Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 265317 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn

Het is misschien een rare vraag maar ik moet.morgen tussen 8 en 9 bloedprikken.
Ik woon vlakbij zwolle is er hier dan nog steeds sneeuwval?


JPP78

Citaat van: maarten89 op di 05 feb 2013 - 22:06
knip.... In het zwaartepunt (EC12 Noord-Holland-Utrecht-Gelderland; Hir/Har/GFS12 Brabant-Limburg) 5-8 km. Elders 3-5 cm. knipperdeknip

(bron : knmi)

;)
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Bacci

KNMI waarschuwingen uitgebreid nu ook Flevoland en Overijssel.

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Dennis

Aktueel :ipv van dat de storing het front  naar het zuiden duwt worden ze naar het noorden weggeduwd


Romigo

Nieuwe pluim voor het midden van het land

Joep


matroesjka-world

Citaat van: Dennis op di 05 feb 2013 - 22:33
Aktueel :ipv van dat de storing het front  naar het zuiden duwt worden ze naar het noorden weggeduwd

Kijk op buienradar en klik op 2 uur vooruit, dan zie je dat het over het noorden trekt..
Klik je op 24 uur vooruit, dan krijgt het noorden niks.

Ik blijf op 2 uur vooruit klikken, wil niks weten van 24 uur vooruit op dit moment  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Romigo

Citaat van: Dennis op di 05 feb 2013 - 22:33
Aktueel :ipv van dat de storing het front  naar het zuiden duwt worden ze naar het noorden weggeduwd

Heeft dat nog consequenties voor de neerslagvorm?

Dennis

Citaat van: Romigo op di 05 feb 2013 - 22:37
Heeft dat nog consequenties voor de neerslagvorm?

Ligt geheel aan de koers die het LAAG gaat volgen

JPP78

Citaat van: Romigo op di 05 feb 2013 - 22:37
Heeft dat nog consequenties voor de neerslagvorm?

Dat lijkt mij wel, in het zuid-weet wordt de kans op regen nu vele malen groter, dus niet alleen Belgie regen, maar ook zeeland en westelijk Brabant(?)

Maar als ik de trekrichting zie van de bewolking, dan zit de trek naar het zuiden er wel goed in en draait het toch net onder Fryslân door. toch? spannend hoor.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

gilleeesss

Citaat van: Romigo op di 05 feb 2013 - 22:37
Heeft dat nog consequenties voor de neerslagvorm?

Mensen, hij gaat indraaien he. En moest hij noordelijker gaan, krijgt noorden sneeuw, maar dan wellicht bijna geheel belgie zal dan rap te maken hebben met regen, en zuid holland ook. Maar het gaat indraaien hoor ;)

Btw, hier wat winterse neerslag.

puntakotta

Matige tot zware sneeuw in Purmerend  :D

Weatherman

Achja het was te mooi om waar te zijn die sneeuw, nu gaat alles aan ons voorbij op het laatste moment
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

vdweste

Kom ik net terug van mijn training, hoor ik dat het laag een stuk noordelijker koerst, hmm in ieder geval hopen op droge sneeuw. Paar cm is voor mij genoeg, maar hoop eigenlijk op dusdanig veel dat niet alles is weggesmolten tot het weekend zodat wanneer het kouder wordt het écht winters aanziet.

Nieuwe GFS gaat voor ijsregen en regen in het zuiden zie ik?



Weerextrem

Citaat van: vdweste op di 05 feb 2013 - 22:42
Kom ik net terug van mijn training, hoor ik dat het laag een stuk noordelijker koerst, hmm in ieder geval hopen op droge sneeuw. Paar cm is voor mij genoeg, maar hoop eigenlijk op dusdanig veel dat niet alles is weggesmolten tot het weekend zodat wanneer het kouder wordt het écht winters aanziet.

Nieuwe GFS gaat voor ijsregen en regen in het zuiden zie ik?

nee ik vertrouw GFS niet, vermoedelijk gewoon Sneeuw Zuidoost nl (oost brabant en limburg) in die tijdstip

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

evertvandepol1992

wat een prachtige buien luchten vandaag en dan werd mijn foto ook nog eens gebruikt voor het weerbericht bij jan! Bedankt! ben benieuwd of er inderdaad de verwachte 5-10 cm voor het midden van het land inzit. Ik blijf het in de gaten houden!

Powered by EzPortal