Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 265549 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Romigo

Citaat van: samverhoeven op di 05 feb 2013 - 14:45
Ik ga vanavond in Landgraaf skiën, het zal waarschijnlijk een terugreis in ski sfeer worden :D. (dan wel hopelijk niet te veel hinder op de weg)

P.S.: Doet het forum een beetje raar, of is het enkel bij mij?

Overbelasting door de komende sneeuw.. :D

zorba

Citaat van: samverhoeven op di 05 feb 2013 - 14:45
P.S.: Doet het forum een beetje raar, of is het enkel bij mij?

Forum heeft er inderdaad even uitgelegen. Hopelijk werkt het nu weer naar behoren!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Roland

Hier de hele dag al een komen en gaan van kortdurende soms pittige buien. Heb nu alles gezien: regen, hagel, natte sneeuw en windstoten. Hoorde ook dat er vanmorgen een onweersklap geweest is, maar deze heb ik gemist.

Nu volgens de radar nog een klein pittig buitje en dan wachten op wat er vanavond/vannacht/morgenochtend gebeurt.  :)

franky

Ik wil foto's plaatsen van windhoos Oosterzele, maar krijg ze niet op forum. Foto's via laptop op forum. Kan iemand raad geven??

grizzrh

Citaat van: franky op di 05 feb 2013 - 15:05
Ik wil foto's plaatsen van windhoos Oosterzele, maar krijg ze niet op forum. Foto's via laptop op forum. Kan iemand raad geven??

tinypic, imageshack.us
Doenrade, Limburg

zorba

Citaat van: franky op di 05 feb 2013 - 15:05
Ik wil foto's plaatsen van windhoos Oosterzele, maar krijg ze niet op forum. Foto's via laptop op forum. Kan iemand raad geven??

Correctie: Valwind ;-)

Foto's kan je uploaden in dit topic: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3558.msg47960/topicseen.html#msg47960

Uploaden kan bijvoorbeeld via tinypic.com, of als je het via de site wil doen onder je bericht. Klik dan op Bijlagen en andere opties, en vervolgens op bijlage. Foto's mogen max 850kb groot zijn. Via bijvoorbeeld tinypic kan het tot 5 mb.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

MaikelNL

Groot deel van Nederland blijft dus droog. Alleen zuidelijk misschien iets.

Edwin

Zwaartepunt sneeuwval op het zuiden
Vanavond wordt het eerst overal droog en komen opklaringen voor. Komende nacht, de nacht naar woensdag, gaat het in het midden en zuiden enige tijd sneeuwen (kan aan de kust als regen beginnen). In het noorden is het echter droog en vormt zich een mistbank. Maar in de vroege ochtend kunnen in voornamelijk Groningen en het Waddengebied enkele sneeuwbuien vallen, als weer een nieuwe trog van boven zee arriveert. De temperatuur daalt tot tussen 0 en -5 graden.
De nieuwste computerberekeningen laten de voorste begrenzing van de sneeuwval behorende tot de storing tot de lijn Purmerend-Lelystad-Almelo vorderen, maar de meeste sneeuw - het zwaartepunt van de neerslag - wordt in het zuiden en zuidwesten verwacht. Daar valt naar verwachting tussen 4 en 7 centimeter sneeuw. De storing trekt snel door, want in de vroege ochtend breiden felle opklaringen van boven zee zich alweer uit en met wind van zee lopen de temperaturen snel tot ruim boven het vriespunt op. Het is dus niet zo dat de sneeuw heel de dag blijft liggen. Overdag dan ook perioden met zon, al kan nog een enkele losse winterse bui vallen, met uiteindelijk maximaal 6 graden, in Zuid-Limburg rond 3 graden.
Never Stop Exploring

Weatherboy

Citaat van: Edwin op di 05 feb 2013 - 15:19
Zwaartepunt sneeuwval op het zuiden
Vanavond wordt het eerst overal droog en komen opklaringen voor. Komende nacht, de nacht naar woensdag, gaat het in het midden en zuiden enige tijd sneeuwen (kan aan de kust als regen beginnen). In het noorden is het echter droog en vormt zich een mistbank. Maar in de vroege ochtend kunnen in voornamelijk Groningen en het Waddengebied enkele sneeuwbuien vallen, als weer een nieuwe trog van boven zee arriveert. De temperatuur daalt tot tussen 0 en -5 graden.
De nieuwste computerberekeningen laten de voorste begrenzing van de sneeuwval behorende tot de storing tot de lijn Purmerend-Lelystad-Almelo vorderen, maar de meeste sneeuw - het zwaartepunt van de neerslag - wordt in het zuiden en zuidwesten verwacht. Daar valt naar verwachting tussen 4 en 7 centimeter sneeuw. De storing trekt snel door, want in de vroege ochtend breiden felle opklaringen van boven zee zich alweer uit en met wind van zee lopen de temperaturen snel tot ruim boven het vriespunt op. Het is dus niet zo dat de sneeuw heel de dag blijft liggen. Overdag dan ook perioden met zon, al kan nog een enkele losse winterse bui vallen, met uiteindelijk maximaal 6 graden, in Zuid-Limburg rond 3 graden.

Nou ik zet me zinnen in op een Flop ;) Het gaat nu al de verkeerde kant op, en sterft af. Ik weet dat het moet indraaien, maar als het al is ingezakt valt er niks in te draaien ;)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Citaat van: Weatherboy op di 05 feb 2013 - 15:22
Het gaat nu al de verkeerde kant op, en sterft af. Ik weet dat het moet indraaien, maar als het al is ingezakt valt er niks in te draaien ;)

Gaat nu al verkeerde kant op en sterft af? Volgens mij niet hoor ;)


pietjelol

komen nu sneeuwvlokken zo groot bedat als watten naar beneden temp 2.8

Marlieke

Citaat van: Edwin op di 05 feb 2013 - 15:19
Zwaartepunt sneeuwval op het zuiden
De nieuwste computerberekeningen laten de voorste begrenzing van de sneeuwval behorende tot de storing tot de lijn Purmerend-Lelystad-Almelo vorderen, maar de meeste sneeuw - het zwaartepunt van de neerslag - wordt in het zuiden en zuidwesten verwacht.

Rijssen is dus een randgeval wanneer dit uit gaat komen. Ach ja, we zien het wel.

Vond trouwens nog een grappige onbewerkte foto op de laptop van de sneeuw van een poosje geleden. (Waar de droger al niet goed voor is bij het maken van originele foto's  :P)

Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

JPP78

Citaat van: Weatherboy op di 05 feb 2013 - 15:22
Nou ik zet me zinnen in op een Flop ;) Het gaat nu al de verkeerde kant op, en sterft af. Ik weet dat het moet indraaien, maar als het al is ingezakt valt er niks in te draaien ;)

ras optimist!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

franky



franky

Blijkbaar kan men geen meerdere foto's posten???

jones

Vreemd dat Karim (Severe weather outlook Benelux) nog geen waarschuwing heeft gegeven!

Ramon Oost

Citaat van: franky op di 05 feb 2013 - 15:59
Blijkbaar kan men geen meerdere foto's posten???

Graag je foto's verkleinen naar maximaal 800 pixels en ze vervolgens plaatsen in dit topic --> http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3558.0.html

glenn

@jan

hj jan ga je nog een animatieplaatje neerzetten van hirlam ?
zou leuk zijn om te kijken hoe het nu staat berekend

Powered by EzPortal