Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 208033 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JPP78

Citaat van: Joep op di 19 feb 2013 - 21:01
Morgen maakt het noorden grote kans op veel bewolking, terwijl in het midden en zuiden de zon naar verwachting de overhand heeft. Bij een matige, in het kustgebied soms vrij krachtige noordoostenwind wordt het een graad of 2.

Donderdag en de dagen daarna blijft de neerslagkans klein. Er zijn perioden met zon, afgewisseld door wolkenvelden. Overdag ligt het kwik rond of net boven nul, 's nachts vriest het licht, in het binnenland matig. Door de schrale (noord)oostenwind voelt het vaak wel iets kouder aan dan het daadwerkelijk is. Pas op zondag lijkt de neerslagkans weer toe te nemen; er trekt dan mogelijk een storing uit het oosten over het land met sneeuwval tot gevolg.

weeronline
Weer geen zon? Al sinds donderdag of vrijdag niet gezien. Maar de maan al wel een paar avonden gezien. Het is en blijft een trieste winter hier Zooooo weinig zon, bah!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

just0408

De hamvraag is en blijft nu: 'Komt er nog een keer sneeuw deze winter?'
Ik ben ook niet van steen.

Dennis


Ramon Oost


theowl999999


Dennis

ja beetje SWUNG op het forum tis zo stil  :D

850 swung kaartje


Bacci

En GFS geeft weer sneeuw voor zondag.

Remy

Het vriest weer -0.3 graden nu op de meter hier :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Dennis

Citaat van: Bacci op di 19 feb 2013 - 23:26
En GFS geeft weer sneeuw voor zondag.

idd - nog leuke verrassing


jones

Citaat van: Dennis op di 19 feb 2013 - 23:29
idd - nog leuke verrassing
Ja leuk maar ik vind het een beetje vreemd wat daarna gebeurt. Ondanks een blijvende en goed ogende wintersetting komt vanuit het noordoosten op 850 hPa veel warmere lucht binnen vanaf maandag/dinsdag. Toch iets wat je niet zou verwachten met zo'n setting en van uit die hoek in februari. Afwachten maar!

Dennis

Citaat van: jones op di 19 feb 2013 - 23:32
Ja leuk maar ik vind het een beetje vreemd wat daarna gebeurt. Ondanks een blijvende en goed ogende wintersetting komt vanuit het noordoosten op 850 hPa veel warmere lucht binnen vanaf maandag/dinsdag. Toch iets wat je niet zou verwachten met zo'n setting en van uit die hoek in februari. Afwachten maar!

heb een verhaaltje vandaag geschreven (wat jij ook benoemt)

Voor velen zal de onderstaande kaart een "vreemde eend in de bijt zijn" - zomaar een "warmtebel" net onder Noorwegen in de "winter"- Is er een oorzaak?

Ja - het hele proces van Hoog in deze week : kaartje laat heel duidelijk zien waar die warmte vandaan komt : uit Afrika !!! De ligging van de luchtdrukgebieden ligt nu net zo dat de stroming op de Atl. Oceaan Zuid-Noord is (Afrika-Ijsland) - en omdat het Hoog (UK) stroming met de wijzers van de klok mee heeft gaat de zachte lucht dus van Ijsland richting Noorwegen en zakt dan weer naar het zuiden - de positie iets meer naar het westen en je hebt een portie kou te pakken - dus afwachten hoe het na het weekend op de kaarten eruit ziet




winter

Citaat van: jones op di 19 feb 2013 - 23:32
Ja leuk maar ik vind het een beetje vreemd wat daarna gebeurt. Ondanks een blijvende en goed ogende wintersetting komt vanuit het noordoosten op 850 hPa veel warmere lucht binnen vanaf maandag/dinsdag. Toch iets wat je niet zou verwachten met zo'n setting en van uit die hoek in februari. Afwachten maar!

Ja mee eens vond het ook al super raar dacht wooh misschien zondag  toch nog een sneeuwdek maar zie dat daarna wind nog mooi NO blijft waaien maar de temp stijgt  :o

Harry de Hond

Ik ben toch benieuwd hoe het verder gaat lopen na deze week. De oper van gfs is niet overtuigend. De pluimen maar weer afwachten. En ik schreef het gisteren ook al, hoewel op veel te LT, zie je de lente zich toch echt aankondigen aan het einde van de run. Ja het is slechts 1 streepje op de pluim, veel waarde kan je er nog niet aan hechten. Het zet je wel aan het denken. En heel eerlijk gezegd: Als ik die temps zie, dan word ik toch wel een beetje warm van binnen. Ik heb er eigenlijk best zin in gekregen inmiddels. Mocht het uitkomen, dan kunnen we sowieso terugkijken op een winter met veel gezichten. Dat was ook op het forum goed te zien in de emoties. Die emoties lijken bij de mensen met een winterhart toch altijd wel wat hoger op te lopen dan bij de overige weertypes. :P

Dus, pluimen maar afwachten en nog even genieten van wat koning winter met zijn staartje gaat doen.
Juist.

Dennis

Komt er a.s Weekend (zondag) SNEEUW?

De 0-graden grens ligt tussen de 100-400 (van ZO-NW) over Nederland
Tot die tijd staat er boven Nederland een koude N...... luchtstroming met s'nachts -2 tot -5/-6 (dus ook een lage gevoelswaarde) ; de evt sneeuw in het weekend komt uit Oostelijke richting




Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

martijn


Jan van Ooijen

Citaat van: martijn op wo 20 feb 2013 - 08:49
is er al wat te zeggen over de mogelijke hoeveelheid in cm?

Veel zou ik er niet van verwachten, maximaal 2 centimeter
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Dat is de eerste keer deze winter dat ik een sneeuwstoring vanuit het oosten zie komen.
Ik ben ook niet van steen.

NitroGenetics

met 2 cm kan ik wel leven zolang er maar geen pak sneeuw valt op schiphol ben ik blij :)

Ramon Oost


Powered by EzPortal