Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 263223 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

just0408

Ik heb daarnet klaarblijkelijk een flinke sneeuwbui gemist. Op de auto's zie je het nog liggen.  ;D
Ik ben ook niet van steen.

Dennis

Citaat van: Ramon Oost op do 07 feb 2013 - 23:12
Klopt, lagedrukgebied neemt op hoogte ietsje zachtere lucht mee naar onze omgeving. Gaat de komende dagen nog wel wat veranderen en persoonlijk hecht ik meer waarde aan EC. ;)



niet zo'n gunstige ligging  :(

Joep

Maandag volop sneeuw volgens GFS
bron weerpluim GFS




DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Stephanie

Grooooote vlokken nu hier! blijft goed liggen!

lans

hier (lochem) toch echt alles wit niet verwacht sneeuwd ook goed door mooie dikke vlokken
achterhoek

Ramon Oost

Citaat van: Dennis op do 07 feb 2013 - 23:15
niet zo'n gunstige ligging  :(

Veranderd vast nog wel een paar keer en dit is de 18UTC he ;)

Dennis

Citaat van: Ramon Oost op do 07 feb 2013 - 23:20
Veranderd vast nog wel een paar keer en dit is de 18UTC he ;)

ja gaat spannend worden - denk persoonlijk wel mooie kansen alleen als idd er op hoogte te veel warmte mee zou komen is het wss regen

Lucas

Zat er nog een update in het weerbericht aan te komen? Kan hem niet vinden..:)
Aanhoudende sneeuwval

evertvandepol1992

weer van alles mee gemaakt vandaag! had koop avond vandaag op de terug weg regen gehad toen een beste hagelbui overgaand in sneeuw! toen ik thuis kwam werd t droog en nu weer sneeuw :) hopelijk morgen nog een wandeling maken door de sneeuw:)

Bacci

Nieuwe Hirlam al binnen?

Alle sneeuw trekt gewoon langs en om mijn omgeving heen, niet grappig!

Cdtj3

Zware sneeuwval hier in Almere, je hoort de vlokken gewoon vallen :) heerlijk
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Marcel1976

Ik begin eerlijk gezegd een beetje te twijfelen of dat wel allemaal sneeuw zal zijn wat er zondagavond gaat komen. Die bovenlucht-temps bevallen me helemaal niet.
Ik hoop wel dat de timing zo blijft zoals ie nu is zodat ik zondagmiddag en maandag een droge optocht mag rijden. Maar het gaat weer een kantjeboord-verhaal worden vrees ik.

dondertje127

Ook in Arnhem sneeuwt het nu, en hoop dat de temperatuur snel onder 0 zakt. Volgens buienradar.nl blijft het tot 01.30 uur doorsneeuwen.
Een kopie van de 6e: Grote dikke vlokken komen nu naar beneden bij ongeveer dezelfde temperatuur als de 6e, wie weet straks nog even heftig erop net als 2 dagen geleden? Want alles wordt alweer heel erg rap wit hier, en dat boven op grote sneeuwresten van de 6e die er nog steeds ligt :)

wimbaens

Citaat van: Marcel1976 op do 07 feb 2013 - 23:54
Ik begin eerlijk gezegd een beetje te twijfelen of dat wel allemaal sneeuw zal zijn wat er zondagavond gaat komen. Die bovenlucht-temps bevallen me helemaal niet.
Ik hoop wel dat de timing zo blijft zoals ie nu is zodat ik zondagmiddag en maandag een droge optocht mag rijden. Maar het gaat weer een kantjeboord-verhaal worden vrees ik.

Met een beetje geluk hebben we direct wel wat sneeuw in Limburg van de buien die eraan komen. Dat is toch al iets.

MaikelNL

Wow! Wat een heerlijke sneeuwbui was dat. 1 a 2 CM nu. Lekkere nachtwandeling gemaakt en enkele foto's. Vlokken van 2 CM groot. Heerlijk!

Marcel1976

Citaat van: wimbaens op vr 08 feb 2013 - 00:06
Met een beetje geluk hebben we direct wel wat sneeuw in Limburg van de buien die eraan komen. Dat is toch al iets.
Ja dat dan weer wel, die blijven nog behoorlijk intakt zo te zien. Temps al bijna op 0. Laat maar komen.

Lucas

Deze winter heeft het nog niet zo hard gesneeuwd als nu. Ongelofelijk wat een grote vlokken 1,5 cm groot. Alles weer wit!
Aanhoudende sneeuwval

Lucas

Aanhoudende sneeuwval

wimbaens

Citaat van: Lucas op vr 08 feb 2013 - 00:32
Deze winter heeft het nog niet zo hard gesneeuwd als nu. Ongelofelijk wat een grote vlokken 1,5 cm groot. Alles weer wit!
Laat het maar mooi naar Limburg komen  ;)

Powered by EzPortal