Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 263176 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wertha

Ik ben vanochtend tussen 8:50 en 9:00 door een stevige hagelbui gelopen in Veldhoven. De hagel an sich was niet spannend, maar door de wind sloegen de korreltjes soms stevig in het gezicht.
Aantal onweersdagen 2024: 8 | 2023: 17 | 2022: 21

ijzel


pasz


Lucas

Citaat van: Jan van Ooijen op di 05 feb 2013 - 22:51
Tijdstip 23.45


Maar Jan, hoe realistisch en accuraat is een 'buienradar' zoals jij die plaatst in de toekomst? Die voorziet geen draaiingen/activatie/deactivatie op basis van de actualiteit. Misschien wel op grond van wat de modellen voorspellen maar we zien dat dit gebied zich daar ook niet aan houdt....
Aanhoudende sneeuwval

Jan van Ooijen

Citaat van: ijzel op di 05 feb 2013 - 22:55
Zitten wij er mooi midden in Jan ;D

Inderdaad, hier alles al wit van het zout en de dooikorrels. Nu de sneeuw nog ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op di 05 feb 2013 - 22:51
Tijdstip 23.45

Jan heb je ook zo'n kaartje voor het westen van het land?

Jan van Ooijen

Citaat van: Lucas op di 05 feb 2013 - 22:55
Maar Jan, hoe realistisch en accuraat is een 'buienradar' zoals jij die plaatst in de toekomst? Die voorziet geen draaiingen/activatie/deactivatie op basis van de actualiteit. Misschien wel op grond van wat de middelen voorspellen marges we zien dat dit gebied zich daar ook niet aan houdt....

Accuraat is het nooit zover weg, maar je kan wel een idee krijgen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pietjelol

op dit moment sneeuwt het stevig door. Blijft nog niet liggen maar zal niet lang meer duren temp nu 0.3 graden

winter

Citaat van: evertvandepol1992 op di 05 feb 2013 - 22:52
wat een prachtige buien luchten vanndaag en dan werd mijn foto ook nog eens gebruikt voor het weerbericht bij jan! Bedankt! ben benieuwd of er inderdaad de verwachte 5-10 cm voor het midden van het land inzit. Ik blijf het in de gaten houden!

Voor het midden? Voor het zuiden wordt 3 tot 8cm verwacht plaatselijk meer. Midden 3-5 cm, hoe verder naar het noorden hoe minder. Woon jij in het midden van het land? Zuidelijke gedeelte van provincies in het midden van het land kunnen zeker wat sneeuw krijgen en aan de kust als het niet over gaat in regen.

just0408

Het stelt hier - vooralsnog - weinig voor. Het sneeuwt enkel licht maar blijft niet liggen. Temperatuur wel flink gedaalt naar 0.6 °C nu.

Edit: Nu ineens matige sneeuwval met grote vlokken!  ;)

Als het zo doorgaat gaat het snel wit worden.
Ik ben ook niet van steen.


Jan van Ooijen

Wat een Hirlam zeg! Midden/zuid de hoofdprijs

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Lucas

Duidelijke neerslagafkoelling in Zeeland ...
Aanhoudende sneeuwval

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op di 05 feb 2013 - 23:03
Wat een Hirlam zeg! Midden/zuid de hoofdprijs


Tja Hirlam, nu de werkelijkheid :P

Joep

Sneeuwradar Weerplazageeft nog weinig sneeuw aan alleen maar regen en natte sneeuw

gilleeesss

Op naar de volgende sneeuwkansen. Slaapze, en sneeuwze :d

vdweste

Jaaaa natuurlijk, regen nu op de nieuwe hirlam.
Maarja, hoeveel waarde moet je er nog aan hechten als het om de paar uur verandert.

Zynex

Zware sneeuwval hier, dat had ik niet verwacht!

wimbaens

Citaat van: Bacci op di 05 feb 2013 - 23:04
Tja Hirlam, nu de werkelijkheid :P
Hopelijk wat beter in de werkelijkheid, anders gewone regen voor Limburg.

pietjelol

sneeuwt nu echt goed hard door ook blijft het liggen en begint alles langzaam wit te worden

Powered by EzPortal