Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 266023 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winter

GFS pluim van vanmiddag voor zuid-Nederland toch een zeer mooie pluim.
In de nachten veelal rond -4/-6 overdag op midde lange termijn: rond 0/+1 op zeer lange termijn +1/+2 graden.

emil

Ramon, dat gifje begint pas dinsdagavond. Morgenochtend lijkt me ook wel interessant. Geweldig dat jullie die gifjes maken hoor!

Ramon Oost

Je mag natuurlijk nooit situaties met elkaar vergelijken maar het geen van dinsdag/woensdag lijkt wel een beetje op 7 december 2012 en 14/15 januari 2013. Ook toen trokken er lagedrukgebieden iets ten zuiden of over het zuiden van Nederland.

Bacci

WWWWWWOOOOOOWWWWWWWWWWW

Wat doet Hirlam nou? ongelofelijk

winter

Ramon mooi gifje maar wat verwacht je van de regen die na de sneeuw en op het einde weer in sneeuw overgaat in regio Eindhoven?
Hoop dan maar dat het neerslaggebied iets zuidelijker trekt anders hebben we geen sneeuw hier in Eindhoven.

Ramon Oost

Citaat van: emil op ma 04 feb 2013 - 17:02
Ramon, dat gifje begint pas dinsdagavond. Morgenochtend lijkt me ook wel interessant. Geweldig dat jullie die gifjes maken hoor!

Ik heb al eerder van een plaatje van deze run geplaatst van morgen ochtend, zie --> http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3547.msg47610.html#msg47610 ik kan zo nog wel een totale animatie plaatsen als mensen dat willen.

Weerfreak 1337

Citaat van: Ramon Oost op ma 04 feb 2013 - 16:58
Hirlam laat het lagedrukgebied over Zeeland naar Belgiƫ trekken waardoor er in het zuidwesten en zuiden korte tijd regen mogelijk is door een aanlandige wind en iets oplopende temperaturen op hoogte (T850hPa naar -3).



Weer onzekerheid door de koers van het laag, zal komende runs meer en meer duidelijk worden hoe of wat. Hopen dat die regen/natte sneeuw uitblijft in het zuiden en zuidwesten. Daarvoor zal de kern net wat zuidelijker moeten trekken. :)

Zou er niet iets van neerslagafkoeling op kunnen treden? Weinig wind bij de kern en best intense neerslag..?

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

JPP78

't mag allemaal nog wel wat noordelijker(dinsdagnacht/woensdagochtend) wij willen nu ook wel eens flink wat sneeuw! gevolgd door flink wat vorst!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Jan van Ooijen

Lekkere -41 op 500 hPa boven Nederland

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Thunderfreak

Citaat van: Weerfreak op ma 04 feb 2013 - 17:08
Weer onzekerheid door de koers van het laag, zal komende runs meer en meer duidelijk worden hoe of wat. Hopen dat die regen/natte sneeuw uitblijft in het zuiden en zuidwesten. Daarvoor zal de kern net wat zuidelijker moeten trekken.

Zou er niet iets van neerslagafkoeling op kunnen treden? Weinig wind bij de kern en best intense neerslag..?

Kan zomaar.vorige run was de koers wel goed,en deze run net wat verkeerd. Veranderd nog wel een paar keer,zoals we wel kennen van de afgelopen tijd.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Bacci

@Jan, misschien een beetje een domme vraag aangezien alles nog onzeker is, maar ik zie in het midden zware sneeuwval, hoeveel cm kan dat zwaarste gedeelte opleveren? ongeveer.

gilleeesss

Jan.. Westen belgie doodgewone regen? of denk je dat het ook sneeuw kan zijn?

winter

Citaat van: JPP78 op ma 04 feb 2013 - 17:08
't mag allemaal nog wel wat noordelijker(dinsdagnacht/woensdagochtend) wij willen nu ook wel eens flink wat sneeuw! gevolgd door flink wat vorst!

Misschien afspraken met het weer maken.
Jullie strenge vorst en wij veel sneeuw hier in het zuiden  ;)

Sven

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Jan van Ooijen

Citaat van: Sven op ma 04 feb 2013 - 17:16
Kans op sneeuwval :)



Jammer he dat het een oude is :D Vanavond om 2300 uur nog eens kijken ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op ma 04 feb 2013 - 17:16
Jan.. Westen belgie doodgewone regen? of denk je dat het ook sneeuw kan zijn?

Ben daar nog even terughoudend over, kans op sneeuw is zeker aanwezig. Echter de positie van het laagje zal alles bepalend zijn voor jullie
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op ma 04 feb 2013 - 17:15
@Jan, misschien een beetje een domme vraag aangezien alles nog onzeker is, maar ik zie in het midden zware sneeuwval, hoeveel cm kan dat zwaarste gedeelte opleveren? ongeveer.

Heb net een berichtje voor Buienalarm app moeten schrijven, daar had ik 4-8cm neergezet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Citaat van: Bacci op ma 04 feb 2013 - 17:15
@Jan, misschien een beetje een domme vraag aangezien alles nog onzeker is, maar ik zie in het midden zware sneeuwval, hoeveel cm kan dat zwaarste gedeelte opleveren? ongeveer.

Klopt neerslag lijkt sterk te intensiveren boven Nederland.
http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3547.msg47547.html#msg47547 Weleens waar van GFS maar kan op sommige plaatsen in Nederland 10cm opleveren.
We zullen zien hoe het laag zal trekken en wat de intensiviteit van het laag zijn spannend !

Ramon Oost

Hier de hele animatie van Hirlam. Heb hem ook even wat ingezoomd.



Citaat van: winter op ma 04 feb 2013 - 17:05
Ramon mooi gifje maar wat verwacht je van de regen die na de sneeuw en op het einde weer in sneeuw overgaat in regio Eindhoven?
Hoop dan maar dat het neerslaggebied iets zuidelijker trekt anders hebben we geen sneeuw hier in Eindhoven.

Word nowcasten hoe ver de wat warmere lucht het land binnen komt. T2m in het zuidwesten en zuiden mogelijk wat verder boven 0 elders in het midden van het land rond 0 / 1. De Td's zijn wel rond of onder 0 en de T850hPa zou ook nog koud genoeg moeten zijn voor sneeuw..

winter

Ben al blij met 5cm is al best veel, maar veel mensen denken dat het weinig is maar 5 cm is echt al mooi en bij 10cm en meer dan kan het gewoon niet meer stuk.
Ik hoop ook op 10cm hier in Helmond nog niet gehad deze winter. En Jan wat verwacht jij qua dooi dooit de sneeuw meteen weg of komen temperaturen niet hoog te liggen en zeer beperkte dooi of hangt dit ook allemaal af van het laag?
Dan is het toch hoe zuidelijker hoe kouder het blijft maar dan een kleiner gedeelte van NEderland sneeuw als ik het goed begrijp?

Powered by EzPortal