Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 192062 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Weatherboy

Citaat van: winter op di 12 feb 2013 - 23:12
Ja, heel logisch die Hirlam. Heeft het altijd goed.
Niet dus dit zie ik dus echt niet gebeuren, waar is de Hirlam de laatste tijd mee bezig we kunne echt met meer vertrouwen kijken naar de GFS die tenminste een fatsoenlijk gifje dat reeël is tot stand brengt mbv. Jan natuurlijk.

Hirlam neemt de warme luchtbel veels te krom op. Er is kortstondig een opwarming aanwezig bij de storing, geen 1 model laat die over NL komen. Hirlam neemt die wel mee in de berekening, vandaar ook sneeuw-regen-sneeuw, ipv sneeuw of sneeuw-regen

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 feb 2013 - 23:22
EC berekeningen wat betreft de sneeuwval ;) Kijk en geniet

Geen regen dus ook meer daarna?

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op di 12 feb 2013 - 23:25
Hirlam neemt de warme luchtbel veels te krom op. Er is kortstondig een opwarming aanwezig bij de storing, geen 1 model laat die over NL komen. Hirlam neemt die wel mee in de berekening, vandaar ook sneeuw-regen-sneeuw, ipv sneeuw of sneeuw-regen

Hirlam loopt vaak te stoeien met temperaturen, onlangs ook door Johann aangehaald. Je kan beter uitgaan van EC, zie pagina terug (mijn post)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op di 12 feb 2013 - 23:26
Geen regen dus ook meer daarna?

Dit zijn alleen de sneeuwhoeveelheden die verwacht worden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 feb 2013 - 23:27
Dit zijn alleen de sneeuwhoeveelheden die verwacht worden

Snap niet echt hoe ik die kaarten moet bekijken ga eens uit van Eindhoven hoeveel cm zou er volgens deze kaarten vallen 2cm als ik het zo bekijk?

bliksems

Citaat van: winter op di 12 feb 2013 - 23:30
Snap niet echt hoe ik die kaarten moet bekijken ga eens uit van Eindhoven hoeveel cm zou er volgens deze kaarten vallen 2cm als ik het zo bekijk?
gaat veel meer vallen
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Bacci

1-3 cm voor het hele land moet zoiezo wel haalbaar zijn denk ik, als ik kijk naar EC en GFS (die gaat voor meer).

Ramon Oost

50% kans op 3-10cm sneeuw (De Bilt) donderdag.


peter 76

Hopen op nog een laatste pakkie sneeuw, en dat er bij die ........ niks vallen mag ;)

winter

Citaat van: peter 76 op di 12 feb 2013 - 23:41
Hopen op nog een laatste pakkie sneeuw, en dat er bij die ........ niks vallen mag ;)
Ja met beide standpunten eens :)

Jan van Ooijen

Nou nou :P Moet allemaal wel raar lopen als we de kaarten zien. Maar goed, het is blijft het weer
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Lucas

Citaat van: Ramon Oost op di 12 feb 2013 - 23:37
50% kans op 3-10cm sneeuw (De Bilt) donderdag.


Deze run 50%  3-10 cm      98% 1-3 cm
Vorige run 41%  3-10 cm.   80% 1-3 cm
Run daarvoor 37% 3-10 cm.  75% 1-3 cm


  8)
Aanhoudende sneeuwval

peter 76

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 feb 2013 - 23:44
Nou nou :P Moet allemaal wel raar lopen als we de kaarten zien. Maar goed, het is blijft het weer
Zo is het Jan, je weet het nooit en zeker niet met deze kaarten, van mij mogen ze zo de prullenbak in en dan maar een vroege lente , ben er wel klaar mee.. :)

Ramon Oost

Totale neerslagsom a.s. donderdag volgens de recente uitdraai van het weermodel GFS (18UTC).


Weatherboy

Citaat van: winter op di 12 feb 2013 - 23:43
Ja met beide standpunten eens :)

Nou niet zo lullig doen. En daar komt nog bij, als bij hem geen sneeuw valt, komt er bij mij ook niks. Hij woont namelijk 2 straatjes achter me ;)

winter

Citaat van: Weatherboy op di 12 feb 2013 - 23:49
Nou niet zo lullig doen. En daar komt nog bij, als bij hem geen sneeuw valt, komt er bij mij ook niks. Hij woont namelijk 2 straatjes achter me ;)

Bij sneeuwval weet je het nooit. Kan heel plaatselijk (straatelijk) zijn  :P

peter 76

Citaat van: Weatherboy op di 12 feb 2013 - 23:49
Nou niet zo lullig doen. En daar komt nog bij, als bij hem geen sneeuw valt, komt er bij mij ook niks. Hij woont namelijk 2 straatjes achter me ;)
Geintje moet kunnen, maar zelfs ik als echte bouwvakker, voelt al aan de zon dat ie aan kracht wint, hoop toch stiekum op de eerste 13 plusser met zon en geen wind deze maand, dan vindt iedereen het lekker weer en zitten ze in tshirt op terras te genieten, en als het hoogzomer is en het is overdag een graad of 20 vinden we het weer koud, er is niets veranderlijker als een mens.. IK WIL ZOMER!!!!!!!, of was het nou   IK WIL WINTER!!!!, mijn ervaring is dat we alles willen wat we niet hebben en hebben we het eenmaal willen we wel weer wat anders, heb ik gelijk of niet ............

Ramon Oost

Rond het IJsselmeer momenteel het koudst, overige delen van het land veel bewolking en dat tempert de vorst.


Weatherboy

GFS is helaas slecht voor winter en lente liefhebbers :-\ Eurohoog tot het einde, met een flinke dagelijkse gang erin! 8-10 graden overdag, rond 0°C 's nachts

Powered by EzPortal