Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 191949 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Romigo

Citaat van: Riel op ma 11 feb 2013 - 16:38
In Delft sneeuwt het aardig door!

Kom ik vanavond wel even kijken hoeveel er is gevallen.. :P

SniperEye

In plaats van 30cm is er nog geen 30 nanometer sneeuw gevallen hier. Niet dat ik het erg vind, sterker nog, ik ben hartstikke blij. Kon tenminste fatsoenlijk naar het werk vandaag :)

Van mij mogen we inmiddels wel eens richting lente gaan. Fijn het tuintje weer klaar maken enzo. Ben er onderhand wel aan toe.

Jdolky

Nou veel bijzonders is het hier niet af en toe motsneeuw overgaand in lichte sneeuwval. En weer andersom.
Te weinig om het wit te laten worden in ieder geval.

DSDLimburg

Dit is het enige kaartje wat ik kon vinden wat in de buurt komt van de lente ;)
seizoen 2018/2019

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Riel

Citaat van: Romigo op ma 11 feb 2013 - 17:04
Kom ik vanavond wel even kijken hoeveel er is gevallen.. :P

Valt tegen... 15 min geleden is het weer gestopt.

Weatherboy

Citaat van: zorba op ma 11 feb 2013 - 17:20
GFS 12Z

Jammer, vele malen slechter! Maar we hebben nog even tot het donderdag is.

Gerco

Na een middag lichte sneeuw nu matige sneeuwval te Zwijndrecht tevens is dit het einde van de sneeuwzone.

squirrel41

In Gouda sneeuwt het vanaf 15.00 ZEER licht en heeft het heel even matig gesneeuwd.

Hopelijk gaat het donderdagavond door kracht van hogedrukgebied gewoon sneeuwen en
niet ijzelen en dan regenen, we zien het wel, het blijft spannend  :o

Dennis

Donderdag kan gevaarlijke dag worden

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op ma 11 feb 2013 - 17:25
Jammer, vele malen slechter! Maar we hebben nog even tot het donderdag is.

EC geen neerslag, GFS al minder......
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Gerco

Wegen kleuren door de iets zwaardere intensiteit toch wit!

Invicta

Citeer
Lap tekst

Bedankt voor de uitleg. (Brisk ook).

Vomera

Begint nu weer aardig te sneeuwen. Gebied boven noord brabant begint nu naar beneden te zakken :)

Dennis

AvondUpdate GFS 12H 11/2/13 Is de winter over na Laag/Front van a.s Donderdag? Gekeken moet worden hoe de kaarten zich laten zien vanaf het weekend: die geven aan dat Nederland weer in de koude luchtsoort gaat komen met versterkend blokkadevorming op de oceaan en boven Scandinavie - straks kijken of het ECMWF model de winter ook weer een verdere/nieuwe kans geeft




winter

Weet niet waarom men zeurt over GFS redelijk goed voor donderdag tot de avond sneeuw pas later overgaand in regen. En sneeuw blijft dichtbij net over Duitse grens dus het lagedrukgebied hoeft iets zuidelijker te trekken en heel Nederland heeft sneeuw

Dennis

Citaat van: winter op ma 11 feb 2013 - 18:28
Weet niet waarom men zeurt over GFS redelijk goed voor donderdag tot de avond sneeuw pas later overgaand in regen. En sneeuw blijft dichtbij net over Duitse grens dus het lagedrukgebied hoeft iets zuidelijker te trekken en heel Nederland heeft sneeuw

dit wordt weer iets om te volgen te meer omdat het idd zoals je beschrijft de koers weer alles bepalend is - echter dit front is niet heel zwak als ik dat zo bekijk

studio dewolf

2-3 cm sneeuw bij vanmorgen maar rond middag smolt het al.

Blizzard

Dat laag van donderdag/vrijdag zijn volgens mij het restanten van sneeuwstorm Nemo.

Powered by EzPortal