Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 263209 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ramon Oost

Inmiddels alles weer wit hier in Vianen. Er vielen even joekels van sneeuwvlokken naar beneden....  :o

TimK21

Wow... zonet even buiten een sigaretje gerookt en ik schrok gewoon van hoe hard het sneeuwde. Zo hard heb ik het nog bijna nooit zien sneeuwen. Gi-gán-tische vlokken en een intensiteit waar je u tegen zegt. In een mum van tijd ligt er 3 centimeter ongeveer. Belachelijk! :D
Challenge accepted!

zorba

Stukje Guidance

Modelbeoordeling en onzekerheden
Aandacht gaat uit naar de ontwikkeling voor maandag. Kijkende naar de pluimen zien we dat de Oper zich bovenin het spectrum bevindt. Onzekerheden hangen af van de mate van de diepte van het genoemde grondlaag en de mate van het noordwaarts opdringen ervan. Dit is nog steeds goed te zien in de cyclone-database als alle afzonderlijke H+84 leden met elkaar vergeleken kunnen worden. De meeste leden vertonen het laag met aan de noordflank ervan een vaste neerslagvorm. Grootschalig gezien zijn tot aan het einde van de runtijd de verschillen in bovenlucht patroon tamelijk gering. Uiteraard zijn er aan het einde van de runtijd in toenemende mate detailverschillen waar te nemen tussen de verschillende leden. De meeste prolongeren tot volgend weekend echter de aanwezigheid van de genoemde hoogtetrog. Aan het einde van de run wordt de hoogtetrog naar het oosten verdreven en zet er zich een zonalere stroming op gang welke garant staat voor een zachter weertype.

KNMI
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

SniperEye

Ik lach me kapot wanneer Jan en een aantal anderen hier op het forum gelijk krijgen dat het geen droge sneeuw is wat gaat vallen. Hoe geloofwaardig zijn de weerbureau's dan?

Bacci

GFS komt weer met een andere oplossing, meeste neerslag trekt nu ten westen van ons en een gedeelte over het westelijk deel van het land weg naar het noorden.

zorba

Citaat van: SniperEye op vr 08 feb 2013 - 08:07
Ik lach me kapot wanneer Jan en een aantal anderen hier op het forum gelijk krijgen dat het geen droge sneeuw is wat gaat vallen. Hoe geloofwaardig zijn de weerbureau's dan?

Idd, zie al berichten in de media van onder andere MeteoConsult en Weerplaza dat er minimaal 5-10cm gaat vallen, maar het is allemaal nog uiterst onzeker.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Jan van Ooijen

Ik heb tot nu toe nog steeds mijn twijfels, kaarten zijn wel ietsjes beter geworden echter ze zijn nog slechter als van de week. Daarnaast geeft meteoconsult wel weer sneeuw aan bij hun verwachtingen (MOS)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

Deze morgen was het hier in Stasegem prijs .
Demeulemeester André

Roan

Citaat van: zorba op vr 08 feb 2013 - 08:23
Idd, zie al berichten in de media van onder andere MeteoConsult en Weerplaza dat er minimaal 5-10cm gaat vallen
is dat zo? Ik heb er nog niks over gelezen eigenlijk

Glennb

Citaat van: Roan op vr 08 feb 2013 - 08:49
is dat zo? Ik heb er nog niks over gelezen eigenlijk

Las vanmorgen een Tweet van ze.

Meteo Consult ?@MeteoConsult

We krijgen de komende dagen opnieuw winterweer met in de nachten lichte vorst en overdag iets boven nul. Vanaf zondag flink wat sneeuw..!
Groet,
Glenn

Ploeps

Gisteravond in Vorden rond half 12 een sneeuwbui gehad, maar daar was vanmorgen niets meer van te vinden. Ben inmiddels weer in Arnhem waar het volgens collega's gisteravond/vannacht ook heeft gesneeuwd maar er is alleen op sneeuwresten nog wat blijven liggen. Vandaag nog kans op een buitje misschien?
Liefhebber van weer-uitersten.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Dennis

Sat Beelden : zit daar nog iets aan te komen vanuit NO ... Oostelijk Denemarken


Dennis


Romigo

Als ik de nieuwe runs allemaal bekijk, dan krijgen we weinig sneeuw dit weekend en maandag. Maar goed, hoop moet je blijven houden, dat het toch anders wordt..

Henk1976

Citaat van: WinschoterWeer op vr 08 feb 2013 - 09:20
En we noteren SNEEUW in Winschoten!  ;D ;D ;D ;D

http://www.niederschlagsradar.de/schneeradar-schnee-in-Deutschland.aspx

Tevens in Groningen stad! Inmiddels weer droog, maar als het uitkomt volgens de radar, nog veel meer ;D

off topic: wel dramatisch voor het rampgebied, aardbeving gehad en nu de sneeuw

Joep

Piers Corbyn UPDATE 8-02-13

Voor UK en Ierland geldt dat het de kouder dan verwacht wordt in de periode 8-10e, het koude weer zal zich waarschijnlijk voortzetten op de lange periode en maken dat er kans is op veel sneeuw, stormachtig en dus gevaarlijke omstandigheden in Groot-Brittannië en Ierland.
VOOR N / W Europa een grote kans op Snow blizards en dus gevaarlijke omstandigheden
VOOR USA is de circulatie anders, maar de implicaties zijn dat gelijktijdig (met Europa) er een periode met sneeuwstormen zakl komen met erg gevaarlijke gevolgen.

Powered by EzPortal