Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 191867 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JPP78

Citaat van: matroesjka-world op zo 10 feb 2013 - 12:42
Donderdagochtend maar weer eens zien, als het zover is, blijft er niks van over (is mijn ervaring)  ::)
Lijkt mij een iets andere situatie met een noordelijkere trekrichting en een meer west-oostelijke gang, meer kans voor het noorden dan in voorgaande situaties, lijkt mij. Maar het kan ook sneeuw overgaand in regen worden, zoals het er nu uit ziet. M.a.w. weer iets om naar uit te kijken, vast niet zo gecompliceerd als gister.

Trouwens volgens mij het Hirlam het op vrijdag aardig goed, kan de pagina even niet vinden, zal nog even verder zoeken.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

gilleeesss

Hirlam gaat maar 48 uur ver he. + ja, Hopen dat dat front niet komt? Zie idd weer boven de 5graden dan. :( Maarja eerst vanavond en vanacht hier ;) toch een 5cm ofzo berekent.

Jan van Ooijen

Weermodel GEM heeft het iets te hoog in hun bolletje

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 10 feb 2013 - 12:51
Weermodel GEM heeft het iets te hoog in hun bolletje



Als het nou gewoon in het blauw blijft is het ook al goed xD

JPP78

gevonden, ik dacht dat het een model van vrijdag was, maar was toch de 12 uur run van Hirlam, maar die klopte uiteindelijk aardig, lag eerst nog wat oostelijker, heeft hier niet gesneeuwd voor vanochtend 7:30.
http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3579.msg49390.html#msg49390
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

DSDLimburg

Citaat van: Thunderfreak op zo 10 feb 2013 - 12:44
Als we het toch over Donderdag hebben,na dat front oplopende temperaturen 4 tot 7 graden en aanhoudend voor enkele dagen,aldus GFS.
Ja dat lijkt er wel op ja, maar daarna weer terug de kou in kijk maar even terug op pagina 23 gifje van Jan tot 19feb.
seizoen 2018/2019

DSDLimburg

Zou iemand die er meer verstand van heeft dan ik zelf, en ook de kaarten bekijkt eens kunnen zeggen of dat neerslag gebied van donderdag tot zeker zaterdag over ons land blijft hangen. Want zo als ik het nu kan zien blijft dat neerslag gebied toch wel een paardagen hangen boven ons land? Kan natuurlijk nog allemaal veranderen maar toch.
seizoen 2018/2019

gilleeesss

volgens gfs zal het meeste regen zijn vanaf vrijdag dan

winter

Jan wat verwacht jij persoonlijk dat het neerslaggebied dat nu redelijk dicht bij de grens van België komt gaat doen?

winter

http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Hier kan je neerslaggebied volgend zal rond half 3 denk ik België toucheren zoals het nu eruit ziet. Ziet ook duidelijk het gebied activeren vooral de achterkant van het gebied activeert enorm.

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op zo 10 feb 2013 - 13:26
Jan wat verwacht jij persoonlijk dat het neerslaggebied dat nu redelijk dicht bij de grens van België komt gaat doen?

Verwacht wel dat het de zuidelijke provincies aan gaat doen tot aan de lijn Dordrecht, Den Bosch en Venlo
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

martijn

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 10 feb 2013 - 13:30
Verwacht wel dat het de zuidelijke provincies aan gaat doen tot aan de lijn Dordrecht, Den Bosch en Venlo
het lijkt alsof het schuin over het land komt te liggen


Jan van Ooijen

Kan iemand in Zeeland dit bevestigen?


Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

http://oiswww.eumetsat.org/IPPS/html/MSG/RGB/SNOW/WESTERNEUROPE/IMAGESDisplay/cxSYUT2O5rAmf
dit is een hele mooie satelliet foto van de sneeuw, ik kan hem niet opslaan dus dan maar even op deze manier.
seizoen 2018/2019

steffmeister

er is hier ook wat bijgevallen vanacht, tussen de 7 a 10 cm nu hier in Almere.
moet morgen werken buiten gaat niks worden denk ik zo  :P
volg me op twitter : Nafets_nl

grizzrh

Doenrade, Limburg

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 10 feb 2013 - 13:30
Verwacht wel dat het de zuidelijke provincies aan gaat doen tot aan de lijn Dordrecht, Den Bosch en Venlo
Dat is voor mij beetje lastig, mag in dan vragen of Tilburg daar onder valt. Ik zoek alles wel op, maar hier kom ik niet aan uit.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

DSDLimburg

haha, zo groot was niet nodig maar bedankt die bedoelde ik ja. Krijgen wij ook eens een keer wat sneeuw hier hopelijk want dit is toch wel heel zuur het hele land bijna in de sneeuw behalve wij. haha :)
seizoen 2018/2019

grizzrh

Citaat van: DSDLimurg op zo 10 feb 2013 - 13:56
haha, zo groot was niet nodig maar bedankt die bedoelde ik ja. Krijgen wij ook eens een keer wat sneeuw hier hopelijk want dit is toch wel heel zuur het hele land bijna in de sneeuw behalve wij. haha :)

Ja ik hoop toch wel dat er vanacht wat gaat komen, gister nacht viel er rond 3uur wat uit de lucht maar dat was zo weggewaaid :P


toch wel mooie pluim..
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal