Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 263173 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Het laagje al in beeld bij Hirlam

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

neerslag zondag, laten we het echt hopen meer kun je toch niet doen :)
seizoen 2018/2019

Dennis

Gevaarlijke omstandigheden qua neerslag-soort aanwezig



glenn

hallo iedereen

even een vraagje heeft er iemand een goede webcam van boston en new york ? daar wordt de ergste sneeuwstorm sedert jaren voorspeld .
ook is er nu al live berichtgevinf over sneeuwstorm NEMO die via volgende link te volgen valt alvast bedankt !

http://www.weather.com/tv/tvshows/live-stream

André

Hier in stasegem was het deze morgen glad door aanvriezende sneeuw .
Demeulemeester André

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

klimascepie

Als je en webcam zoekt misschien en handige tip. Best lastig hoor want welke moet je kiezen.
Ik zou zeggen start google en type webcam boston gegarandeerd dat je en webcam krijgt van boston!
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

winter

Citaat van: Dennis op vr 08 feb 2013 - 11:01
Gevaarlijke omstandigheden qua neerslag-soort aanwezig


(afbeelding)

Volgens mij is dit echt op het randje denk zelf als ik zo de kaart zie dat de bijbehorende neerslag waarschijnlijk als regen zal vallen.
Maar hopen op betere kaarten vanmiddag en vanavond.

Joep

GFS blijft met sneeuw komen!!!!
GFS Weerpluim


martijn

Citaat van: DSDLimurg op vr 08 feb 2013 - 11:17
neerslag maandag,
als ik deze bekijk veel neerslag of heb ik het fout?

Jasneker

Kijkend naar dat plaatje redelijk sneeuw, maar het is nog steeds koffiedik kijken hoeveel en in welke vorm sneeuw/regen dat er valt en waar.
Reken je niet te snel rijk, de tijden dat er een dump van 50 cm valt hier in Nederland zijn zeer bijzonder en zeer sporadisch, zie 2005, en de stuifsneeuw winter die hier in het Noorden sneeuwduinen van 5 meter opleverde.

Dat zijn omstandigheden die je misschien 1 a 2 maal in je leven meemaakt net als de winter van 1963... en die heb ik allemaal gehad, dus dat ik nog zoiets meemaak is vrij klein.

Vaak verandert de situatie van uur naar uur en kan de verwachting de prullebak weer in en loopt het weer heel anders.
Geniet van de voorpret, en valt er minder als je verwacht, next time better ;)

Jan van Ooijen

Je mag blij zijn met 3cm aan de hand van GFS

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Lijkt wel of de kaarten en gifjes als maar slechter waren het was toch eerst de GFS die een sneeuwdump voor het weekend gepland had en de volgende dag volgende de EC

winter

Hier toch een van de betere weersites van Nederland die ook redelijk moeite heeft met wat er gaat gebeuren. Opvallend over de hoeveelheden wordt niks gezegd niemand durft natuurlijk zo vroeg al zijn tong te branden.
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Sneeuw+op+zondag+en+maandag/1477

glenn

aachja weten we nog hoe het vorige week ging ? toen werd voor zuid nederland ook sneeuw berekend maar daar bleef het droog in plaats daarvan viel in midden nederland op sommige plaatsen 15 cm sneeuw !
het wordt afwachten tot de laatste uren hoe het gaat worden voor hetzelfde geld valt er wel veel sneeuw of gewoon regen en geen sneeuw !

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op vr 08 feb 2013 - 12:01
Hier toch een van de betere weersites van Nederland die ook redelijk moeite heeft met wat er gaat gebeuren. Opvallend over de hoeveelheden wordt niks gezegd niemand durft natuurlijk zo vroeg al zijn tong te branden.


Inderdaad, opvallend is toch wel deze koptekst: "Onzekerheid: vooral sneeuw, of ook regen met misschien ijzel?"
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

De kaarten veranderen nog minstens 6 keer, ik ben in ieder geval blij dat we weer een interessante situatie krijgen.

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 08 feb 2013 - 12:03
Inderdaad, opvallend is toch wel deze koptekst: "Onzekerheid: vooral sneeuw, of ook regen met misschien ijzel?"

Achja, 13 januari. 5-8 cm voorspelt er viel ruin 15 cm in het zuidwesten van NL. De kaarten toonde eergister een wit laagje, en er viel toch 5 cm. Dat er wat gaat komen is wel zeker, maar welke vorm en hoeveel zal maandag wel duidelijk worden.

knarf

http://www.earthcam.com/events/breakingnews/



Citaat van: glenn op vr 08 feb 2013 - 11:03
hallo iedereen

even een vraagje heeft er iemand een goede webcam van boston en new york ? daar wordt de ergste sneeuwstorm sedert jaren voorspeld .
ook is er nu al live berichtgevinf over sneeuwstorm NEMO die via volgende link te volgen valt alvast bedankt !

http://www.weather.com/tv/tvshows/live-stream

glenn

Trouwens mensen even tussendoor .
Heb net toch eens alle moddelen doorgekeken naat het laagje , temp op 850hpa en neerlsag en er viel me toch wel iets op .
Maar liefst 2 op de 3 moddelen laten het laagje uitdiepen naar 985hpa en laten de koude lucht toch net tot over noord belgie hangen met gewoon daar zowel zondag als maandag op uitgebreide schaal sneeuw van betekenis .

Ook is het zo dat gfs nu 1 van de moddelen is waar het minste neerslag wordt voorspeld de rest laat de intensiefste neerslag wel over nederland en belgie komen te liggen .

momenteel kunnen we dus het volgende eruit opmaken .
2 op de 3 weermoddelen gaan voor een uitdiepend laagje tot 985hpa
de koude lucht blijft bij het merendeel gewoon uitgebreid hangen tot over noord belgie .
en 2op de 3 moddelen laten wel intensieve neerslag over nederland komen en op uitgebreide schaal voor sneeuw zorgen met plaatselijk mogelijkheden tot overlast .
Ook een belangrijk puntje is de wind hierin zijn de moddelen het niet echt eens maar de kans dat er driftsneeuw voorkomt of de ontwikkelingen van sneeuwduinen zijn er wel !

Kortom afwachten is de boodschap

Powered by EzPortal