Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 191901 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Romigo

Citaat van: Isabelle op zo 10 feb 2013 - 11:42
;D Ik hoop dat het kaartje van Jan juist is, want wij willen ook wel wat sneeuw  8)

Als de routeplanning een beetje klopt van het laag, dan kunnen jullie in België nog wel wat sneeuw verwachten.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

wesleylollol

dat ding komt dus niet in Zuid-Holland als ik de plaatjes enz ziet Jammer ik heb hier nog niks

Weatherboy

Dit is echt bizar mooi. knal blauw en ALLES wit met een cm of 5-7. Slecht het laatste deel rond 4 en 5 uur kwam deze laag uit, daarvoor slechts 2 cm gebroken dek

Ga niet huilen van geluk of van woede, maar geniet. Bizar! :)

Remy

Mooi timelapse filmpje tot de camera is ondergesneeuwd dat is.


Niet hier helaas maar in Connecticut.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

matroesjka-world

Citaat van: Remy op zo 10 feb 2013 - 11:55
Mooi timelapse filmpje tot de camera is ondergesneeuwd dat is.

Niet hier helaas maar in Connecticut.

Ik dacht al: Is dat in Grun??? mooi filmpje  ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

just0408

Citaat van: JPP78 op zo 10 feb 2013 - 11:42
weet jij wel waar Almere ligt?, ik zie 7-10 cm staan voor Almere. ok, dat klopt ook niet helemaal, ik heb een foto van (verre)familie die meten 18cm in de tuin.

Ik zei toch ook dat het kaartje (nog) niet klopt? Had ik dus gelijk met een maximum die tegen de 20 cm aan zou lopen.  :)
Zowieso is het lastig zo'n kaartje te maken als je hem berekent om 8.00 's morgens. Het sneeuwde daarna nog door op veel plaatsen. En morgen is er al weer veel gesmolten dus weten we nog niet hoeveel er nu exact is gevallen.

Edit: Toen ik dat plaatje plaatste waren er nog maar enkele weerstation-gegevens. Op het moment dat ik het plaatste was Almere nog geel gekleurd (gebroken sneeuwdek). Dat plaatje ververst ook op dit forum zodra er meerdere weerstation-gegevens binnenkomen.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Weatherman

Hier is het kleine laagje al weer weg aan het smelten  :(
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Thunderfreak

Citaat van: Remy op zo 10 feb 2013 - 11:55
Mooi timelapse filmpje tot de camera is ondergesneeuwd dat is.
Niet hier helaas maar in Connecticut.

Je kan ook de struiken zien inzakken door de sneeuw,ook wel grappig om te zien.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

DSDLimburg

zou meschien zeeland als wat sneeuw kunnen krijgen vanavond(vanmiddag)? het lijkt er wel op!
seizoen 2018/2019

ron12

Gisteren een ijsdag hier temperatuur toen -0.1,nu weer boven nul plus 0.1 graad.3 cm sneeuw gevallen.begint nu ook meer  te waaien hier.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Citaat van: Weatherboy op zo 10 feb 2013 - 11:54
Dit is echt bizar mooi. knal blauw en ALLES wit met een cm of 5-7. Slecht het laatste deel rond 4 en 5 uur kwam deze laag uit, daarvoor slechts 2 cm gebroken dek

Ga niet huilen van geluk of van woede, maar geniet. Bizar! :)

Ligt daar al ijs?

Thunderfreak

Citaat van: Bacci op zo 10 feb 2013 - 12:18
Ligt daar al ijs?

Hier ook,niet dat je er op kan lopen maar het ligt er wel her en der.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

wesleylollol


JPP78

Citaat van: just0408 op zo 10 feb 2013 - 12:01
Ik zei toch ook dat het kaartje (nog) niet klopt? Had ik dus gelijk met een maximum die tegen de 20 cm aan zou lopen.  :)
Zowieso is het lastig zo'n kaartje te maken als je hem berekent om 8.00 's morgens. Het sneeuwde daarna nog door op veel plaatsen. En morgen is er al weer veel gesmolten dus weten we nog niet hoeveel er nu exact is gevallen.

Edit: Toen ik dat plaatje plaatste waren er nog maar enkele weerstation-gegevens. Op het moment dat ik het plaatste was Almere nog geel gekleurd (gebroken sneeuwdek). Dat plaatje ververst ook op dit forum zodra er meerdere weerstation-gegevens binnenkomen.  ;)

je moet niet linken, maar foto opslaan en plaatsen, zo kunnen we later ook nog iets terug lezen!


herelijk die zon, voorjaar lonkt! De sneeuw smelt als een dolle in de zon en op straat, das wel jammer. ik dacht dat het + 5 was net buiten, maar het is -0,7 :s
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

DSDLimburg

neerslag op donderdag nog LT maar zeker weer leuk om te volgen,
seizoen 2018/2019

matroesjka-world

Citaat van: DSDLimurg op zo 10 feb 2013 - 12:41
neerslag op donderdag nog LT maar zeker weer leuk om te volgen,

Donderdagochtend maar weer eens zien, als het zover is, blijft er niks van over (is mijn ervaring)  ::)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Thunderfreak

Als we het toch over Donderdag hebben,na dat front oplopende temperaturen 4 tot 7 graden en aanhoudend voor enkele dagen,aldus GFS.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Powered by EzPortal