Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 263190 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn

Meteo consult ziet geen sneeuw meer

WinschoterWeer

En wéér geen sneeuw van betekenis in het Noord Oosten.....iemand nog het idee dat wij hier écht niet moeten zeuren of komt men er nu tóch achter dat de verhoudingen deze winterperiodes enigszins een beetje scheef zijn wat sneeuwval betreft. Hahaha ! Het is niet anders....er valt hier een pieterpeuterigminivlokje naar beneden en dat is het dan. Het is niet genoeg om echt wit te worden. -0 gr. & geen zuchtje wind! 0bft !

Even Off Topic: Een stukje natuur waar we als mensheid enorm zuinig op moeten zijn !!
http://www.youtube.com/embed/mcbHKAWIk3I

• • • Dit wil ik ook:


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Harry de Hond

Ik dacht ik plaats eens een gifje, kost wat tijd als jet t voor het eerst doet en dan moet het nog nuttig zijn ook. Als het goed is hieronder de % kans op sneeuw die Meteo-Vista MOS aangeeft voor de komende uren. Ik hoop dat het nuttig is (en dat het werkt..):

EDIT: Hij loopt niet. Ik ga er mee aan de gang. Komt goed.
Juist.

stratocumulus

Citaat van: WinschoterWeer op za 09 feb 2013 - 09:52
En wéér geen sneeuw van betekenis in het Noord Oosten.....iemand nog het idee dat wij hier écht niet moeten zeuren of komt men er nu tóch achter dat de verhoudingen deze winterperiodes enigszins een beetje scheef zijn wat sneeuwval betreft. Hahaha ! Het is niet anders....er valt hier een pieterpeuterigminivlokje naar beneden en dat is het dan. Het is niet genoeg om echt wit te worden. -0 gr. & geen zuchtje wind! 0bft !

Nou, je begrijpt het niet, denk ik  :P het s carnaval en aangezien de meeste mensen in het noorden daar niet veel mee hebben, gooit et weer allen confetti in het zuiden  :P

zwoof


WinschoterWeer

Citaat van: stratocumulus op za 09 feb 2013 - 10:01
Citaat van: WinschoterWeer op za 09 feb 2013 - 09:52


Nou, je begrijpt het niet, denk ik  :P het s carnaval en aangezien de meeste mensen in het noorden daar niet veel mee hebben, gooit et weer allen confetti in het zuiden  :P
Hahaha tis jullie gegund hoor....wij drinken de ellende wel weg...proost en heb veel plezier!  ;) ? Trouwens mooie Hirlam run ! ? Toch nog wat in het vat?

pietjelol

Tot mij verbazing heeft het hier gesneeuwd en sneeuwt het nu ook. Temp -1,0
het sneeuwt ook goed door met redelijke grote vlokken

Jan van Ooijen

Stukje Guidance

overdag kunnen enkele geïsoleerde buien (sneeuw) weer wat verder landinwaarts komen. Zaterdagavond kan er vooral in het westen en noordwesten wat sneeuw vallen als de genoemde occlusie over trekt. Zondag vrijwel droog en in de avond vanuit het zuidwesten sneeuw. Hirlam berekent voor met name Zeeland 1 tot 3 cm.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MarcS

Citaat van: stratocumulus op za 09 feb 2013 - 10:01
Citaat van: WinschoterWeer op za 09 feb 2013 - 09:52
En wéér geen sneeuw van betekenis in het Noord Oosten.....iemand nog het idee dat wij hier écht niet moeten zeuren of komt men er nu tóch achter dat de verhoudingen deze winterperiodes enigszins een beetje scheef zijn wat sneeuwval betreft. Hahaha ! Het is niet anders....er valt hier een pieterpeuterigminivlokje naar beneden en dat is het dan. Het is niet genoeg om echt wit te worden. -0 gr. & geen zuchtje wind! 0bft !

Nou, je begrijpt het niet, denk ik  :P het s carnaval en aangezien de meeste mensen in het noorden daar niet veel mee hebben, gooit et weer allen confetti in het zuiden  :P
WAUW! Heerhugowaard ligt opeens in het zuiden lees ik ..... naja .... ergh ...... ALAAAAAAAAAAF dan maar!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

stratocumulus

Citaat van: zwoof op za 09 feb 2013 - 10:08
5 dagen vorst in de pluim  8)

En we weten wat met de lt dooi vaak gebeurd.... Uitstel.... Maar goed, vijf dagen vorst is al leuk! De rest is afwachten. Ik ben gek op sneeuw, maar zoals in Boston, is het een beetje overdreven.. :o

Thunderfreak

Fijn ook die Zuid Westen wind ook weer hier.

Daarbij vraag ik me af,hoe het kan dat de Wadden Eilanden vaak kouder zijn met een aanlandige wind dan het Zuid Westen? Ik zie vaak genoeg dat het vriest terwijl de wind vol over het water komt (NW) en hier 3 graden met de zelfde wind? Iemand een verklaring?

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

stratocumulus

Citaat van: MarcS op za 09 feb 2013 - 10:14
WAUW! Heerhugowaard ligt opeens in het zuiden lees ik ..... naja .... ergh ...... ALAAAAAAAAAAF dan maar!

Voor een Fries ligt het wel bijna in het zuiden  :P

Maar zonder gekheid, ben ik nou gek, of activeerd dat buiengebiedje (dat onder andere over Noord Holland trekt) op dit ogenblik? Is dat nou het lake effect? Lijkt er geloof ik wel op!

Thunderfreak

Citaat van: stratocumulus op za 09 feb 2013 - 10:23
Voor een Fries ligt het wel bijna in het zuiden  :P

Maar zonder gekheid, ben ik nou gek, of activeerd dat buiengebiedje (dat onder andere over Noord Holland trekt) op dit ogenblik? Is dat nou het lake effect? Lijkt er geloof ik wel op!

In vergelijking met het begin van de radar tot einde laatste tijd,zakt hij meer in dan hij activeerd.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

stratocumulus

Citaat van: Thunderfreak op za 09 feb 2013 - 10:26
In vergelijking met het begin van de radar tot einde laatste tijd,zakt hij meer in dan hij activeerd.
Ik zie het, idd maar het stuk op de Noordzee daarentegen niet, dat wordt, langzaam, iets groter..

WinschoterWeer

Hier ook iets meer activatie? Sneeuwvlokken iets groter.....*staat bijna op de stoelen van blijdschap !

EDIT: Heerlijke sneeuwbui nu om 10:55 uur YESS ! (duidelijk ff activatie)

just0408

Een heel mooie sneeuwbui momenteel in Heerhugowaard bij 0.2 °C.  :)
Ik ben ook niet van steen.

Dennis

Stand van zaken op GFS6H : komende avond/nacht sneeuw in ZW-W-NW(N) ; de run ziet het Laag te ver weg voor sneeuw (alleen in zuiden) op maandag a.s

Powered by EzPortal