Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 105439 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marcel1976

Citaat van: Marcbb op zo 24 feb 2013 - 15:00
Iemand misschien radarbeeld van duitsland en nederland?
Je kunt ook via weer.nl de Duitse radar selecteren, die is best wel redelijk accuraat.

JPP78

Het sneeuwt hier al een paar uren, maar het blijft niet liggen Tact 0,6
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

winter

Citaat van: JPP78 op zo 24 feb 2013 - 16:10
Het sneeuwt hier al een paar uren, maar het blijft niet liggen Tact 0,6

Hier in Helmond ook niet meer maar ja we hebben al een pak dus als er iets dooit wordt het eigenlijk opgevangen door de sneeuw die er nu valt. Maar ja met het intreden van de avond/ de zon weg trekt zal de temp. dalen en zal het blijven liggen denk ik. Morgenochtend komt weer een storing met wat matige sneeuwval het oosten van het land binnen vroeg in de ochtend. (volgens 24-uurs weerplaza maar ik weet niet of dat  klopt)

zilvermaan

Dat is jammer! het sneeuw blijft niet liggen in de randstad gebied! :(

enrico1972

Rotterdam Oost is het nu wat harder gaan sneeuwen en probeert de sneeuw wat langer op de autoruiten te blijven liggen.
De straten doen nog geen echte moeite om wit te worden.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

zilvermaan

Kunt iemand de sneeuwhoeveelheden in Zuid Holland posten voor nog de aankomende uren. Hier ligt nog helemaal niks en vindt het toch wel erg jammer.

just0408

Het motsneeuwt hier ook al enkele uren, en ook hier blijft het niet liggen.  :D
Ik ben ook niet van steen.

zwoof

Tjonge wat blijft die sneeuw lekker plakken. Eerste keer dit jaar dat ik met mijn zoonje een reuze sneeuwman kon maken zonder behulp van emmers en scheppen. Geweldig als je ziet hoe die jongen geniet! 10 meter rollen en je hebt een reuzebal. Alleen jammer dat het ook dooi betekent en morgen de boel weg is gesmolten. We hebben genoten van deze best wel sneeuwrijke winter, maar helaas aan alles komt een eind. Nog een paar daagjes en dan begint het lenteseizoen :-[

Bacci

Citaat van: zwoof op zo 24 feb 2013 - 16:36
Tjonge wat blijft die sneeuw lekker plakken. Eerste keer dit jaar dat ik met mijn zoonje een reuze sneeuwman kon maken zonder behulp van emmers en scheppen. Geweldig als je ziet hoe die jongen geniet! 10 meter rollen en je hebt een reuzebal. Alleen jammer dat het ook dooi betekent en morgen de boel weg is gesmolten. We hebben genoten van deze best wel sneeuwrijke winter, maar helaas aan alles komt een eind. Nog een paar daagjes en dan begint het lenteseizoen :-[

Lente waar? we kwakkelen gewoon lekker verder hoor! :P Wie weet krijgen we weer wat sneeuw te zien, je weet wat maart kan doen.

Weatherman

Citaat van: winter op zo 24 feb 2013 - 16:04
Rustig aan mensen temperaturen beginnen weer langzaam te dalen.
Hier in Helmond vanaf iets voor middernacht onafgebroken sneeuw volgens mij!
Nu nog steeds nu wel lichte sneeuw maar van uit het oosten trekt weer nieuwe sneeuw binnen.
ja hopelijk zakt de temperatuur, het is ook hier gaan smelten.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marcellang

Citaat van: zwoof op zo 24 feb 2013 - 16:36
Tjonge wat blijft die sneeuw lekker plakken. Eerste keer dit jaar dat ik met mijn zoonje een reuze sneeuwman kon maken zonder behulp van emmers en scheppen. Geweldig als je ziet hoe die jongen geniet! 10 meter rollen en je hebt een reuzebal. Alleen jammer dat het ook dooi betekent en morgen de boel weg is gesmolten. We hebben genoten van deze best wel sneeuwrijke winter, maar helaas aan alles komt een eind. Nog een paar daagjes en dan begint het lenteseizoen :-[
Foto  :)
Dan plakken we maart er toch gewoon bij aan  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Joep

Na een paar uur sneeuw blijft het hier eindelijk liggen :)

Joep

Nog een aardig sneeuwgebied voor de boeg  :D

just0408

Citaat van: Bacci op zo 24 feb 2013 - 16:38
[..] je weet wat maart kan doen.

Maart roert zijn staart, april doet wat hij wil en mei doet er ook nog wat bij.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

winter

In Helmond op de grond zo'n 7cm gemeten net, komt denk ik nog wat bij.
Is toch mooi 1week geleden dachten de modellen op hoogstens 2cm sneeuw. Nu minstens 10X zoveel in grote gedeelten van Limburg.
En Brabant en oostelijke provincies ook allemaal rond de 5cm of meer.

just0408

Haalt Zuid Limburg plaatselijk de 25cm?  :P
Ik ben ook niet van steen.

zwoof

Citaat van: Bacci op zo 24 feb 2013 - 16:38
Lente waar? we kwakkelen gewoon lekker verder hoor! :P Wie weet krijgen we weer wat sneeuw te zien, je weet wat maart kan doen.

Ja dat wel, maar de kans dat je serieuze sneeuwpret kan beleven wordt steeds kleiner. De zon krijgt steeds meer invloed en temps overdag zorgen al snel voor een drabbende dan.

Citaat van: albalinda op zo 24 feb 2013 - 16:46
Foto  :)
Dan plakken we maart er toch gewoon bij aan  8)

Dat zou geweldig zijn, maar ik zie alleen een beetje nachtvorst in de pluim. Voor sneeuwpret hebben we minimaal temps rond of onder het vriespunt nodig. Ik had dit keer de camera niet meegenomen. Mijn zoontje heeft er ook nog wel een kleintje achter ons huis gemaakt. Zojuist ff een foto van gemaakt. Neus ogen en mond van klimop. Creatief istie wel  ;D

winter

Hier in Helmond blijft de sneeuw weer beter liggen op de raam tenminste :).
En er komt weer sneeuw uit het oosten van Duitsland. Komt er nog een gifje? Want Jan zou gifje plaatsen maar helaas heeft die dat niet gedaan, waarschijnlijk geen tijd iemand anders dan?
Alvast bedankt!

Marcellang

Citaat van: zwoof op zo 24 feb 2013 - 17:12
Dat zou geweldig zijn, maar ik zie alleen een beetje nachtvorst in de pluim. Voor sneeuwpret hebben we minimaal temps rond of onder het vriespunt nodig. Ik had dit keer de camera niet meegenomen. Mijn zoontje heeft er ook nog wel een kleintje achter ons huis gemaakt. Zojuist ff een foto van gemaakt. Neus ogen en mond van klimop. Creatief istie wel  ;D
Creatief is ie zeker 8) een spook kerstman :) (volgens mijn vrouw)
Hier nu al 23 uur achter elkaar sneeuwval van zeer licht tot soms matig.
Toch maar 5 cm. gevallen, wat ingezakte sneeuwlaag (vocht)
Iewat boven 0 maar wel zeer tevreden weer :-*
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Marcel1976

Citaat van: just0408 op zo 24 feb 2013 - 17:01
Haalt Zuid Limburg plaatselijk de 25cm?  :P
De Vaalserberg wel, daar ligt nu al zo'n 20 cm.

Powered by EzPortal