Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 265357 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winter

Citaat van: Kevinwinter op wo 06 feb 2013 - 20:04
1-0 voor Belgie in de 20ste minuut  ;D

(afbeelding)


Is toch al veel positiever sneeuw tot ongeveer midden van het land significante hoeveelheden volgens deze afbeelding. Vergeleken met soort zelfde afbeelding van andere run paar pagina's terug.
edit: sorry mijn fout afbeelding is voor 14februari

Bacci

Man wat een sneeuwrun van EC!!

Kaartjes komen eraan!!

EERST ZATERDAG:



Daarna zondag wat lichte neerslag.

MAAR DAN MAANDAG:






winter

GFS pluim van vanavond, redelijke run maar hoop gemiddeld 2 graden kouder zowel overdag als s'nachts want dan gaat het hard met de ijsgroei.

Edwin

Die sneeuwrun zeg je, hoeveel centimeters zijn dat dan? Overigens kan het nog veel beter want zoveel valt er grote delen van Nederland toch niet?
Never Stop Exploring

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Kevinwinter

Citaat van: Edwin op wo 06 feb 2013 - 20:20
Die sneeuwrun zeg je, hoeveel centimeters zijn dat dan? Overigens kan het nog veel beter want zoveel valt er grote delen van Nederland toch niet?

Nee maar de kaarten laten de bom nu al noordelijker gaan :) het gaat dan om rond de 20-30 cm dacht ik

Joep

Lees op Twitter dat er grote kans is op sneeuwdump zondag/maandag?
O.a. corbijn, Bastardi en ja ook Putto

Edwin

Citaat van: Kevinwinter op wo 06 feb 2013 - 20:24
Nee maar de kaarten laten de bom nu al noordelijker gaan :) het gaat dan om rond de 20-30 cm dacht ik

Ja, de runs lopen nogal uiteen had ik al gezien en laat het maar zo lopen dat hier in de Achterhoek 30cm valt maar uit die kaart haal ik niet uit dat er 20-30cm zal gaan vallen....vandaar de vraag
Never Stop Exploring

Bacci

Citaat van: Joep op wo 06 feb 2013 - 20:30
Lees op Twitter dat er grote kans is op sneeuwdump zondag/maandag?
O.a. corbijn, Bastardi en ja ook Putto

Ja zie kaarten hierboven.

winter

Citaat van: Edwin op wo 06 feb 2013 - 20:20
Die sneeuwrun zeg je, hoeveel centimeters zijn dat dan? Overigens kan het nog veel beter want zoveel valt er grote delen van Nederland toch niet?

Kijk goed naar de kaarten de 1ste is van zaterdag avond 18 uur dan sneeuwt het al op sommige plaatsen matig en dit gaat gewoon ongeveer ONAFGEBROKEN door tot maandag 18uur zeker maar denk zelfs tot dinsdag vroeg in de ochtend als ik zo de kaarten bekijk.
Dit kan werkelijk een sneeuwbom worden als de kaarten kloppen die Bacci heeft geplaatst volgens mij gaf EC al gisteren aan dat het vanaf zaterdag tot maandag ongeveer onafgebroken ging sneeuwen dit is dus een zeer goede teken!!!!

TaL

En zeggen dat we nog maar woensdag zijn dat iedereen al zo 'flipt'  :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Joep

Citaat van: Bacci op wo 06 feb 2013 - 20:33
Ja zie kaarten hierboven.
Ja klopt haha ik had nog niets gelezen sinds vanmiddag

martijn


Kevinwinter


winter

Citaat van: martijn op wo 06 feb 2013 - 20:46
Is dit serieus?

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3547.msg48260.html#msg48260
Zie hier gifje die Jan gisteren avond van GFS heeft geplaatst. GFS gaf gisteren al aan dat in het weekend veel sneeuw zou kunnen gaan vallen zie link.

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op wo 06 feb 2013 - 20:15
Blaat en niet geupload

Moet het nog maar eens zien of het daadwerkelijk sneeuw zal zijn, lees al weer een stel schreeuwers op twitter met 20-30 cm sneeuw. Helaas moet ik de 10 invallende winters en 30cm sneeuw ook nog krijgen. Ga voorlopig maar uit van regen/natte sneeuw want zo erg goed is het niet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Southpaw

Citaat van: Kevinwinter op wo 06 feb 2013 - 20:24
Nee maar de kaarten laten de bom nu al noordelijker gaan :) het gaat dan om rond de 20-30 cm dacht ik

Ja, en morgen zuidelijker en overmorgen weer noordelijker.
Ik heb nog geen model gezien of iemand gesproken die, zelfs een dag vtv, kan aangeven hoeveel en waar de neerslag gaat vallen.
Dit is vandaag maar weer gebleken.

We zullen het 't wel zien zeker.

winter

Denk dat als het morgen nog op de kaarten staat de sneeuwverwachting voor het weekend dat het dan best zeker is.
Ben benieuwd wat Jan of Johan over het weekend denken.

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 06 feb 2013 - 20:51
Moet het nog maar eens zien of het daadwerkelijk sneeuw zal zijn, lees al weer een stel schreeuwers op twitter met 20-30 cm sneeuw. Helaas moet ik de 10 invallende winters en 30cm sneeuw ook nog krijgen. Ga voorlopig maar uit van regen/natte sneeuw want zo erg goed is het niet

Hoezo? temperaturen zijn goed.

Southpaw

Citaat van: winter op wo 06 feb 2013 - 20:54
Denk dat als het morgen nog op de kaarten staat de sneeuwverwachting voor het weekend dat het dan best zeker is.
Ben benieuwd wat Jan of Johan over het weekend denken.

Zou leuk zijn, maar ik ben nog verre van overtuigd.

Powered by EzPortal