Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207995 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

grizzrh

begint hier eindelijk wat te vormen... tot een half uur geleden ijzel/ijsregen gehad
Maar nu vaste vorm
Doenrade, Limburg

Weatherman

Hebben echt alles gehad, maar zeker geen 5 tot 10 cm sneeuw.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Lucas

Tja...Kan gebeuren, sneeuw is van zeker 5 dingen afhankelijk
Temp bovenin
Temp halverwege
Temp aan de grond
Wind
Stroming
Dauwpunt
Etc etc

Modellen kunnen dat allemaal berekenen, maar moeder natuur doet toch met elke factor afzonderlijk wat ze wilt.
Tuurlijk klopt dat dan zelden 100% met de verwachting. Mensen vergeten wel eens dat een verwachting een schatting is naar aanleiding van modellen + eigen zienswijze. Volgens de Hirlam van gisteravond zou het hier bijvoorbeeld tot 00:00 uur sneeuwen, het is nu al droog....

Conclusie

Vandaag zat iedereen er wel ergens naast, van de beheerders hier tot het KNMI en meteo consult. Niks aan te doen mensen, iedereen probeert mensen zo goed mogelijk te voorzien van informatie geloof dat nou maar!


Aanhoudende sneeuwval

matroesjka-world

Als jullie denken dat er hier sneeuw ligt dan hebben jullie het mis hoor, ja hier ligt wel wat sneeuw, maar met 0,5 cm houdt het wel op hoor. Ja een hele halve cm ligt hier en het is hier nu droog, dus te belachelijk voor woorden weer  :-\
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

grizzrh

Zo is het op het moment hier(nog even snel foto's gemaakt voordat t te donker is :P);









En t gaat nog lekker door :D
Doenrade, Limburg

just0408

Enfin. Er komen nog wat restbuitjes zie ik. Al met al vind ik het prachtig mooi hoor ... een centimeter sneeuw.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Remy

Momenteel hier ook al weer een poosje gestopt met sneeuwen,totaal hooguit enkele mm gevallen.
Misschien komt er straks nog een beetje bij :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Weatherman

komt er nog meer ? qua sneeuw viel het echt heel erg tegen, meer ijsregen dan wat anders
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

martijn


just0408

Citaat van: Weatherman op do 14 feb 2013 - 18:17
komt er nog meer ? qua sneeuw viel het echt heel erg tegen, meer ijsregen dan wat anders

Ik heb het even uitgezocht voor je. Wij krijgen allemaal nog sneeuwval tot 22.00 uur maar jij krijg niets meer.  :D

Whoehahahahahahaha! ... ;)
Ik ben ook niet van steen.

ron12

Nijmegen nu droog met een laagje sneeuw van 3.4 cm sneeuw,bij -1.1 graden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Yes toch nog de 3cm gehaald! Op naar de volgende winterse periode vanaf volgende week woensdag!

Weatherman

Citaat van: just0408 op do 14 feb 2013 - 18:29
Ik heb het even uitgezocht voor je. Wij krijgen allemaal nog sneeuwval tot 22.00 uur maar jij krijg niets meer.  :D

Whoehahahahahahaha!  ;)
:P kijk ik ben geen miepert maar vandaag viel het erg tegen. was beter voorspeld. ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

studio dewolf

Vanmiddag was er ijsregen zodat de wegen waren glad.

just0408

Citaat van: Weatherman op do 14 feb 2013 - 18:40
:P kijk ik ben geen miepert maar vandaag viel het erg tegen. was beter voorspeld. ;)

Deze winter al genoeg teleurstellingen te verduren gekregen wat betreft sneeuw, dus ik vind het wel goed zo.  :)
Ik ben ook niet van steen.

GHkstra


Cdtj3

Citaat van: Weatherman op do 14 feb 2013 - 18:40
:P kijk ik ben geen miepert maar vandaag viel het erg tegen. was beter voorspeld. ;)

Moet ik toch even corrigeren, was beter verwacht.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Cdtj3

Citaat van: Weatherman op do 14 feb 2013 - 18:45
kan ook  ;)

Ja want er zit een groot verschil tussen voorspeld en verwacht ;)
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherman op do 14 feb 2013 - 18:40
:P kijk ik ben geen miepert maar vandaag viel het erg tegen. was beter voorspeld. ;)

Ligt er aan, ga je voor de wat betere berichten, of ga je voor de roeptoeters op twitter. Ik moet ook wel bekennen dat het tegenvalt, maar de kaarten wezen er toch allemaal op dat er 3-5 of toch lokaal 8cm zou gaan vallen in plaats van de 20 centimeter van de roeptoeters op twitter. Des ondanks heeft dit front voor de meeste ellende gezorgd in deze winterperiode, daar moeten we ook even bij stilstaan. Ik was erg sceptisch aan het begin van de week (achteraf beter kunnen blijven), maar aan de hand van de kaarten kon ik ook niet anders dan die hoeveelheden aangeven
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal