Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205931 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

grizzrh

toch wel beetje hopende op wat mist met vorst vanavond...(Vorst is sowieso al hier maak ik me niet druk om :P)
Morgen dan mooie rijp :D
Doenrade, Limburg

Romigo

GFS brengt weer een hele mooie run. Het Hoog boven Scandinavië weet goed stand te houden en neemt zelfs in druk toe de komende dagen

MamaAs

Citaat van: winter op wo 16 jan 2013 - 17:09
Heeft NOS al vermoedens?
http://nos.nl/artikel/461185-elfstedentocht-de-wedstrijd-van-1963.html
Ze zenden vanavond elfstedentocht van 1963 uit!

Is 50 jaar geleden dat het aangekondigd werd. Dat zal wel meespelen.
Maar goed, om over de Elfstedentocht verder te gaan. Ik hoop dat hij komt, en weet niet of ik het verwacht....
Als het dit weer nog 1,5 week blijft, zonder sneeuw, dan een dikke vette JA!

Chase-Stormer

Goede middag, honey I'm homeeeee

Nou dat was me het dagje wel, heb geen neerslag meer gezien uit de bewolking die vanmorgen over trok (weet niet als het Heerhugowaard nog heeft aangetikt ? zal zo de nieuwe pagina's lezen) alles nog steeds groen :(

Vandaag grotendeels een heerlijk zonnetje gehad, heb ook het idee dat het een stuk warmer is dan de afgelopen 2/3 dagen. Vanmiddag heb ik zelfs met t-shirtje nog even op terras gezeten en ben nu net met open jas op de fiets naar huis gegaan... dat had ik gister niet moeten doen !

Als ik het goed begrijp hebben wij Zaterdag een nieuwe sneeuwkans hier in het N/W / Noordkop ? of zit ik naar veroudere kaarten te kijken :x

*lees modus*

grizzrh

Citaat van: Chase-Stormer op wo 16 jan 2013 - 17:15
Goede middag, honey I'm homeeeee

Nou dat was me het dagje wel, heb geen neerslag meer gezien uit de bewolking die vanmorgen over trok (weet niet als het Heerhugowaard nog heeft aangetikt ? zal zo de nieuwe pagina's lezen) alles nog steeds groen :(

Vandaag grotendeels een heerlijk zonnetje gehad, heb ook het idee dat het een stuk warmer is dan de afgelopen 2/3 dagen. Vanmiddag heb ik zelfs met t-shirtje nog even op terras gezeten en ben nu net met open jas op de fiets naar huis gegaan... dat had ik gister niet moeten doen !

Als ik het goed begrijp hebben wij Zaterdag een nieuwe sneeuwkans hier in het N/W / Noordkop ? of zit ik naar veroudere kaarten te kijken :x

*lees modus*

kleine sneeuwkans ja, rukt op vanuit het zuiden ongeveer..
maja je weet maar nooit of het morgen er nog opstaat...


KNMI:

Vooruitzichten lange termijn
woensdag 23 januari tot en met woensdag 30 januari
Vrij grote kans (70-80%) op het aanhouden van het winterse weertype met 's nachts lichte of matige vorst en soms wat winterse neerslag.Uitgifte: 16/01/2013 04.12 uur LT
Doenrade, Limburg

ron12

Citaat van: itgietoan! op wo 16 jan 2013 - 16:43
Jongens, de andere forumsite ...... ligt plat vanwege triest nieuws .... Kent iemand deze persoon?
volgens mij iemand die Peter heet,staat erbij als je het aanklikt
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Chase-Stormer

Ah nog al logisch dat ik het zo warm vond vandaag, we hebben dik in de plus gezeten :(

gilleeesss

GFS over en out met de winter vanaf dinsdag/woensdag ;( maarja eerst pluim bekijken

gelukkig verandert dit HOPELIJK nog ;)


Weerfreak 1337

Citaat van: grizzrh op wo 16 jan 2013 - 17:19
kleine sneeuwkans ja, rukt op vanuit het zuiden ongeveer..
maja je weet maar nooit of het morgen er nog opstaat...


KNMI:

Vooruitzichten lange termijn
woensdag 23 januari tot en met woensdag 30 januari
Vrij grote kans (70-80%) op het aanhouden van het winterse weertype met 's nachts lichte of matige vorst en soms wat winterse neerslag.Uitgifte: 16/01/2013 04.12 uur LT

GFS berekende voor maandag ook niet veel sneeuwval, EC was nauwkeuriger maandag, en Hirlam komt vanaf morgen ook met de eerste zaterdagkaarten. Afwachten maar

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weerfreak 1337

Citaat van: gilleeesss op wo 16 jan 2013 - 17:31
GFS over en out met de winter vanaf dinsdag/woensdag ;( maarja eerst pluim bekijken

gelukkig verandert dit HOPELIJK nog ;)



Geen zorgen, kan haast niet met die behoorlijk zekere pluimen van zowel EC als GFS vanmorgen ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

Citaat van: Weerfreak op wo 16 jan 2013 - 17:36
Geen zorgen, kan haast niet met die behoorlijk zekere pluimen van zowel EC als GFS vanmorgen ;)

Ja het staat erbij he ;) eerst pluimen zien ;) Belangrijk is eigenlijk dat het nu tot maandag telkens winter blijft, en dan opschuift telkens ;) .. xD

grizzrh

nog maar even snel een plaatje getrokken voordat t donker was..
Iig te donker voor mijn SLR toen ik die pakte na het trekken van onderstaande foto vandaar iet wat slechtere kwaliteit

Doenrade, Limburg

Chase-Stormer

Citaat van: Shadow112 op wo 16 jan 2013 - 15:16
Hoe dan ook, winter stevig in het zadel.

Sneeuwplaatje Europa
Knip

Bron: weerplaza.nl

Dit is de eerste die voor mijn regio klopt, ik snap niet waar KNMI dat gebroken dek vandaan haalt, mss Julianadorp ?
Echter in Den Helder centrum is het enige gebroken sneeuwdek te zien op daken van auto van de vlokjes die gisteravond gevallen zijn, en zelfs dat is vanmiddag weg gesmolten  :P

grizzrh

Citaat van: Chase-Stormer op wo 16 jan 2013 - 17:47
Dit is de eerste die voor mijn regio klopt, ik snap niet waar KNMI dat gebroken dek vandaan haalt, mss Julianadorp ?
Echter in Den Helder centrum is het enige gebroken sneeuwdek te zien op daken van auto van de vlokjes die gisteravond gevallen zijn, en zelfs dat is vanmiddag weg gesmolten  :P

als je het satelliet plaatje bekijkt zie je inderdaad een gebroken dek liggen!

Doenrade, Limburg

Ramon Oost

Minimum temperaturen voor komende nacht. Let op, boven sneeuwdek nog lagere temperaturen mogelijk (lokaal lager dan -15).


Thunderfreak

Zag ergens -4 voor hier staan aankomende nacht? Dat klopt bij voorbaad al niet,aangezien het vannacht ook -10,3 was boven de bergen sneeuw.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Chase-Stormer

Citaat van: grizzrh op wo 16 jan 2013 - 17:48
als je het satelliet plaatje bekijkt zie je inderdaad een gebroken dek liggen!

knip

Aaah I see, uiterste puntje is sneeuwvrij.... 3 maal raden welke stad daar ligt  ;D
Kreeg idd ook net te horen dat ze in Alkmaar sleetje aan het rijden zijn  :D

Ben bang dat iemand een antivries-magneet hier heeft laten liggen... blijkbaar is iemand niet zo blij dat Stavoren dit jaar met de meeste zonuren aan de haal is gegaan  :P

jorentje1997

Hier aan het Belgische zeetje vanochtend -11.2°c en vannacht voorspellen ze -10°c

Kan iemand vanavond de recente Hirlam en GFS plaatsen voor neerslag, ben toch eens benieuwd naar vrijdag-zaterdag

Weatherboy

Even om het leed te verzachten. GFS heeft de laatste tijd last van storingen. Er kwam gister middag een bericht over het enorme verschil met alle andere modellen. De reden dat ie elke keer te warm is, komt door het feit dat de laagjes veel en veels te heftig uitpakken.

Zie onderstaande kaart:


Die enorme Lagedrukgebieden zijn gewoon niet realistisch met omvangen van 930 t/m 945 hPa. Dat is echt een overschatting. Zoals in de laatste pluimen en ensembles schiet de hoofdrun van GFS telkens uit de pas (dikke zwarte lijn). Als het goed is blijft dat voorlopig nog even zo dankzij lagere resolutie in het model.

Overigens wil ik de dooi niet wegstrepen ofzo, maar het is simpelweg veels te heftig allemaal. Slechts de GFS pluimen en ensembles bekijken lijkt me het beste beeld te geven. ;)

WinschoterWeer

Citaat van: NitroGenetics op wo 16 jan 2013 - 15:27
arme noorden haha :p
Hoezo arme Noorden... wat jij leuk vind hoeven mensen uit het Noorden niet leuk te vinden óf andersom!  ;) Ik ga dit weekend heerlijk schaatsen op natuurijs waar je je ogen bij uitkijkt! Zo mooi!  Gewoon genieten van wat je aangeboden krijgt! Ieder zijn ding!  ;D

Powered by EzPortal