Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 192030 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

ron12

Citaat van: Blizzard op ma 11 feb 2013 - 18:57
Dat laag van donderdag/vrijdag zijn volgens mij het restanten van sneeuwstorm Nemo.
ja klopt
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Volgens de duiters zo net op tv,gaat nemo einde van de winter inluiden  in WEST EUROPA vanaf vrijdag temperatuur boven nul,dag en nacht
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Citaat van: Dennis op ma 11 feb 2013 - 18:43
dit wordt weer iets om te volgen te meer omdat het idd zoals je beschrijft de koers weer alles bepalend is - echter dit front is niet heel zwak als ik dat zo bekijk

Heb je misschien afbeelding van GFS 12 H met de trekrichting daarop en ook die van 16 H misschien dan kunnen we verschillen bekijken?

Dennis

Citaat van: ron12 op ma 11 feb 2013 - 19:31
Volgens de duiters zo net op tv,gaat nemo einde van de winter inluiden  in WEST EUROPA vanaf vrijdag temperatuur boven nul,dag en nacht

daar ben ik het niet mee eens  ;)


knarf


Bernardo

Laat het donderdag maar mooi droog blijven of regenen, moet nog naar Amsterdam, geen zin in sneeuw!

Joep

Citaat van: Bernardo op ma 11 feb 2013 - 19:45
Laat het donderdag maar mooi droog blijven of regenen, moet nog naar Amsterdam, geen zin in sneeuw!
bedankt voor de heldere uitleg  :D

Dennis

Als iemand de winter al afschrijft -


Edwin

Ja, das pas over 10 dagen....koffiedik kijken dus heb je ook nix an. Ik schrijf de winter nie af maar geef 'm nog tot 1 maart, daarna lente!
Never Stop Exploring

Remy

Wat een wind ineens weer,en dan sporadisch ineens voor een paar seconden tot enkele minuten echt keiharde wind  tot wel 26m/s echt bulderend hard en blies zojuist bijna de deur uit mijn handen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Dennis

Citaat van: Edwin op ma 11 feb 2013 - 20:02
Ja, das pas over 10 dagen

ik kan de hele run niet plaatsen maar kijk aub ook eens naar de opbouw  ;)

Bacci



Edwin

Never Stop Exploring

just0408

Ik ben ook niet van steen.

Dennis


Ramon Oost

Verschil in luchtlagen mooi te zien op de Theta-E 850hPa kaarten voor a.s. donderdag.

ECMWF12 - Donderdag 09UTC

pietjelol

Citaat van: Dennis op ma 11 feb 2013 - 20:44
ik denk een gevaarlijke mix
off-topic klopt in verkeerde houdingen kunnen mixen verkeerd aflopen :P.

on-topic
ben wel benieuwd naar donderdag al hoop ik geen bende eigenlijk

GHkstra


Joep

Hoogtekaart 500 hPa

Wat is meteorologie toch een mooi vak! Ik heb de laatste dagen 'genoten' van de ontwikkelingen op het 500 hPa-vlak ofwel de situatie op 5-5,5 kilometer hoogte. Op de hoogtekaarten van de laatste dagen (van beneden naar boven scrollen) zien we de evolutie van het Europese hoogtelaag (zich opsplitsend in twee centra) en de 'afbraak' van de hoogterug door de komst van een nieuwe uitzakkende Atlantische hoogtetrog die zich naar het zuidoosten verplaatst. Verder tonen de kaarten heel fraai de opbouw van een blokkade boven de Noorse Zee/Noordelijke IJszee. In wezen gaat het hier om complexe ontwikkelingen en dat maakt het ook juist zo boeiend!

Jan visser




Powered by EzPortal