Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 105362 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

zwoof

Citaat van: albalinda op zo 24 feb 2013 - 17:24
Creatief is ie zeker 8) een spook kerstman :) (volgens mijn vrouw)
Hier nu al 23 uur achter elkaar sneeuwval van zeer licht tot soms matig.
Toch maar 5 cm. gevallen, wat ingezakte sneeuwlaag (vocht)
Iewat boven 0 maar wel zeer tevreden weer :-*

Ja hier hetzelfde hoor al vanaf gisteravond sneeuw. Totaal zo'n 5 tot 8 cm gevallen denk ik. (niet exact gemeten) Gewoon een pak in elk geval.
Haha! Ik zie er meer een droevige jongen in, die weet dat het snel afgelopen zal zijn.  :D

JPP78

raar weer, hele middag sneeuw het gestaag door, harde wind, Temp boven nul dus nog geen vlok blijven liggen.
Nu valt er een combinatie van van heel fijne motsneeuw /motregen, temp daalt naar 0,4 en nu wordt het wat wittig in de voegen van de tegels en op kale grond. de rest is klets nat, kan nog link worden als het straks gaat vriezen.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

jornonweer

Vanavond en vannacht valt er soms wat lichte sneeuw en aan zee soms winterse neerslag. De wegen kunnen plaatselijk glad zijn door sneeuw of bevriezing.

Maandag gaat de neerslag in de westelijke landshelft over in regen of natte sneeuw. Elders blijft het sneeuwen.

Volgende sneeuwhoeveelheden worden verwacht tussen zondag 19u en maandag 19u:

West- en Oost-Vlaanderen: 0-1 cm
Antwerpen, Brabant en Henegouwen: 0-2 cm
Limburg: 2-5 cm
Namen, Luik en Luxemburg: 3-7 cm 

aldus kmi
Danger is real, fear is a choice.

jones

Vanmorgen lag hier 3 cm. Vandaag Tmax 0,7°C en droog. Nu flirt het kwik met het vriespunt en valt hier opnieuw sneeuw!

jornonweer

Citaat van: jones op zo 24 feb 2013 - 17:52
Vanmorgen lag hier 3 cm. Vandaag Tmax 0,7°C en droog. Nu flirt het kwik met het vriespunt en valt hier opnieuw sneeuw!

zal niet lang meer duren of de sneeuw zal opnieuw blijven liggen in centrum en oosten  ;)
Danger is real, fear is a choice.

Joep


Koen-IJM

Sinds een kwartier blijft de sneeuw ineens wel  overal liggen, nadat dit de hele dag niet gebeurde. Apart.

Jeroen22

Misschien dat de tempratuur van de grond minder dan het 0 gradenpunt is?. Hier in nieuwegein vanaf 11. uur vanmorgen tot nu lichte sneeuwval en niks blijft liggen. Anders hadden we hier ook een cm of 3-4 gehad.

Richard

Kijk je naar de daken en dan denk je van: "hee.. wacht eens even.. Alles was toch al weggesmolten?!?"
Maar blijft dus ineens weer liggen hier, heerlijk!
Schone stukken van de straat ook meteen weer wit :)

martijn

Citaat van: Richard op zo 24 feb 2013 - 18:11
Kijk je naar de daken en dan denk je van: "hee.. wacht eens even.. Alles was toch al weggesmolten?!?"
Maar blijft dus ineens weer liggen hier, heerlijk!
Schone stukken van de straat ook meteen weer wit :)
grote vlokken hier sneeuw het nu maar hele kleine vlokken

Ploeps

Sinds 16.00 uur een mix van motregen en -sneeuw gehad bij een temp net boven 0, waardoor ca. de helft van de 6cm nu is gesmolten. Zojuist is de temp. weer 2 tienden onder 0 gedoken. Voor zover ik het van de radar kan aflezen krijgen we in deze regio geen sneeuw van betekenis meer :-(
Liefhebber van weer-uitersten.

frankaloe

Citaat van: zwoof op zo 24 feb 2013 - 16:36
Tjonge wat blijft die sneeuw lekker plakken. Eerste keer dit jaar dat ik met mijn zoonje een reuze sneeuwman kon maken zonder behulp van emmers en scheppen. Geweldig als je ziet hoe die jongen geniet! 10 meter rollen en je hebt een reuzebal. Alleen jammer dat het ook dooi betekent en morgen de boel weg is gesmolten. We hebben genoten van deze best wel sneeuwrijke winter, maar helaas aan alles komt een eind. Nog een paar daagjes en dan begint het lenteseizoen :-[
wij maakten een sneeuwhond :)

en we hoefde er zelf niet eens wat voor te doen :D
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Ramon Oost

Citaat van: Koen-IJM op zo 24 feb 2013 - 18:00
Sinds een kwartier blijft de sneeuw ineens wel  overal liggen, nadat dit de hele dag niet gebeurde. Apart.

Temperatuur is op veel plaatsen ietsje gezakt...

zwoof

Citaat van: frankaloe op zo 24 feb 2013 - 18:22
wij maakten een sneeuwhond :)

en we hoefde er zelf niet eens wat voor te doen :D

Lol! Leuke foto en een mooi pak sneeuw daar.  :)

martijn

Staat er morgen nog sneeuw op het programma?

Harry de Hond

Citaat van: martijn op zo 24 feb 2013 - 19:17
Staat er morgen nog sneeuw op het programma?
Bij jou wel. Rest van het land krijgt motregen e.d.
Juist.

martijn


Weatherman

Citaat van: martijn op zo 24 feb 2013 - 19:38
?
Waarschijnlijk krijg je dat antwoordt omdat je herhaaldelijk blijft vragen of jij nog sneeuw krijgt ect.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

martijn

Citaat van: Weatherman op zo 24 feb 2013 - 19:54
Waarschijnlijk krijg je dat antwoordt omdat je herhaaldelijk blijft vragen of jij nog sneeuw krijgt ect.
Uhhh nee

winter

Citaat van: Weatherman op zo 24 feb 2013 - 19:54
Waarschijnlijk krijg je dat antwoordt omdat je herhaaldelijk blijft vragen of jij nog sneeuw krijgt ect.

Denk het niet want dit is volgens mij pas de eerste keer dat hij dit vraagt vandaag.
Dus dan kan men toch wel even een serieus antwoord geven.
Oosten krijgt tot morgen middag nog winterse neerslag.

Powered by EzPortal