Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 265556 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

pietjelol

om nog even over die blizzard te hebben http://www.weather.com/tv/tvshows/live-stream (lokaal kan daar 28 inch = 71 cm gaan vallen)

Ramon Oost

Citaat van: pietjelol op vr 08 feb 2013 - 23:35
om nog even over die blizzard te hebben http://www.weather.com/tv/tvshows/live-stream

Alles over de sneeuwstorm kan in het daar voor bestemde topic ;)

Jan van Ooijen

Citaat van: Peter van H. op vr 08 feb 2013 - 22:26
En van Bax en van mij en nog vele anderen. Het heeft wellicht met de timing van het versturen te maken.
Wellicht dat Jan er ook wel antwoord op heeft binnenkort.
Sorry voor mijn offtopic reactie, zal niet meer reageren

Hehe ;) Ik vind dat mensen niet moeten zeuren en meer hun best moeten doen dan om toch op tv te komen. Zo weet ik dat als ik een onweersfoto heb dat ik hem opstuur en 9 van de 10 keer wordt hij dan ook getoond.

Maar goed, de sneeuwbom zit er nu niet meer in begreep ik? Wie kan mij even kort bijpraten?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pietjelol

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 08 feb 2013 - 23:40
Hehe ;) Ik vind dat mensen niet moeten zeuren en meer hun best moeten doen dan om toch op tv te komen. Zo weet ik dat als ik een onweersfoto heb dat ik hem opstuur en 9 van de 10 keer wordt hij dan ook getoond.

Maar goed, de sneeuwbom zit er nu niet meer in begreep ik? Wie kan mij even kort bijpraten?
wat ik begrepen heb is dat zowel gfs als ec allebei weinig laten zien kwa neerslag. Hirlam valt opzich mee met name voor het (noord) westen van het land. En ook de sneeuwkans voor morgen staan er nog in

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

Citaat van: pietjelol op vr 08 feb 2013 - 23:45
wat ik begrepen heb is dat zowel gfs als ec allebei weinig laten zien kwa neerslag. Hirlam valt opzich mee met name voor het (noord) westen van het land

Dank je, maar ik zit net de laatste kaart van Hirlam te kijken voor zondag....

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 08 feb 2013 - 23:40


Maar goed, de sneeuwbom zit er nu niet meer in begreep ik? Wie kan mij even kort bijpraten?

heel kort: alle modellen hebben er moeite mee - de man kort van stof  ;) Maandag lijkt 2 deling

pietjelol

@jan ja klopt heb zelf ook een foutje gemaakt die van hirlam is voor morgen. Ziet trouwens dan ook niet heel slecht uit voor hier

winter

Kans op matige vorst vannacht en aan de grond zelfs kans op strenge vorst! Denk dat het morgen zeer glad zal zijn als er nu ten minste sneeuw valt is de grond bevroren.
Hoop nog steeds op een pak sneeuw dit weekend  :(

just0408

Het is <a href="http://weerheerhugowaard.nl/actuele-beelden-van-de-weercam">hier</a> helemaal wit, 1 a 2 cm sneeuw en -0.3 °C en ik ga de sneeuwbuitjes voorlopig nog ffffffffff afwachten.

Edit .. Nee, ik ga maffen want ik ben moe. :)
Ik ben ook niet van steen.

Cholens

Hier zie je dat er nog wat aan komt zondag/maandag! http://www.yr.no/kart/#lat=52.73575&lon=7.46784&zoom=5&laga=nedb%C3%B8rskyer&proj=3575 En als dat sneeuw is dan word het feest

Romigo

Citaat van: winter op za 09 feb 2013 - 00:28
*knip*
Hoop nog steeds op een pak sneeuw dit weekend  :(

Nou, als je in België woont dan kun je meer sneeuw verwachten dan in Nederland. De laatste kaarten zijn de sneeuwliefhebbers in NL niet gunstig gezind. Het Laag wat voor de sneeuw zou moeten zorgen, dat gaat (waarschijnlijk) een andere richting - het trekt vanaf GB richting Frankrijk - volgen, zoals het nu berekent wordt, dat ongunstig is voor de sneeuwliefhebbers.

Marcel1976

Citaat van: Romigo op za 09 feb 2013 - 05:15
Nou, als je in België woont dan kun je meer sneeuw verwachten dan in Nederland. De laatste kaarten zijn de sneeuwliefhebbers in NL niet gunstig gezind. Het Laag wat voor de sneeuw zou moeten zorgen, dat gaat (waarschijnlijk) een andere richting - het trekt vanaf GB richting Frankrijk - volgen, zoals het nu berekent wordt, dat ongunstig is voor de sneeuwliefhebbers.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Door de zuidelijkere trekrichting ( volgens de laatste berekeningen ) blijft wel de bovenlucht koud genoeg voor sneeuwval, dus kans op ijzel is een stuk kleiner geworden. Als er wat valt kan gewoon als sneeuw vallen, en ik denk dat het koud genoeg is om in het zuiden van NL een (papperig) laagje te laten ontstaan.

Thunderfreak

Citaat van: Marcel1976 op za 09 feb 2013 - 05:33
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Door de zuidelijkere trekrichting ( volgens de laatste berekeningen ) blijft wel de bovenlucht koud genoeg voor sneeuwval, dus kans op ijzel is een stuk kleiner geworden. Als er wat valt kan gewoon als sneeuw vallen, en ik denk dat het koud genoeg is om in het zuiden van NL een (papperig) laagje te laten ontstaan.

Dat papperige zie ik niet meer gebeuren,aangezien de ondergronden behoorlijk afgekoeld zijn nu,en elke avond/nacht de temps onder nul liggen. Daarbij als het in de loopt van de avond gaat vallen is het alleen maar gunstig,als dit aanhoud tot in de ochtend of langer dan heeft de temperatuur moeite om omhoog te gaan.

Zelfs hier ligt er nu sneeuw wat verre van papperig is,ligt niet veel maar toch een mooi laagje.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Thunderfreak

GFS en Ukmo laten juist sneeuw zien voor Zondag naar Maandag,over het Westelijke deel van NL. Geen grote hoeveelheden zoals het er nu uit ziet maar neerslag blijven ze aangeven,evenals Hirlam en EC.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

matroesjka-world

Citaat van: just0408 op za 09 feb 2013 - 00:42
Het is <a href="http://weerheerhugowaard.nl/actuele-beelden-van-de-weercam">hier</a> helemaal wit, 1 a 2 cm sneeuw en -0.3 °C en ik ga de sneeuwbuitjes voorlopig nog ffffffffff afwachten.

Edit .. Nee, ik ga maffen want ik ben moe. :)

Hier ligt nu ook 1 tot 2 cm sneeuw, mooie wereld !!
Helaas deze winter nog niet verder gekomen dan de 2 cm sneeuw...
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

just0408

Vanavond en vanacht sneeuw voor Noordwesten.  :)


Ik ben ook niet van steen.

matroesjka-world

Citaat van: just0408 op za 09 feb 2013 - 08:07
Vanavond en vanacht sneeuw voor Noordwesten.  :)


Zou super zijn !!
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!


Marcellang

Citaat van: just0408 op za 09 feb 2013 - 08:07
Vanavond en vanacht sneeuw voor Noordwesten.  :)
Als ik nu naar de sneeuwradar kijk is het al leuk in t N/W  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal