Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 192024 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

JPP78

hèhè het heeft de hele nacht geduurd, maar het sneeuwt nu ook hier in Workum, ligt nu denk ik 0,5 cm!  ;D :D ;) :) :o

EDIT: gaat heel hard nu!!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Jasneker

Na een licht sneeuwbuitje afgelopen nacht is er gedurende de nacht niks meer bij gekomen, de sneeuw bedekte net de grond, ondertussen is de sneeuw net weer begonnen uit het restant van de buien die gisteren over het land trokken en nu in NO richting over friesland weg trekken.
Dit verplaatsen gaat vrij langzaam, dus kan er nog wat vallen hier, howel ik geen grote hoeveelheid verwacht.

Romigo

Vanmorgen opnieuw gemeten en er is 2 cm bij gevallen bij de 7 die er al lag. Totaal 9 cm verse sneeuw.

Remy

Ik wordt net wakker met drie centimeter sneeuw,ongeveer want door de wind is het niet helemaal gelijkmatig verdeelt.
En het sneeuwt nog heel lichtjes door bij min twee graden en een best stevig windje.
Op de buienradar zie ik nog het een en ander aankomen,ben benieuwd of dat hier nog veel gaat geven.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

zwoof

Mogge all,

FF het fototoestel om de deur gehouden vanmorgen vroeg.Ik schat een cm of 5-6 hier tot nu toe. Het sneeuwt nog steeds matig hier.

martijn


Thunderfreak

Hier Rozenburg 2/3 cm max. 6 km verderop (Hellevoetsluis) 10 cm.

Klein stukkie,met grote verschillen.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Jasneker

Misschien Belgie en het uiterste zuiden van het land als ik de verwachtingen mag geloven, voor de rest van het land niet, wij hebben hier de restanten van de bui van gisteren die nu het laatste stuifsneew deponeert, zal misschien nog een halve cm opleveren, dat was het dan wel.

Romigo

Citaat van: martijn op zo 10 feb 2013 - 08:42
Vanavond nog sneeuwkansen?

Zoals de kaarten er nu bij liggen, dan krijgt alleen het uiterste zuiden en België sneeuw. Maar het Laag kan zomaar opeeens van koers veranderen, dat ten gunste van ons kan uitpakken.

Joep

Citaat van: Jasneker op zo 10 feb 2013 - 08:44
Misschien Belgie en het uiterste zuiden van het land als ik de verwachtingen mag geloven, voor de rest van het land niet, wij hebben hier de restanten van de bui van gisteren die nu het laatste stuifsneew deponeert, zal misschien nog een halve cm opleveren, dat was het dan wel.
Gisteren zou er ook niet zo veel vallen op zo'n grote schaal  :)

Nizo

In Hoofddorp ligt toch ook wel zo'n 7 a 8 cm sneeuw

just0408

Citaat van: MarcS op zo 10 feb 2013 - 08:29
Heerhugowaard idd na 2.30 nog een cm of 2 gevallen. Ziet er nog steeds grauwig uit maar lijkt een dun laagje bewolking te zijn.
Nu ff stoppen tot een uur of 15 uur hoor, dan kan ik dadelijk ff de tent afbreken en dan mag het van mij weer helemaal los :-)

Woon jij in een tent ofzo?  ;D
Ik ben ook niet van steen.

martijn

Citaat van: Romigo op zo 10 feb 2013 - 08:48
Zoals de kaarten er nu bij liggen, dan krijgt alleen het uiterste zuiden en België sneeuw. Maar het Laag kan zomaar opeeens van koers veranderen, dat ten gunste van ons kan uitpakken.
dat is dus afwachten gfs ging tot midden nederland

JPP78

Gaat lekker door, flinke wind ook, dus horizontale sneeuw, alles raakt van één kant besneeuw en ramen plakken dicht.

Ik schat nu 2-3 cm. Zo naar de kerk, dus we gaan er even doorheen! en daarna zien we wel hoe het er voor staat.
Fijne zondag allen, ik hoop dat nu de laatste groene plekken in ons landje ook wit worden.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Joep


PatrickM


Weatherman

Hoe staat het met de sneeuwkansen van vandaag/ morgen, ik hoor niks er van terug op het nieuws of weerbericht.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Thunderfreak

Citaat van: MarcS op zo 10 feb 2013 - 08:29
Heerhugowaard idd na 2.30 nog een cm of 2 gevallen. Ziet er nog steeds grauwig uit maar lijkt een dun laagje bewolking te zijn.
Nu ff stoppen tot een uur of 15 uur hoor, dan kan ik dadelijk ff de tent afbreken en dan mag het van mij weer helemaal los :-)

karpervissert blijft doorgaan hé

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Ed Deijkers

Het weer is zoals het is, de emoties komen later

Romigo

Citaat van: martijn op zo 10 feb 2013 - 09:03
dat is dus afwachten gfs ging tot midden nederland

Op de 00 run is te zien dat het laag over het noordelijk deel van Frankrijk schuift, maar het Azoren hoog kan in beweging (noordelijker) komen, dat het laag daardoor ook van richting verandert. Gewoon even afwachten en het kan op het allerlaatste moment nog wel gunstig uitpakken.

Powered by EzPortal