Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 191929 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Joep


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Als ik de pluim bekijk gaat het pas vrijdag middag dooien, dwz dat het donderdag
de kans op sneeuw wat groter is?


hoffies

Twitter: @hoffnar2911

winter

Citaat van: Joep op ma 11 feb 2013 - 21:45
Als ik de pluim bekijk gaat het pas vrijdag middag dooien, dwz dat het donderdag
de kans op sneeuw wat groter is?

JA dat merkte ik ook meteen op. I hope so.

Joep


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Citaat van: Joep op ma 11 feb 2013 - 21:45
Als ik de pluim bekijk gaat het pas vrijdag middag dooien, dwz dat het donderdag
de kans op sneeuw wat groter is?

Dat heeft niks met de temperatuur op 2 meter te maken, het kan ook regen bij 0 graden ;) Het gaat om de temperatuur op hoogte.

SniperEye

Wat Jan Visser plaatste ziet er interessant uit. Hij komt echter niet verder dan een constatering in dat artikel. Kennelijk durft hij er verder geen verwachting bij te schetsen...

Bacci

Pluimske, donderdag waarschijnlijk sneeuw daarna zachter maar ook grote onzekerheid. Gemiddelde komt in ieder geval niet boven de 5 graden.

DSDLimburg

ik was even wat kaartjes aan het bekijken en kwam deze tegen is nog zeer LT maar wel leuk om te laten zien,
seizoen 2018/2019

glenn

nieuwste run laat donderdag meest sneeuw vallen in belgie bijna geen regen donderdag zo te zien

Dennis

GFS voor donderdag : gooit ineens die warme 850Hpa bel eruit : nu -2/-5 (grotere sneeuwkans)

winter

Citaat van: Dennis op ma 11 feb 2013 - 22:55
GFS voor donderdag : gooit ineens die warme 850Hpa bel eruit : nu -2/-5 (grotere sneeuwkans)

Dat zijn zeer goede omstandigheden voor sneeuw. Maar we weten het dit zijn zeer lastige situaties. Het wordt dus gewoon iedere run bekijken en kijken of er een patroon te vinden is, maar wordt waarschijnlijk gewoon snowcasten.
Lijkt waarschijnlijk donderdag sneeuw overgaand in ijzel en regen pas laat in de avond bij de oostgrens overgaand in regen. Maar zoals ik al zeg lastige dit soort lagedrukgebieden.
Zijn er nieuwe gifjes?

Bacci

GFS geeft geen regen meer na de sneeuw (hooguit wat motregen), zoals ook te zien op de EC pluim stijgt de temperatuur pas vrijdag overdag. Maar niets is nog zeker na donderdag, wordt denk ik een alles bepalende dag.

winter

Citaat van: Bacci op ma 11 feb 2013 - 23:19
GFS geeft geen regen meer na de sneeuw (hooguit wat motregen), zoals ook te zien op de EC pluim stijgt de temperatuur pas vrijdag overdag. Maar niets is nog zeker na donderdag, wordt denk ik een alles bepalende dag.

Klopt donderdag wordt alles bepalend. Vrijdag onzekerheid groot of lichte dooi rond +2 graden of +6 spreiding is zeer groot.
Nacht van donderdag op vrijdag waarschijnlijk lichte vorst.

winter

Deze site laat de winter na een korte dooi-inval terug keren. Vrijdag-Zaterdag en Zondag dooi daarna beduidend kouder met maxima rond +2/+1.
Heb bij verschillende plaatsen gekeken en geeft voor a.s. donderdag/vrijdag zo'n 5cm sneeuw op veel plaatsen

winter

Jammer is dat de kou die zich normaal in deze maand in siberiƫ bevindt nu niet aanwezig is het zou anders nu en afgelopen dagen veel kouder geweest zijn.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal