Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 208122 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dennis

ah gfs beter voor  sneeuw zondag  :D

Bacci

Citaat van: Dennis op ma 18 feb 2013 - 22:57
ah gfs beter voor  sneeuw zondag  :D

Nog beter dan 12H run?

Je had het zeker over de 12H run, aangezien nieuwe run weer slechter is maar nog wel wat sneeuw, maarja ik heb genoeg geleerd hiervan, het is leuk om te volgen maar heeft eigenlijk totaal geen waarde dus ik bekijk het nu ook alleen voor het plezier :P Sneeuw neem ik nooit meer serieus  ;)

Jasneker

Reken je niet te snel rijk, zondag is nog een eind weg, en de boel kan nog stevig veranderen...

Bacci

Vorst in het zuiden en gek genoeg aan de kust

Remy

Citaat van: Bacci op di 19 feb 2013 - 00:02
Vorst in het zuiden en gek genoeg aan de kust
Stralingsvorst.
Goed te zien op infrarood... http://wolken.buienradar.nl/ geen wolken.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

winter

Toch kans op (natte)sneeuw redelijk groot in het zuiden/ ZO misschien kans op droge sneeuw door sneller instroom van koele lucht en door een koude nacht met stralingvorst?

Roland

Saai dagje in Nijmegen-Oost. Geheel bewolkt, ruim boven nul. Wachten op de motregen die wellicht nog komen gaat en dan vanaf morgen lekker fris! Benieuwd ook naar zondag...

theowl999999

I just read this from Johann:

"Er zijn echter ook eerste signalen dat we op de langere termijn weer een (zeer) koude veeg om de oren gaan krijgen !  Maar ach, waar praat ik over, nog zo ver weg en onzeker dus maar even lekker weer vergeten!"

Johann, is that only related to the Alps or could be applied to the Netherlands as well? What are the signalen that points to cold weather?

Bedankt

Jasneker

Sinds afgelopen donderdag geen zonnetje meer gezien, temp is 3.2 boven 0 en er valt gewoon regen hier.
Een wit tapijtje op zondag lijkt dan al heel snel op een grote verbetering, hoewel ik best weet dat dat net zo goed ook weer
regen kan worden hier...

theowl999999

GFS 6z is less optimistic for snow during the next weekend.

But i love this Chinese guys  ;D. ( tsa LT but still lovely)


Ramon Oost

Hierbij nog de nieuwe pluim van vanochtend,


Henk1976

Citaat van: Ramon Oost op di 19 feb 2013 - 12:13
Hierbij nog de nieuwe pluim van vanochtend,

*knip

Dat noem ik geen "lente"pluim... Dat is ronduit kil weer. Overigens is het nu ook ongelooflijk vies, kil weer. Het is allang gesmolten sneeuw dat nu naar beneden komt..... :P. Hopelijk nog een winterse verrassing op zondag.

SniperEye

Het is uiteindelijk ook half februari. Een wintermaand. Vanaf maart is het realistischer om te denken aan lente. Als we de diverse pluimen  mogen geloven zal het ergens rond de maandwisseling langzaam maar zeker iets verzachten. Hoeveel? Dat is de vraag.

NitroGenetics

ik ben dol op sneeuw maar laat het alsjeblieft niet sneeuwen zondag, grrrr!

grizzrh

Citaat van: theowl999999 op di 19 feb 2013 - 12:04
GFS 6z is less optimistic for snow during the next weekend.

But i love this Chinese guys  ;D. ( tsa LT but still lovely)

Rather take the ECMWF for snow and rain! card looks good yeahh

Neerslag gifje Zaterdag&Zondag

Doenrade, Limburg

Vomera

Citaat van: grizzrh op di 19 feb 2013 - 12:54
Rather take the ECMWF for snow and rain! card looks good yeahh

Neerslag gifje Zaterdag&Zondag


Dat zien we graag voor limburg he? :D

grizzrh

Citaat van: Vomera op di 19 feb 2013 - 13:10
Dat zien we graag voor limburg he? :D

yip zeker weten :P alleen zijn de temps na de neerslag weer kwakkel.. maja is nog LT
Doenrade, Limburg

Vomera

Citaat van: grizzrh op di 19 feb 2013 - 13:12
yip zeker weten :P alleen zijn de temps na de neerslag weer kwakkel.. maja is nog LT

Kan nog alles gebeuren, gewoon afwachten :) (ik heb er toch geen hoop op, aangezien alles bij ons voorbij gaat. Is meer leuk voor virtueel vermaak :D)

Roland

Volgens de diverse radars zou het al een tijdje moeten (mot)regenen in Nijmegen. Heb nog geen drup gevoeld of gezien en laat dat maar zo blijven. Verder onverminderd saai. Zie met plezier dat de temp. in het noorden (Lauwersoog) alweer aan het dalen is.

martijn

Citaat van: grizzrh op di 19 feb 2013 - 13:12
yip zeker weten :P alleen zijn de temps na de neerslag weer kwakkel.. maja is nog LT
voor de rest van nederland ziet het er toch leuk uit in de loop van zaterdag gewoon sneeuw

Powered by EzPortal