 ;)
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

jones

Nog een leuke sneeuwdump op de kaarten voor N-NL :P uiteraard waardeloos, maar mooi om te zien

Bacci

Citaat van: jones op za 02 mrt 2013 - 00:53
Nog een leuke sneeuwdump op de kaarten voor N-NL :P uiteraard waardeloos, maar mooi om te zien

Nee niet waardeloos, ik heb er alle vetrouwen in! herhaling maart 2005. Kom maar op, ik kan niet wachten, helemaal voorbereid, snap niet waarom KNMI geen waarschuwing geeft? altijd op het laatste moment met die lui, niemand ziet dit weer aankomen. Maar wij weten toch beter? Zet het in je agenda en haal je winterspullen maar weer tevoorschijn want we worden allemaal keihard in de maling genomen door het weer, ''lente? oh wat een heerlijke temperaturen zeg! zo het werd het eens tijd, ik heb het echt gehad met de kou''. En dan BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!!!!

Zo iedereen wakker?  :P

Dennis

Citaat van: matroesjka-world op vr 01 mrt 2013 - 22:37
Waar blijft die pluim mensen? Ik wil graag weten hoe het zit met het weer vanaf 2e helft maart...
Wie o wie kan er meer vertellen?

EC heeft zin in ander weer na 10 maart


hoffies

En dan is deze topic weer spring levend... ????

Dennis dat ziet er best koud uit... Ik ben heel benieuwd..
Twitter: @hoffnar2911

winter

Klopt na 10maart komen de temperaturen waarschijnlijk overdag niet meer boven 5 graden uit en in de nachten rond het vriespunt.
Toch zijn er veel leden die toch wat dieper de vorst in duiken in de nacht rond de -3 en overdag rond +2/+3.
Hier de pluim van ECMWF en GFS voor het zuiden. Denk dat de control van de GFS het redelijk goed heeft.


Bacci

Het lijkt er steeds meer op dat we na een tijdelijke lente periode terug tijdelijk de 'winter' weer in duiken? Maar roert in ieder geval zijn staart.


Tyshane

Logisch toch, bij een overgang van een seizoen. De winter geeft zich niet zomaar gewonnen. Na een eerste lenteprik zal de winter vast nog even terug een prikje willen geven. Doch wordt dat steeds minder intensief en zal de lente vroeg of laat winnen...

Dennis



wierts


Powered by EzPortal