Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 191926 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

zorba

Citaat van: winter op di 12 feb 2013 - 13:32
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik die naam op dit form zag voorbij komen, nou af en toe zit die redelijk goed.

Tsja, achteraf alles aanpassen zodat het in zijn voordeel werkt, dat kan iedereen.. Maargoed, genoeg over die kwakzalver  ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

winter


winter

Citaat van: ron12 op di 12 feb 2013 - 14:21
Duitsers verwachten een te koude eerste twee weken van maart,3 graden onder het gemiddelde.http://www.wetter.de/cms/wettertrend-deutschland.html ;)

Ja maar deze zwetsen ook maar wat. Al een paar keer hadden ze gezegd dat de winter voorbij was.

theowl999999

Our Canadian friends see snow as well for donderdag  ;)

winter

Zie net dat de maximale temp. vandaag in De Bilt 0,0 was is dit dan een vorstdag of niet?

winter

Citaat van: theowl999999 op di 12 feb 2013 - 14:30
Our Canadian friends see snow as well for donderdag  ;)

Woohw zie die sneeuwgrens tot ver voor de Nederlandse kust.

Roland

Citaat van: winter op di 12 feb 2013 - 14:31
Zie net dat de maximale temp. vandaag in De Bilt 0,0 was is dit dan een vorstdag of niet?
Heb ik dus net gemist, want ik hoopte op -0.1 wat ik al enkele metingen tegenkwam.

Vorstdag is het sowieso (zie minimum)  ;)

IJsdag volgens mij niet (0,0 is volgens mij de doodsteek hiervoor). Wie weet het?  ???

Wel weer wat Hellmannetjes erbij  :)

Roland

Zie nu ook om 14.30 uur De Bilt 0,0. Volgens mij is het dan geen ijsdag meer.

Maar goed, echt warm kun je het vandaag ook niet noemen. Weeronline komt al enkele dagen met voor Nijmegen 2 graden in de plus en telkens zitten ze er een graadje of 2 naast. Ook nu nog steeds -0,1 hier.

DSDLimburg

De wadden lijken nu toch wel sneeuw te hebben.
seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Roland

Is natuurlijk wel een leuk vraagstuk: stel dat er gewerkt wordt met honderdsten of misschien zelfs wel duizendsten achter de komma: als het in De Bilt dan als maximum -0,02 of zoiets wordt dan is dat afgerond 0,0. Maar volgens mijn boerenverstand wél een ijsdag.

Wie kan het zeggen??

Roland

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 feb 2013 - 14:51
EC maar magertjes voor donderdag
Inderdaad. Maar het valt mij op dat dat laag, dat overigens helemaal niet zover uitdiept, elke run meer noordwestelijk van ons langs trekt.

Zou je voorzichtig kunnen stellen dat de dooiaanval aan het mislukken is, Jan?

winter

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 feb 2013 - 14:51
EC maar magertjes voor donderdag



Viel mij al (eer)gisteren op dat bijna elke run van zowel EC als GFS de neerslaghoeveelheid voor donderdag af nam en zo te zien al weer.

Weatherboy

Citaat van: Roland op di 12 feb 2013 - 14:54
Inderdaad. Maar het valt mij op dat dat laag, dat overigens helemaal niet zover uitdiept, elke run meer noordwestelijk van ons langs trekt.

Zou je voorzichtig kunnen stellen dat de dooiaanval aan het mislukken is, Jan?

Dooi aanval mislukt niet, want de temperatuur gaat boven 0°C, dus is het dooi. Een heftige overgang lijkt er niet echt te gaan plaatsvinden, helaas. Maar je weet nooit, donderdag is nog ver voor een sneeuwstoring. Langer hoe meer lijkt alles in sneeuw te gaan vallen, de hoeveelheden nemen wel steeds verder af. Pluim is donderdag ook al kouder dan zijn voorganger


Roland

Citaat van: Weatherboy op di 12 feb 2013 - 14:59
Dooi aanval mislukt niet, want de temperatuur gaat boven 0°C, dus is het dooi. Een heftige overgang lijkt er niet echt te gaan plaatsvinden, helaas. Maar je weet nooit, donderdag is nog ver voor een sneeuwstoring. Langer hoe meer lijkt alles in sneeuw te gaan vallen, de hoeveelheden nemen wel steeds verder af. Pluim is donderdag ook al kouder dan zijn voorganger
Klopt, het blijft dooi, maar een aanval kan ik het - zoals je hierboven ook al aangeeft - niet echt noemen. Ik moet nog maar eens zien hoever de temperatuur - zeg vrijdag, zaterdag, zondag - boven het vriespunt uitkomt. Ik weet zeker dat we de 5 graden die nu nog op Teletekst vermeld staan, gemiddeld niet gaan halen. Vrees dus vlees nog vis weer met misschien een klein laagje sneeuw en dan ook nog in de nacht. Heftige toestanden zullen dus uitblijven.

Maarrrr.... de sneeuw heeft ons de laatste weken wel vaker op het verkeerde been gezet, dus het blijft interessant.  :)

GHkstra



Henk1976

Lichte sneeuwval in Groningen Stad. Blijft natuurlijk niets van liggen.

DSDLimburg

donderdag 500hpa en 850 hpa, volgens mij laat dit mooi ziet dat de tepratuur op 850hpa tot Engenland rijkt, maar de 500hpa de luchtlaag daar onder gewoon tot bij ons in de buurt komt. Het kan straks allemaal weer anders zijn. Maar de kaarten beginnen nu toch al een paar keer aan tegeven dat het allemaal wel wat minder wordt. Maar je weet het natuurlijk nooit  dat hele gebied kan ook weer zomaar activeren, ik vindt het leuk om te blijven volgen :)
seizoen 2018/2019

Powered by EzPortal