Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 105356 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: winter op di 26 feb 2013 - 07:45
Wel als van die warme 50% er toch meer dan 5 boven de 10 graden uitkomen
Idd Winter, zo bekijk je de pluim  8)
Als er een paar warme oplossingen van 10+ wegvallen, gaat het gemiddelde hard naar beneden ;)
Dit werkt natuurlijk ook de anders om, koude oplossingen vallen weg en boem 10 graden gemiddeld ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Roland

Kijk naar buiten en zie een kopie van de dag van gisteren: grijs en grauw. Toch is er wel een verschil: de wind is nu zwak, gisteren matig, de actuele temperatuur een graadje hoger en dan voelt het een stuk minder koud aan. Wel nog nevelig, mede door de smeltende sneeuw die nu vrijwel verdwenen is.

Bacci

Citaat van: enrico1972 op ma 25 feb 2013 - 23:53
Dat zou te mooi zijn en verwacht ik ook niet gelijk maar vraag me niet waarom ik dat verwacht.
Het belangrijkste is dat er snel wat meer zon dagen komen en wat minder kou al is het maar door minder windkracht.
Wordt de mensch ook weer wat vrolijker van.
Vanaf vrijdag kan ik weer aan het werk omdat dan de vorst redelijk uit de grond is volgens de verwachtingen.
Kan eindelijk de gewone bouw als mede wegenbouw weer aan de slag want ben het thuiszitten echt goed zat nu.

In de nacht is er deze hele week nog kans op lichte vorst..

Edwin

Op naar zon en +10! Deze koude -niet winterse- kwakkel troep mag duidelijk z'n koffers pakken. Met mijn verjaardag 20 graden :)
Never Stop Exploring

grizzrh

Doenrade, Limburg

Roland

Citaat van: grizzrh op di 26 feb 2013 - 11:29
pluimpje
Grote kans op (nog niet al te warm) voorzichtig lenteweer

Dennis


grizzrh

pfoe :P
Denk dat het wel gedaan is met de winter nu, 's nachts nog wat vorst en overdag toch wel 5+ ?
Van mij mag het nu ook wel iets warmer worden en dan komende winter sneeuwstormen en alles!
Doenrade, Limburg


theowl999999

Citaat van: GHkstra op di 26 feb 2013 - 14:57
Tijd voor lente http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3597.0.html

are we closing down this one and going on on the "lente" one? I've got the feeling that we'll reopen this one as per 10 March   ;D

Vomera

Winter bijna op zijn einde, had dit toch nog wel eens willen proberen, iets anders dan met heet water gooien :D


Marcellang

Citaat van: theowl999999 op di 26 feb 2013 - 15:31
are we closing down this one and going on on the "lente" one? I've got the feeling that we'll reopen this one as per 10 March   ;D
No Theo, we're not  ;D let the spring lovers leave this page  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

theowl999999


Roland

Ik bemerk dat de winterliefhebbers dit topic langzaam aan het verlaten zijn.  :( Ach, de gang der seizoenen zullen we maar zeggen.
Ikzelf zal me hierna zeker aansluiten bij het lentetopic, bevalt me wel tussen weerliefhebbers die behalve verstand van het weer ook nog humor hebben en dingen durven zeggen.

Ben - hoewel het meest fan van winterse perikelen - ook niet vies van een beetje hitte, onweer en zo af en toe een stormpje  ;)

De lente is hier in Oost overigens nog ver te zoeken. Het is + 0,3 graden, net als de afgelopen dagen grijs en er valt af en toe hele lichte motregen. Kil dus en ik vrees dat we de zon hier vandaag zeker niet te zien krijgen.  Van dit weer ben ik dus géén fan. Zal me daarom ook nooit aansluiten bij een 'kil, grijs, mist' topic  ;)

Lucas

Bij 0,4 en nog enkele opgeveegde sneeuwresten buiten wil ik nog niet aan lente denken. Ik ga 14 maart nog naar de Alpen dus de kou moet nog even op het continent blijven hoor;)
Aanhoudende sneeuwval

grizzrh

Nou erg winters is die niet meer, maja eind van het jaar kunnen we er weer tegen aan :P
op naar het lente topic ofwat ?
Doenrade, Limburg

Ramon Oost

Komende nacht op uitgebreide schaal lichte vorst


winter

Gevoelstemperatuur op veel plaatsen toch ruim onder nul.
Misschien vannacht een gevoelstemperatuur van rond de -10?

winter

hmm opvallend zowel GFS als ECMWF laten rond de (na de) 9de de temperatuur dalen richting de 5 graden overdag en s'nachts rond het vriespunt.
Winterweer wil maar niet weg zo te zien aangezien ECMWF dit scenario al heel vaak in de kaarten heeft gehad op talloze runs.


glenn


Powered by EzPortal