Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 192037 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hoffies

Twitter: @hoffnar2911

SniperEye

Yep, winter lijkt een beetje vastgeroest te zitten.

Jan van Ooijen

Citaat van: SniperEye op di 12 feb 2013 - 10:08
Yep, winter lijkt een beetje vastgeroest te zitten.

Inderdaad, zal het verboden woord maar niet zeggen hier voordat ik ook hier afgeschoten wordt, maar komt wel dichterbij. EC 30-daagse gaat al naar de 10 graden en enkele leden voor 14 graden.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 feb 2013 - 10:13
Inderdaad, zal het verboden woord maar niet zeggen hier voordat ik ook hier afgeschoten wordt, maar komt wel dichterbij. EC 30-daagse gaat al naar de 10 graden en enkele leden voor 14 graden

Dan zitten we ook al in maart, dus lente en zijn die temperaturen toegestaan ;). Dit is het vaak net niet, te weinig sneeuw, te weinig vorst en teveel wind dus doe me dan maar maart :) tenzij het nog even een week echt kei-hard gaat vriezen en sneeuwen
Never Stop Exploring

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

theowl999999


theowl999999


Jan van Ooijen

Vandaag ook nog kansjes op sneeuw in het noorden, oosten en het noordwestelijk deel van het land

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

martijn


Jan van Ooijen

KNMI Guidance:

De passage van het frontale systeem wordt eensluidend beschreven. De kans op sneeuwval donderdagavond en vrijdagnacht ligt rond 60%, de hoeveelheden liggen over het algemeen tussen de 2 en 5 cm, enkele leden komen met 5-8 cm.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

klimascepie

Misschien niet geheel op de juiste plaats en in het eerste deel zeker niet over ons weer maar over de sneeuwstorm die Amerika trof.
Echter het gaat over computers die het weer voorspelen hoe groot ze zijn en de kracht die ze hebben en het resultaat dat er uit komt. Best vreemd eigenlijk. Maar wel leuk lees voer als je toch moet wachten op de volgende sneeuwbui.

http://cliffmass.blogspot.nl/2013/02/the-us-weather-prediction-computer-gap.html
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

winter

GFS gifje volgens mij 6H (zie vorige pagina) wederom veel beter. Laat wederom veel langer sneeuwen en pas op vrijdag sneeuw overgaand in regen. Wel weer minder neerslag zoals het er nu naar uit ziet.

pietjelol


winter

Zoals het er nu naar uitziet zal de wind na de dooi aanval na het weekend terug draaien naar het oosten maar van wegen kougebrek in het oosten zal het niet enorm koud worden maar meer gaan kwakkelen. De temperaturen in bijv. Rusland liggen vandaag max. rond het vriespunt en min. rond -5.
Volgende week in Moskou overdag rond -6 en in de nachten gemiddeld rond de -14.
Dus het zou in principe nog kunnen dat de kou naar Nederland komt maar dan moet het op z'n minst, een week een oostenwind staan en daarna natuurlijk niet meteen terug draaien als de kou Nederland binnentrekt.
Dus echte diepvriestemp. lijken we deze winter niet meer te halen maar het is niet uitgesloten.

Ramon Oost

Minimum temperaturen afgelopen nacht,


Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 feb 2013 - 10:42
KNMI Guidance:
De passage van het frontale systeem wordt eensluidend beschreven. De kans op sneeuwval donderdagavond en vrijdagnacht ligt rond 60%, de hoeveelheden liggen over het algemeen tussen de 2 en 5 cm, enkele leden komen met 5-8 cm.

Realistisch ??   ;)  Weet je nog  :D

Johann

Citaat van: theowl999999 op di 12 feb 2013 - 10:25
Lente???? Waar????  ;)

Tja, ik zie dat ook niet. Als ik zo naar de diverse modeluitdraai kijk incl de ensembles en diverse hoogtekaarten dan zie ik toch alles behalve iets wat ook maar een beetje in de richting van de lente gaat. Vanaf vrijdag tijdelijk wat minder koud maar dan gewoon weer koudere trend en dat zou nog wel eens langere tijd kunnen gaan voortduren.

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

theowl999999


Powered by EzPortal