Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 191961 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

martijn

Citaat van: simonelgersma op za 09 feb 2013 - 19:06
In Elburg geen activering nodig!! Als het zo de hele nacht sneeuwt is dat helemaal prima!! Tot nu toe een centimetertje of 4 a 5.
Om 18:00 begon het te sneeuwen.
hier in 't harde sneeuwt het ook lekker door

Jan van Ooijen

KNMI Guidance:

Modellen hebben grote moeite met de verdeling en hoeveelheid van de actuele sneeuwval, zie modelbeoordeling. Het algemene beeld is dat het vanavond bijna overal sneeuwt m.u.v. noordoosten en Zuid-Limburg. In de loop van de nacht verplaatst het sneeuwgebied noordwaarts en zou het van het zuiden uit geleidelijk droger moeten worden. Morgen sneeuwt het in het noorden van het land nog tot aan het begin van de middag. Aangezien de sneeuwval soms matig is kan er op veel plaatsen 3-5 cm vallen, lokaal mogelijk 5-10 cm. Of het criterium voor code oranje van meer dan 10 cm in 6 uur op Standaards Gebiedsgrootte gehaald gaat worden is twijfelachtig. Zeer lokaal is het mogelijk, maar ik verwacht niet op grote schaal. Elders is het overdag meest droog. Ook in de avond blijft het nagenoeg overal droog, de frontale sneeuw bereikt pas in de loop van maandagnacht het uiterste zuidwesten van het land, en dan is het ook nog meest licht sneeuw.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op za 09 feb 2013 - 19:09
KNMI Guidance:

Modellen hebben grote moeite met de verdeling en hoeveelheid van de actuele sneeuwval, zie modelbeoordeling. Het algemene beeld is dat het vanavond bijna overal sneeuwt m.u.v. noordoosten en Zuid-Limburg. In de loop van de nacht verplaatst het sneeuwgebied noordwaarts en zou het van het zuiden uit geleidelijk droger moeten worden. Morgen sneeuwt het in het noorden van het land nog tot aan het begin van de middag. Aangezien de sneeuwval soms matig is kan er op veel plaatsen 3-5 cm vallen, lokaal mogelijk 5-10 cm. Of het criterium voor code oranje van meer dan 10 cm in 6 uur op Standaards Gebiedsgrootte gehaald gaat worden is twijfelachtig. Zeer lokaal is het mogelijk, maar ik verwacht niet op grote schaal. Elders is het overdag meest droog. Ook in de avond blijft het nagenoeg overal droog, de frontale sneeuw bereikt pas in de loop van maandagnacht het uiterste zuidwesten van het land, en dan is het ook nog meest licht sneeuw.

Op de Veluwe ligt nu al 10 cm  ;)


steffmeister

Hier in Almere is het nu even opgehouden met sneeuwen, ligt nu denk ik zon 4 cm.
ben trouwens nieuw hier, en hou wel een beetje om over het weer te praten.
volg me op twitter : Nafets_nl

Bernardo

Ah, dus we krijgen vannacht ons deel nog. Morgen vroeg wakker meteen de gordijnen maar open!

René

Citaat van: steffmeister op za 09 feb 2013 - 19:14
Hier in Almere is het nu even opgehouden met sneeuwen, ligt nu denk ik zon 4 cm.
ben trouwens nieuw hier, en hou wel een beetje om over het weer te praten.
ook welkom in de chat
Waddinxveen

Jan van Ooijen

Komen steeds meer buitjes op de radar bij Engeland
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

steffmeister

volg me op twitter : Nafets_nl

Erik V

Rotterdam Europoort :nu haast droog. En alles drap geworden. Ging wel ff flink los

Nizinny

Citaat van: Jan van Ooijen op za 09 feb 2013 - 19:23
Komen steeds meer buitjes op de radar bij Engeland

Welke radar gebruik jij?  Die plaatjes op de vorige pagina. ....

squirrel41

In Gouda wordt het nu aardig wit na lichte tot matige sneeuwval in 25 minuten en ligt er rond 1 cm. ;D

Jan van Ooijen

Citaat van: Nizinny op za 09 feb 2013 - 19:27
Welke radar gebruik jij?  Die plaatjes op de vorige pagina. ....

Dat is de WOM radar, is abbo
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ries

Citaat van: Jan van Ooijen op za 09 feb 2013 - 19:09
KNMI Guidance:

Modellen hebben grote moeite met de verdeling en hoeveelheid van de actuele sneeuwval, zie modelbeoordeling. Het algemene beeld is dat het vanavond bijna overal sneeuwt m.u.v. noordoosten en Zuid-Limburg. In de loop van de nacht verplaatst het sneeuwgebied noordwaarts en zou het van het zuiden uit geleidelijk droger moeten worden. Morgen sneeuwt het in het noorden van het land nog tot aan het begin van de middag. Aangezien de sneeuwval soms matig is kan er op veel plaatsen 3-5 cm vallen, lokaal mogelijk 5-10 cm. Of het criterium voor code oranje van meer dan 10 cm in 6 uur op Standaards Gebiedsgrootte gehaald gaat worden is twijfelachtig. Zeer lokaal is het mogelijk, maar ik verwacht niet op grote schaal. Elders is het overdag meest droog. Ook in de avond blijft het nagenoeg overal droog, de frontale sneeuw bereikt pas in de loop van maandagnacht het uiterste zuidwesten van het land, en dan is het ook nog meest licht sneeuw.
Hey, dus zelfs wij mogen nog wat verwachten? Leuk! Afgelopen dagen al veel mooie sneeuwbuien gezien, maar niks bleef liggen; voor de 3e keer een sneeuwlaag voor een paar dagen zou wel de kroon op deze sneeuwrijke winter zijn!

just0408

Wellicht gaat vanavond/vannacht het dikste pak sneeuw vallen van deze winter. Tot nu toe is dat geloof ik 19 cm in Den Haag.
Ik ben ook niet van steen.

Nizinny

Citaat van: Jan van Ooijen op za 09 feb 2013 - 19:31
Dat is de WOM radar, is abbo

Ok thx, moet ik me toch eens in gaan verdiepen!

studio dewolf

Nacht heeft het 1 cm gesneeuwd maar bij de voormiddag smolt de sneeuw snel. maar bij ochtend waren de straten echt glad  :o

steffmeister

Begint weer lichtjes te sneeuwen in Almere nu
volg me op twitter : Nafets_nl

matroesjka-world

Citaat van: Ries op za 09 feb 2013 - 19:32
Hey, dus zelfs wij mogen nog wat verwachten? Leuk! Afgelopen dagen al veel mooie sneeuwbuien gezien, maar niks bleef liggen; voor de 3e keer een sneeuwlaag voor een paar dagen zou wel de kroon op deze sneeuwrijke winter zijn!

Het algemene beeld is dat het vanavond bijna overal sneeuwt m.u.v. noordoosten en Zuid-Limburg.

Noordoosten is toch Groningen?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Powered by EzPortal