Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 263199 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bacci

Ik heb nog niet eens gekeken naar de sneeuwkansen van de pluim, echt mooie piek hoor!
Eerst sneeuwbuien dinsdag en dan naar de nacht van woensdag sneeuwstoring?


Floris

CiteerHoe het precies zit met de wind weet ik niet. Maar dat er zware (sneeuw)buien gaan vallen is wel zeker. Al ligt het er wel aan of je langs de kust bezig bent of in het binnenland. binnenland in ieder geval minder buien

Ik woon aan de grens van Duitsland. Het oosten van de achterhoek. Maar wordt morgen sneeuw verwacht? of alleen regen.



nifri84

Citaat van: Floris op ma 04 feb 2013 - 12:03
Ik woon aan de grens van Duitsland. Het oosten van de achterhoek. Maar wordt morgen sneeuw verwacht? of alleen regen.

Misschien is het een idee om de moeite te nemen een paar pagina's terug te lezen in het forum. Er staat inmiddels behoorlijk wat beschreven over de situatie zoals die morgen wordt verwacht.
Bovendien: als je werkzaamheden bedrijfsmatig afhankelijk zijn van weersverwachtingen e.d. waarom dan geen abbo op een meteo dienstverlener oid?

Thunderfreak

He ben ik echt de enige die liever voorjaar heeft dan dit weer?  :) Met neerslag en net wel/niet temperaturen.

Als ik ergens een hekel aan heb is dit het wel haha. Maar ik gun het de mensen van harte die de sneeuw graag zien komen.  ;) :)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

jones

Hirlam berekent ook serieus wat sneeuw boven BE en Z-NL in de nacht naar woensdag

Thunderfreak

Ow wacht,ook voor de liefhebbers onweer zijn er kansen. Was ik even vergeten.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Romigo

De sneeuw verwachting voor het midden van het land.. :P

Jan van Ooijen

Citaat van: jones op ma 04 feb 2013 - 12:12
Hirlam berekent ook serieus wat sneeuw boven BE en Z-NL in de nacht naar woensdag

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 04 feb 2013 - 12:32


Dat ziet er voor de Achterhoek dus gewoon slecht uit. Laat dat maar mooi veranderen of laat het gewoon niet kloppen :P wetter3 is veel gunstiger
Never Stop Exploring

Farid_A

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 04 feb 2013 - 12:32

Dat is een best buitje voor het zuiden zeg! Mag nog wel ietsje naar het noorden schuiven, maar zo is die ook best lekker voor het Westland.

Jan van Ooijen

Citaat van: Edwin op ma 04 feb 2013 - 12:34
Dat ziet er voor de Achterhoek dus gewoon slecht uit. Laat dat maar mooi veranderen of laat het gewoon niet kloppen :P wetter3 is veel gunstiger

Guidance
Met het geleidelijk kouder worden van de bovenlucht neemt vanmiddag de buienkans met name in het noorden toe. Vannacht en morgenochtend nabij de trog enkele forse buien. Met name verder landinwaarts kunnen de buien winters van karakter worden, zeker bij voldoende hoge neerslagintensiteit. Achter de trog komen er weer "losse" buien over. De meeste over de noordelijke helft. Elders lijkt de schaduwwerking van Engeland een dempend effect te hebben op de buienvorming. Ook deze buien zijn overigens winters van karakter. Kans op onweer is vrij groot. Harmonie geeft voortdurend een signaal, het sterkste bij de trogpassage. Verder gaat de aandacht natuurlijk uit naar de neerslag van woensdag. Op de noord- en oostflank van het laag gaat het sneeuwen. In deze run is dat zo'n beetje over de gehele zuidelijke helft van het land, maar gezien de verschillen in de diverse modellen en opeenvolgende modelruns nog tamelijk onzeker.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss


Bacci

Die sneeuwgebied van woensdag mag wel iets meer naar het noorden trekken net als GFS aangeeft :P  En Hirlam geeft nog steeds regen voor morgen, zijn gewoon dikke vette sneeuwbuien hoor!  ;)

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 04 feb 2013 - 12:36
Guidance
Met het geleidelijk kouder worden van de bovenlucht neemt vanmiddag de buienkans met name in het noorden toe. Vannacht en morgenochtend nabij de trog enkele forse buien. Met name verder landinwaarts kunnen de buien winters van karakter worden, zeker bij voldoende hoge neerslagintensiteit. Achter de trog komen er weer "losse" buien over. De meeste over de noordelijke helft. Elders lijkt de schaduwwerking van Engeland een dempend effect te hebben op de buienvorming. Ook deze buien zijn overigens winters van karakter. Kans op onweer is vrij groot. Harmonie geeft voortdurend een signaal, het sterkste bij de trogpassage. Verder gaat de aandacht natuurlijk uit naar de neerslag van woensdag. Op de noord- en oostflank van het laag gaat het sneeuwen. In deze run is dat zo'n beetje over de gehele zuidelijke helft van het land, maar gezien de verschillen in de diverse modellen en opeenvolgende modelruns nog tamelijk onzeker.

Niet weer het zuiden hoor! Nu tijd voor het midden en noorden van Nederland, die hebben vrij weinig gehad dit jaar  ;)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Bacci op ma 04 feb 2013 - 12:41
Die sneeuwgebied van woensdag mag wel iets meer naar het noorden trekken net als GFS aangeeft :P  En Hirlam geeft nog steeds regen voor morgen, zijn gewoon dikke vette sneeuwbuien hoor!  ;)

En voor hier mag het naar het zuiden, want nu hebben we uurtje of 2 sneeuw, met dan bak water.

Erik V

Citaat van: Thunderfreak op ma 04 feb 2013 - 12:10
He ben ik echt de enige die liever voorjaar heeft dan dit weer?  :) Met neerslag en net wel/niet temperaturen.

Als ik ergens een hekel aan heb is dit het wel haha. Maar ik gun het de mensen van harte die de sneeuw graag zien komen.  ;) :)
Aan dit huidig weertype heb ik ook een hekel maar als ik de kaartjes en pluimen zo zie wordt het toch echt beter......

Jan van Ooijen

Dan ook maar UKMO high res. Alleen te zien voor leden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Thunderfreak

Erik,

Klopt,het is even een slag omde arm houden wat er gaat gebeuren,zelfs op deze korte termijn nog.
Hirlam tekent ee leuk beeld af,GFS daarintegen gewoon warm water.

Grote verschillen in een klein landje op korte termijn,we houden het in de gaten.


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

SniperEye

Citaat van: Floris op ma 04 feb 2013 - 11:02


Ps. Dit is geen reclame voor eigen bedrijf. Zal nooit naam noemen e.d.

Neemt niet weg dat een donatie op zijn plaats is wanneer je informatie inwint op dit forum voor bedrijf of beroep. Men vraagt "slechts" € 10,- ;)

Powered by EzPortal