Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 191880 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Zynex

hier word ik dus nukkig van of goed koud of goed warm niet er tussen in. Sneeuw voor 1 dag is ook maar useless.

Dennis

is steeds het patroon van deze winter maar er lijkt meer oostcirculatie te kunnen groeien

MaikelNL

Citaat van: Dennis op zo 10 feb 2013 - 22:24
is steeds het patroon van deze winter maar er lijkt meer oostcirculatie te kunnen groeien

Van korte duur natuurlijk. Zon kracht wordt hoger en steeds dichter bij lente. Of gaan er bijzondere dingen gebeuren. (Geen vraag)

Remy

Ik wacht rustig af,het zou leuk zijn als het hier morgen sneeuwt :)
De sneeuw van vandaag had ik ook al niet noemenswaardig ingeschat,laat maar komen dus :)
Mij maakt het niet uit dat het dan eventueel regent in België,zeeland en of Limburg.
Dat verschil is er andersom ook vaak genoeg :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Thunderfreak

Citaat van: Dennis op zo 10 feb 2013 - 22:24
is steeds het patroon van deze winter maar er lijkt meer oostcirculatie te kunnen groeien

Komt meer en meer voor idd,nu de zomers ook nog net wat vaker. Of bedoel je dat niet?

EDIT: dat bedoelde je niet,

Maar toch hebben we vaker en vaker oosten stromingrn,zowel winter als in de zomer

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Weatherboy

Citaat van: MaikelNL op zo 10 feb 2013 - 22:26
Van korte duur natuurlijk. Zon kracht wordt hoger en steeds dichter bij lente. Of gaan er bijzondere dingen gebeuren. (Geen vraag)

Doe mij maar EC! Nieuwe Noordstroming in aantocht aan het einde.

DSDLimburg

Citaat van: MaikelNL op zo 10 feb 2013 - 22:26
Van korte duur natuurlijk. Zon kracht wordt hoger en steeds dichter bij lente. Of gaan er bijzondere dingen gebeuren. (Geen vraag)
Jan liet op pagina 23 geloof ik al eens een kaartje zien van de temp 19feb, het zal een paar dagen wat boven nul zijn maar daarna lijkt het weer wat koeler te worden.
http://i48.tinypic.com/23u7v4m.jpg
seizoen 2018/2019

Bernardo

Dit weer is ook niks aan he, valt er vandaag weer sneeuw is het grootste gedeelte nu alweer weg.

Laat dan de temperaturen maar gewoon oplopen en laat de lente maar beginnen. Dit is ook net niks.

Jasneker

Tjonge tjonge, de negativiteit druipt er bij sommigen weer af zeg...

We hebben deze winter geschaatst of de kans gehad, sneeuw, thunder sneeuw, en een nieuwe periode na januari met sneeuw en vorst.
- 3.3 nu hier, nog 4 a 5 cm sneeuw in de tuin waar we hier ook lang op moesten wachten, toch gunde ik iedereen die veel eerder sneeuw hadden dat van harte.

Praten over lente doen we wel als het zover is, het is nog steeds een wintermaand, vergal het niet voor een ander met deze negatieve posts.
Geniet van alles wat je krijgt en gun ook de anderen wat.

Tot nu toe is deze winter heel wat beter als vele anderen die ik in 60 jaar heb meegemaakt.

winter

Neerslaggebied beweegt zeer langzaam maar van voren tikt het Brussel aan.

Jan van Ooijen

Nou de sneeuwbommen voor aanstaande donderdag vliegen weer om je oren heen, voorlopig alleen maar regen ipv sneeuw aan de hand van de recente EC run
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 10 feb 2013 - 23:01
Nou de sneeuwbommen voor aanstaande donderdag vliegen weer om je oren heen, voorlopig alleen maar regen ipv sneeuw aan de hand van de recente EC run

Dat is onzin! Eerst sneeuw overgaand in regen. De nieuwe GFS laat wel wéér een sneeuwbom zien, voor het westen van Nederland, en langer in de koude lucht :) Wie weet veranderd dit Laag ook van koers, met nog meer sneeuw.

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op zo 10 feb 2013 - 23:06
Dat is onzin! Eerst sneeuw overgaand in regen. De nieuwe GFS laat wel wéér een sneeuwbom zien, voor het westen van Nederland, en langer in de koude lucht :) Wie weet veranderd dit Laag ook van koers, met nog meer sneeuw.

Moet het nog maar eens zien met een sneeuwvalgrens van 1200 meter
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

EC pluim geeft toch gewoon sneeuwkansen? geen sneeuwbom maar wel sneeuw.

gilleeesss

Eventjes zeggen dat Jan er toch welr edelijk op zat van winterinval. Kwam wel weer ietsje vroeger. maar toch chapeau jan ;).. Wat denk je achter donderdag qua winter? Kwakkel? Of lente, of nog een serieuzere prik?

zorba

Mmm hirlam komt met lichte sneeuwsignaal voor het noorden a.s dinsdag. Gifje komt eraan.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

winter

In de pluim is duidelijk te zien dat het donderdag-vrijdag de temperatuur lijkt te gaan stijgen maar wie weet toch gewoon sneeuwval.
Jan is de nieuwste hirlam al binnen en wat laat deze voor aankomende nacht zien?

winter

Citaat van: gilleeesss op zo 10 feb 2013 - 23:10
Eventjes zeggen dat Jan er toch welr edelijk op zat van winterinval. Kwam wel weer ietsje vroeger. maar toch chapeau jan ;).. Wat denk je achter donderdag qua winter? Kwakkel? Of lente, of nog een serieuzere prik?

En hoe staat met de sneeuwval bij jou? Weet je  ook nog van andere plaatsen in België of een link waar veel Belgen sneeuwval melden?

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 10 feb 2013 - 23:08
Moet het nog maar eens zien met een sneeuwvalgrens van 1200 meter

Die grenzen zijn zo een bullshit. Met een 2 m temperatuur van -1 (GFS dan), dauwpunt van -2, zuidenwind en een bovenlucht temperatuur van 0 tot -2 graden kan het toch goed sneeuwen. De kansen op IJzel nemen uitsluitend toe bij bovenlucht temperaturen in de plus. Hij is al beter dan de vorige run, en wie weet gaat dat laag ook nog wel de andere kant komt ofzo ;) Het is alleen nog veels te ver, maar wel leuk om te zien.

pietjelol

Citaat van: zorba op zo 10 feb 2013 - 23:10
Mmm hirlam komt met lichte sneeuwsignaal voor het noorden a.s dinsdag. Gifje komt eraan.
klopt ze hebben het over un paar sneeuwbuien voor het noord (westen) dinsdag

Powered by EzPortal