Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 105376 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

ron12

nu valt er meer regen dan sneeuw in nijmegen bij 1 graad
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

just0408

Citaat van: grizzrh op ma 25 feb 2013 - 13:53
Wie zegt dat dan ? er is ook weer een deel weg gesmolten...
Er lag zeker 15cm minimaal en op sommige plaatsten meer. dusja

Ik heb gisteren ergens gelezen dat er daar plaatselijk meer dan 20cm lag. En dat was 's morgens ... vlak voordat er nog meer sneeuw viel. Dus ik maakte een voorzichtige schatting dat het wel eens richting de 25cm zou gaan lopen. Doch, het kaartje van vandaag laat maar 12 cm zien hooguit.
Ik ben ook niet van steen.

grizzrh

Citaat van: just0408 op ma 25 feb 2013 - 14:24
Ik heb gisteren ergens gelezen dat er daar plaatselijk meer dan 20cm lag. En dat was 's morgens ... vlak voordat er nog meer sneeuw viel. Dus ik maakte een voorzichtige schatting dat het wel eens richting de 25cm zou gaan lopen. Doch, het kaartje van vandaag laat maar 12 cm zien hooguit.

Ja maar dat klopt echt niet :P hier ligt nu nog steeds meer dan 12 cm... en t sneeuwt nu weer hard en begint nu weer bij te vallen zelfs de plaatsten wat ik geveegd heb begint nu weer te witten
Doenrade, Limburg

just0408

Citaat van: grizzrh op ma 25 feb 2013 - 14:38
Ja maar dat klopt echt niet :P hier ligt nu nog steeds meer dan 12 cm... en t sneeuwt nu weer hard en begint nu weer bij te vallen zelfs de plaatsten wat ik geveegd heb begint nu weer te witten

Geniet ervan zou ik zeggen.  :)
Ik ben ook niet van steen.

Weerextrem

Citaat van: just0408 op ma 25 feb 2013 - 14:24
Ik heb gisteren ergens gelezen dat er daar plaatselijk meer dan 20cm lag. En dat was 's morgens ... vlak voordat er nog meer sneeuw viel. Dus ik maakte een voorzichtige schatting dat het wel eens richting de 25cm zou gaan lopen. Doch, het kaartje van vandaag laat maar 12 cm zien hooguit.

het is wel zo dat Vaalserberg 20-25 cm gevallen is, zelfs aan zuidoost kant van Heerlen kwam tot 22 cm aan!, in de loop van het dag is het wat gezakt (zondag) daarom verklaart het zoiets ;)

SniperEye

In Midden Limburg in mijn ommuurde tuin op een betegelde ondergrond heb ik gisteren 7 centimeter sneeuw gemeten op 2 verschillende plekken in die tuin.

martijn


Bacci

Citaat van: martijn op ma 25 feb 2013 - 19:50
En nu snel lente

Hmm nog een hele maand te gaan, lente wordt het toch niet dus kom maar op met die bak sneeuw in maart :P We krijgen eerst nog een week met temp. rond de 5 graden en in de nacht kans op lichte vorst, daarna kan het alle kanten op. De zon zullen we in ieder geval vaker zien.

JPP78

Citaat van: Bacci op ma 25 feb 2013 - 20:44
Hmm nog een hele maand te gaan, lente wordt het toch niet dus kom maar op met die bak sneeuw in maart :P We krijgen eerst nog een week met temp. rond de 5 graden en in de nacht kans op lichte vorst, daarna kan het alle kanten op. De zon zullen we in ieder geval vaker zien.

Lets hoop sooooo, dat van die zon, 1,5 dag met zon in 12 dagen tijd bléééggggggg
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

wimbaens

Citaat van: Bacci op ma 25 feb 2013 - 20:44
Hmm nog een hele maand te gaan, lente wordt het toch niet dus kom maar op met die bak sneeuw in maart :P We krijgen eerst nog een week met temp. rond de 5 graden en in de nacht kans op lichte vorst, daarna kan het alle kanten op. De zon zullen we in ieder geval vaker zien.
Op 1 maart opent nochtans het eerste lentetopic, dan mag de lente er toch aankomen. Hier heb ik deze winter toch meer dan genoeg keren kunnen genieten van sneeuw.

Bacci

Lente of Maart roert zijn staart?  ???

hoffies

Tja, wie zal  het zeggen.. wat me wel op valt is dat de avond run kouder is dan de ochtend run...
Ik ben benieuwd, hier in het noord westen hebben we nog niet heel veel sneeuw gezien..
Twitter: @hoffnar2911

Dennis

Maart is een maand waar lente en winter dicht bijelkaar liggen; eens zien wat het Hoog west Ierland gaat doen tegen weekend

hoffies

Wat zie je daar dan? Verwacht je vochtige noordelijke aanvoer, met kans op winterse neerslag?
Twitter: @hoffnar2911

Dennis

Citaat van: hoffies op ma 25 feb 2013 - 22:58
Wat zie je daar dan? Verwacht je vochtige noordelijke aanvoer, met kans op winterse neerslag?

Bij terughoudende uitbouw naar oosten is het compleet ander weer.... afwachten (idd noordluchtstromingen met koude)

winter

Vooral ECMWF is veel kouder dan zijn voorganger.
50% van de leden gaat voor winter met temperaturen die lager liggen dan +2 overdag ! en 50 % lente die gaan voor temperaturen van +10 overdag. Grote spreiding, maar denk nog steeds toch terugkeer van winter als die al weg is geweest.
BIJV vandaag, maxima's tussen de 0,8 en 3,5 graden ijskoude temperaturen voor de tijd van het jaar.
Hier in Helmond van vooral natte sneeuw vaak meer regen en dan wat natte sneeuw er tussen maar bij wat intensievere neerslag toch meteen alle neerslag als natte sneeuw. Denk in Limburg de hogere delen droge sneeuw, dus daar zal niet echt veel weg gedooit zijn.

enrico1972

Citaat van: martijn op ma 25 feb 2013 - 19:50
En nu snel lente

Dat zou te mooi zijn en verwacht ik ook niet gelijk maar vraag me niet waarom ik dat verwacht.
Het belangrijkste is dat er snel wat meer zon dagen komen en wat minder kou al is het maar door minder windkracht.
Wordt de mensch ook weer wat vrolijker van.
Vanaf vrijdag kan ik weer aan het werk omdat dan de vorst redelijk uit de grond is volgens de verwachtingen.
Kan eindelijk de gewone bouw als mede wegenbouw weer aan de slag want ben het thuiszitten echt goed zat nu.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

dondertje127

In arnhem was de natte sneeuw niet van lange duur, het werd regen. En nu op naar de lente mag ik hopen.

wimbaens

Citaat van: winter op ma 25 feb 2013 - 23:15
Vooral ECMWF is veel kouder dan zijn voorganger.
50% van de leden gaat voor winter met temperaturen die lager liggen dan +2 overdag ! en 50 % lente die gaan voor temperaturen van +10 overdag. Grote spreiding, maar denk nog steeds toch terugkeer van winter als die al weg is geweest.
BIJV vandaag, maxima's tussen de 0,8 en 3,5 graden ijskoude temperaturen voor de tijd van het jaar.
Hier in Helmond van vooral natte sneeuw vaak meer regen en dan wat natte sneeuw er tussen maar bij wat intensievere neerslag toch meteen alle neerslag als natte sneeuw. Denk in Limburg de hogere delen droge sneeuw, dus daar zal niet echt veel weg gedooit zijn.
Je ziet het wel iets te positief in mijn ogen. Als de gemiddelde lijn 5°C is, kan niet 50% van de leden onder 2°C liggen, toch niet op de huidige pluim.

winter

Citaat van: wimbaens op di 26 feb 2013 - 07:03
Je ziet het wel iets te positief in mijn ogen. Als de gemiddelde lijn 5°C is, kan niet 50% van de leden onder 2°C liggen, toch niet op de huidige pluim.
Wel als van die warme 50% er toch meer dan 5 boven de 10 graden uitkomen

Powered by EzPortal