Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 105361 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry de Hond

Nou, ik reageer idd zo omdat Martijn vaak vraagt of wij nog sneeuw krijgen e.d. En als de vraag niet is of we sneeuw krijgen, dan wel de hoeveelheid. Kijk maar terug in zijn bijdragen.
Mbt morgen en dus gewoon ontopic:  Zowel gfs als EC: Vanaf een uur of 9 is het dauwpunt bijna in heel NL boven 0. Temp op 850 hpa gaat de maandag vrij snel naar de 0 graden en er even boven. Temp op 2 meter is gewoon boven of rond 0. Ik kan mij ernstig vergissen, maar sneeuw komt er morgen niet. Noordwesten blijft aardig droog, verder hier en daar motregen. Druilerig weer.

Juist.

winter

GFS aan het einde van de run vol Lente weer. Met temperaturen van +10 ben benieuwd waar ECMWF mee komt zo meteen.

Marcellang

Citaat van: winter op zo 24 feb 2013 - 20:41
GFS aan het einde van de run vol Lente weer. Met temperaturen van +10 ben benieuwd waar ECMWF mee komt zo meteen.
Vervroegde pubrun ? :o
Ach het zal op een gegeven moment wel een keer boven de 10 graden komen, Ik  ga meer voor t ECMWF.
Een tijdje terug is er een post geweest en daar kwamen de Amerikanen niet zo best uit de bus met hun (verwachtings) resultaten 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Dennis

Citaat van: albalinda op zo 24 feb 2013 - 21:01
Vervroegde pubrun ? :o
Ach het zal op een gegeven moment wel een keer boven de 10 graden komen, Ik  ga meer voor t ECMWF.
Een tijdje terug is er een post geweest en daar kwamen de Amerikanen niet zo best uit de bus met hun (verwachtings) resultaten 8)

ik ben voor de chinezen  ;)

Marcellang

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

hoffies

Twitter: @hoffnar2911

winter

Citaat van: Dennis op zo 24 feb 2013 - 21:17
ik ben voor de chinezen  ;)

Zien deze het vaak niet minder goed, ik weet het, hij is flauw maar toch goed hahaha  :P

grizzrh

dat wat nu boven frankfurt hangt zal ons nog wel wat komen brengen! ziet er leuk uit iig, maja wat zal het zijn ?
Doenrade, Limburg

Marcellang

Citaat van: grizzrh op zo 24 feb 2013 - 21:37
dat wat nu boven frankfurt hangt zal ons nog wel wat komen brengen! ziet er leuk uit iig, maja wat zal het zijn ?
Volgens mij gewoon sneeuw hoor  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

grizzrh

Citaat van: albalinda op zo 24 feb 2013 - 21:41
Volgens mij gewoon sneeuw hoor  8)

yeah nice, hier is al bakken gevallen :P alleen is de temperatuur jammer genoeg niet vast genoeg...
Doenrade, Limburg

jones

Ondertussen zet de dooi in in Noord- en Oost-Duitsland met o.a. al +1 ?  +2°C in Berlijn en Dresden en daar (aanvriezende) regen :o

winter

Citaat van: grizzrh op zo 24 feb 2013 - 21:37
dat wat nu boven frankfurt hangt zal ons nog wel wat komen brengen! ziet er leuk uit iig, maja wat zal het zijn ?

In eerst instanties sneeuw maar later overgaand in natte sneeuw pas ergens morgen middag ofzo.
Maar klopt goed opgemerkt van jouw ontstaat uit het niets een enorm neerslaggebied, maar ja kan ook zo zijn dat het bij de grens met Nederland verpietert.
Dat is mij vandaag erg opgevallen veel activatie en de-activatie boven Nederland van de neerslag.
Alleen jammer van de redelijk hoge temperaturen.

winter

En wat een pluim trouwens van ECMWF die maakt er een lange winter van.

hoffies

Met deze pluim kan je alle kanten op... Overdag lente temp., 's nachts diepvries temp... Bijzonder... ????
Twitter: @hoffnar2911

MaikelNL

Citaat van: hoffies op zo 24 feb 2013 - 22:26
Met deze pluim kan je alle kanten op... Overdag lente temp., 's nachts diepvries temp... Bijzonder... ????

Nou, het gemiddeld ligt gewoon boven het vriespunt. Niet echt winters.

Bacci

Vanuit duitsland lijkt het een en ander deze kant op te komen, ben benieuwd in hoever. Ik dacht dat het al over was.


Ramon Oost

Actueel sneeuwdek... klopt niet helemaal maar geeft wel een goed beeld waar er sneeuw is gevallen.


Marcel1976

Citaat van: Bacci op zo 24 feb 2013 - 23:10
Vanuit duitsland lijkt het een en ander deze kant op te komen, ben benieuwd in hoever. Ik dacht dat het al over was.
[/img]
Dat is wederom een hoofdprijs voor de Belgische Ardennen.  Ik denk namelijk dat de neerslagzone, komend vanuit Duitsland, indraait naar België toe.

just0408

Ben erg benieuwd naar het nieuwste sneeuwhoogtekaartje.
In Zuidelijk Limburg heeft het namelijk nog amper gedooid. Dus op de Vaalser- of Vijlenerberg zal wel een flink pak liggen.
Ik ben ook niet van steen.

knarf

Vanaf donderdag overgang naar een rustig en zonnig weertype met weinig wind,wat lenteachtig aan gaat voelen?

Powered by EzPortal