Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 192017 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

zorba

Citaat van: Jan van Ooijen op za 09 feb 2013 - 21:28
Veel sneeuw gevallen hier in Zaltbommel, helaas bleef het niet allemaal liggen. Schat zo'n neerslaghoeveelheid rond de 4mm

Hier idem, vanaf rond het middag uur tot uurtje of 1900 bijna non stop, bleef echter niks liggen. Op het eind werden de auto's, daken en struiken/gras wat witter, maar niks noemenswaardig. Nu miezert/ motsneeuwt het wat, wordt alleen niet opgepikt door de radar.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

just0408

Citaat van: pietjelol op za 09 feb 2013 - 21:29
dat wat op de noordzee zit kan dat nog hier heen komen of wordt dat niks?

Ik denk dat die lijn vanavond/vannacht naar het noorden schuift en hopelijk hier nog enkele cm's gaat brengen.
Ik ben ook niet van steen.

winter

Als de modellen het vandaag nog niet eens goed hebben wie zegt dat ze morgen er niet helemaal naast zitten  :P

JPP78

Ik denk dat t wat te oostelijk trekt en dat wij het gaan missen. Ik hoop dat het niet klopt.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

steffmeister

Citaat van: winter op za 09 feb 2013 - 21:37
Als de modellen het vandaag nog niet eens goed hebben wie zegt dat ze morgen er niet helemaal naast zitten  :P

als dat zo is dan word het een chaos in Nederland
volg me op twitter : Nafets_nl

Ramon Oost

Citaat van: just0408 op za 09 feb 2013 - 21:31
Ik denk dat die lijn vanavond/vannacht naar het noorden schuift en hopelijk hier nog enkele cm's gaat brengen.

Klopt, dat is ook het beeld dat Hirlam12 schetste ;) zie --> http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3579.msg49390.html#msg49390

Joep


Ramon Oost


dondertje127

Hier ligt toch al een aardig aantal cm aan sneeuw. Ik schat nu zo tussen de 3-5 cm.

yookin

Citaat van: matroesjka-world op za 09 feb 2013 - 19:46
Het algemene beeld is dat het vanavond bijna overal sneeuwt m.u.v. noordoosten en Zuid-Limburg.

Noordoosten is toch Groningen?

Overal m.u.v nooroosten, zuidlimburg EN -> zuidwestfriesland... En dat is gloeiende gloeiende al de derde keer deze winter! Het waait om ons heen....

Tot zover de klaagmodus
Stavoren

PatrickM


Ramon Oost

Citaat van: PatrickM op za 09 feb 2013 - 21:41
@Ramon, verkeerde? 6 feb :P

ja had de verkeerde hier neergezet, nu de goede ;)

jones

Citaat van: PatrickM op za 09 feb 2013 - 21:41
@Ramon, verkeerde? 6 feb :P
Die is idd al een paar dagen oud :P dit is de nieuwe, een duidelijke spreiding naar het weekend toe

Edit Ramon, die hierboven ;)

winter

Hier in Helmond al een uur of 2 zeer lichte sneeuwval. Stel niet veel voor. Had toch op paar cm gehoopt en verwacht. Wie weet wat er nog allemaal gebeurd. Maar het neerslaggebied zwakt duidelijk af hoe meer het gebied naar het oosten trekt  :'(

Vomera

Ik denk dat we ook aan de beurt zijn in zuid limburg. Net al lichte sneeuw gehad, nu zit het gebied net voor Maastricht. Afwachten wat het gaat doen.

matroesjka-world

Citaat van: yookin op za 09 feb 2013 - 21:41
Overal m.u.v nooroosten, zuidlimburg EN -> zuidwestfriesland... En dat is gloeiende gloeiende al de derde keer deze winter! Het waait om ons heen....

Tot zover de klaagmodus

Was het nu niet de 4e keer ??  :P :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

MaikelNL

Beste mensen. Meet jullie sneeuwhoogte met een meetlat. Niet gaan schatten, want daar zit je vaak naast. Ik denk ook wel eens dat er wel 3 CM ligt en met een meetlat kom ik uit op wel 1 hele CM. Dus pak je meetlat en geef dan de hoogte door. 3 - 5 cm is aardig wat, dus liever feiten dan schattingen.

zorba

HIRLAM druppelt weer binnen, ben benieuwd.. Gifje is er binnen een uur als de run compleet is.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

MarkGoedhart

Sneeuwupdate Den Haag. Net even nauwkeurig gemeten: 0.000.

Bacci

Nu lijkt het oostelijke helft de meeste sneeuw te krijgen terwijl dat eerst het westelijke was, zo zie je maar weer.. dus ook zondag op maandag kan nog van alles gebeuren!

Powered by EzPortal