Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 208095 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hoffies

Dank u, mooi pluimpje! Tot aan maart winter! Volgens mij schuift het steeds verder op!
Twitter: @hoffnar2911

Henk1976

Citaat van: hoffies op ma 18 feb 2013 - 10:19
Dank u, mooi pluimpje! Tot aan maart winter! Volgens mij schuift het steeds verder op!

We gaan denk ik een witte Pasen krijgen.... ;) (die kans daarop is volgens mij groter dan een witte Kerst  :D) Mag van mij idd wel wat meer gebeuren in de atmosfeer, want hier word ik ook sjagrijnig van.

SniperEye

Is dit niet een uitzonderlijk lange en koude winter, met maar liefst 4 termijnen met echt winters weer?

Marcellang

Citaat van: SniperEye op ma 18 feb 2013 - 10:44
Is dit niet een uitzonderlijk lange en koude winter, met maar liefst 4 termijnen met echt winters weer?
Ik denk zelf van niet, daar de vorst die we gehad hebben niet "heftig" genoeg was  8)
Hier is bijv. de temperatuur maar 1 keer -12 geweest :)
Gebaseerd op mijn beleving natuurlijk, ben niet zo'n statistieken man ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Remy

De Telegraaf gaat ook voor kouder weer :)

Vrieskou in aantocht
SOEST -

IJskoude vrieslucht stroomt vanaf morgenavond over de Benelux uit. De kou wordt aangevoerd met een straffe noordoostenwind die het de gehele verdere week bitterkoud maakt. Overdag in de middag dalen de temperaturen tot het vriespunt. In de nacht en ochtend gaat het licht tot matig vriezen met minima tussen 3 en 8 graden onder nul.

Er zal eind deze week op sloten en ondergelopen stukken weiland vermoedelijk weer kunnen worden geschaatst. De koude-inval hangt samen met stijgende hogedruk boven Scandinavië en Oost-Europa. Er komt een verbinding tot stand die later uitgroeit tot superhogedruk die ook richting de Britse eilanden uitbreidt. Die drukverdeling houdt de rest van februari stand, zo lijkt het nu.

Volgende week zou het iets minder koud kunnen zijn, maar de minima blijven ook in de langere tiendaagse onder nul. Vannacht en morgen kan het enige tijd regenen, later is er in het oosten kans op sneeuw. De temperatuur daalt van 7 naar 3 graden

Laat maar komen die vorst :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Ramon Oost


klimascepie

Het is niet uitzonderlijk integendeel zelfs. Vroeger kwamen koude winters veel vaker voor. Periodes met weken achter elkaar vorst waren heel normaal. Oude collega's willen nog wel eens vertellen over die tijd dat er nog vorstverlet bestond. Dat ze14 weken achtereen thuis zaten. Zullen vast niet allemaal ijsweken zijn maar het geeft wel en idee van hoe lang het soms duurde.

Ik begrijp natuurlijk best dat het wat vreemd voor komt zo en lange koude periode want dat kan niet want de aarde warmt immers op. Ow ja koude periodes komen voor tijdens de opwarming want door de opwarming word het kouder. Ja zo lust ik er ook nog 1.

Nu heb ik slecht nieuws. De aarde warmt niet op. De aarde heeft niet opgewarmt ook. Jawel het werd warmer maar ruimschoots binnen de natuurlijke variatie. Nu echter zien we dat de aarde afkoelt. En combinatie van lage zonneactiviteit en kouder wordende golfstromigen maken de aarde kouder met alle gevolgen van dien.
Koude winters gaan weer normaal worden. En over de rest zal ik nog maar niks zeggen.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Jasneker

Beetje dwaas je conclusie dat de aarde kouder word vind je ook niet?
Daarom is het noordpool ijs ook teruggegaan naar 1/5 van wat het in de 1980er jaren was, en heeft Amerika weer een van zijn heetste jaren beleefd vorig jaar...
Net als Australie etc.
Een opwarming van de aarde heeft een verandering in het weer tot gevolg, meer extremen, dus kan de winter ook kouder uitvallen, maar de zomers en klimaat op de aarde in het geheel wordt warmer.
Zelfs de aardolie maatschappijen zijn het daar over eens.
Maar goed, we hebben het over de winter en die gaat gewoon nog een weekje door, hoe het daarna gaat is gewoon onzeker en we zullen zien wat het verder brengt.
Een klimaat discussie hoort hier niet thuis.


Roland

Leuk, weer iets om naar uit te kijken!  :)

En al is het dan niet berekoud ten oosten van ons, de kou die er is wordt binnenkort toch echt op transport gezet  ;)

Hier in Oost nu 3,5 graden boven nul. Met zon, weinig bewolking en nauwelijks wind, doet het bijna lenteachtig aan. Zelfs ons hondje Bella - een koukleum in tegenstelling tot onze andere hond Rolf die een voorliefde heeft voor sneeuw - heeft nu zin om de tuin weer eens grondig te verkennen.

Roland

Zie ook dat er in Polen en Duitsland morgen waarschijnlijk veel sneeuw gaat vallen.  Dit betekent sowieso dat de temperatuurverwachtingen nog naar beneden bijgesteld moeten gaan worden  :)

just0408

En ... Komt er nog sneeuw eerdaags? Ik had vernomen dat het weer licht winters wordt voor een klein weekje. Daarna weer oplopende temperaturen. Fijn, dan kan ik begin maart hopelijk naar Blijdorp met moeders. Dat hebben we afgesproken en gaan we ook doen.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Fren

Van mij mag de kou nog wel effe terugkomen, ook wel tot half maart... opbokken met die regen...
En dat al die muggenlarven maar even stuk gaan :P
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

klimascepie

Citaat van: Jasneker op ma 18 feb 2013 - 11:38
Beetje dwaas je conclusie dat de aarde kouder word vind je ook niet?
Daarom is het noordpool ijs ook teruggegaan naar 1/5 van wat het in de 1980er jaren was, en heeft Amerika weer een van zijn heetste jaren beleefd vorig jaar...
Net als Australie etc.
Een opwarming van de aarde heeft een verandering in het weer tot gevolg, meer extremen, dus kan de winter ook kouder uitvallen, maar de zomers en klimaat op de aarde in het geheel wordt warmer.
Zelfs de aardolie maatschappijen zijn het daar over eens.
Maar goed, we hebben het over de winter en die gaat gewoon nog een weekje door, hoe het daarna gaat is gewoon onzeker en we zullen zien wat het verder brengt.
Een klimaat discussie hoort hier niet thuis.

Beetje dwaas om dat te schrijven.
Waar haal je de cijfers weg?
De werkelijkheid is helaas anders dan je denkt.
En de waarden die jij zo noemt kloppen ook niet.
Helaas voor jou zit je er naast. En big time ook.
Kijk maar eens in de koffie hoek waar ik al 1 en ander heb geschreven.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Diem

Net een uurtje in de zon gezeten. Je merkt al dat de zon meer kracht heeft en uit de wind is het dan goed te doen :)
Nee, ik heb het nu wel gehad met de winter. Het is alweer 18 februari, dus van mij mag de lente nu langzamerhand wel beginnen 8)

NitroGenetics

Citaat van: klimascepie op ma 18 feb 2013 - 12:05
Beetje dwaas om dat te schrijven.
Waar haal je de cijfers weg?
De werkelijkheid is helaas anders dan je denkt.
En de waarden die jij zo noemt kloppen ook niet.
Helaas voor jou zit je er naast. En big time ook.
Kijk maar eens in de koffie hoek waar ik al 1 en ander heb geschreven.

volg jij het nieuws wel?? zoja dan weet je dat  de laaste jaren de warmste ooit waren en dat er genoeg te vinden valt op het internet een beetje researchen er zijn  zelfs topics hie rop het forum erover die behoorlijk populair waren op dat moment australie heeft een ontzettend warm jaar achter de rug even als amerika dat extra kou in het noorden van de aarde is niets vergeleken met de extra warmte  in het zuiden van de aarde evenals de zee temps zijn over het algemeen veel te hoog in het zuiden momenteel.

als hij ernaast zit wil ik graag eventjes wat bewijzen zien van jou theorie,  zijn theorie hoef niet bewezen te worden aangezien het overal te vinden valt.

maar ingeval je het wel nodig hebt

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/01_januari/15/buitenland/NASA_2012_een_van_de_warmste_jaren_ooit.xml
http://www.knack.be/nieuws/planet-earth/2012-in-de-top-10-van-de-warmste-jaren-ooit/article-4000233933453.htm


zee temps momenteel
http://www.ssec.wisc.edu/data/sst/

hier dan nog temps van lange termijn van de laaste weet ik veel hoeveel jaar  zee+land temps
http://www.ncdc.noaa.gov/sotc/service/global/global-land-ocean-mntp-anom/201101-201112.png


en dan nog even een grafiek van het ijs wat er momenteel is op de noordpool
http://nsidc.org/arcticseaicenews/

ofterwijl 1 van de laaste standen ooit gemeten tot zover

maar het valt allemaal wel mee we hebben totaal geen globale opwarming :) kuch kuch

wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wij maar een kikkerlandje zijn van 300km bij 360km en dat natuurlijk wij als land een koudere winter hebben dit jaar maar globaal gezien is 2012 wederom weer 1 van de warmste ooit geworden en neem nou van mij aan dat 2013 niet anders zal zijn.

GHkstra

Citaat van: Diem op ma 18 feb 2013 - 12:26
Net een uurtje in de zon gezeten.
Welke zon? Het is hier nog steeds grijs.

Diem

Citaat van: GHkstra op ma 18 feb 2013 - 12:30
Welke zon? Het is hier nog steeds grijs.
Deze zon 8)

Wel balen in het noorden inderdaad...

Bacci

Wat mij opvalt aan de pluim is dat de gemiddelde op lange termijn een stuk lager is, schommelt nu rond 5 graden met zelfs sneeuwkansjes.

Dennis


Roland

Citaat van: Diem op ma 18 feb 2013 - 12:39
Deze zon 8)

Wel balen in het noorden inderdaad...

Op de satellietfoto's is inderdaad een vrij scherpe tweedeling te zien.

Hier zit de temp echt in de lift, nu al 5,6, terwijl het vannacht echt -3,2 was. Verwacht dat de 7 graden hier vandaag wel gehaald wordt, want de zon is al lauwwarm en het is inmiddels gehe3el onbewolkt. Winterliefhebber als ik ben - en er komen voor ons nog een paar mooie dagen aan  :) -  durf ik vandaag in Nijmegen wel te bestempelen als eerste voorzichtige lentedag.

Powered by EzPortal