Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205818 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

arjanbruggink

Citaat van: ron12 op wo 16 jan 2013 - 09:59
is het geen poolsneeuw met die temperaturen
Nou, als je zelf even de satbeelden had bekeken was de vraag overbodig geweest.
Trekt weer wat vanuit Dld Nederland binnen in Twente.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

pietjelol

zon heeft toch al aardig wat kracht vriest hier 8 graden en ik zie de ijspegels smelten

Romigo

De laagste temperaturen van afgelopen nacht/ochtend

vdweste

Citaat van: pietjelol op wo 16 jan 2013 - 10:04
zon heeft toch al aardig wat kracht vriest hier 8 graden en ik zie de ijspegels smelten

Lijkt me niet dat dit door de zon komt, waar hangen deze ijspegels aan?

Jenkie

Citaat van: arjanbruggink op wo 16 jan 2013 - 10:03
Nou, als je zelf even de satbeelden had bekeken was de vraag overbodig geweest.
Trekt weer wat vanuit Dld Nederland binnen in Twente.

Je was me voor Arjan  :) Maar is inderdaad weer sneeuw vanuit Duitsland. Duitse sneeuw ligt hier alleen maar  ;D

Brisk

Let is snow, let it snow, let it snow!

Jenkie

Wel leuk, al die sneeuw vanuit Duitsland. Maar ik verlang ook wel een keer naar een zonnetje. Die is hier sinds dagen niet meer geweest.....

adebos


SniperEye

Citaat van: flyerke op wo 16 jan 2013 - 07:54
volgens de laatste gfsrun is de sneeuwbom van zaterdag van de kaarten verdwenen. Depressie trekt over frankrijk naar het oosten. Had graag nog een paar cm sneeuw bij gehad maarja we hebben al 10 cm :-)

Neerslag is niet te voorzien op dit termijn. Zelfs het laag wat gisteren voor sneeuw zorgde was niet helemaal juist berekend. Het ging toch nog iets noordelijker (in vroegere runs ging men uit van het Zuidwesten en mogelijk het Zuidoosten).


Farid_A

Wat een pluim zeg! Amper leden boven tot eind volgende week. Dat scandinavisch hoog blijft de depressies onder ons door drukken. Als dit zo verder gaat, pakken we in het zuiden/zuidwesten best vaak nog wat sneeuw mee. We gaan een spannende periode in.

Reutel

Goedemorgen!  8)

Kijk toch eens aan wat een prachtige pluim! De sneeuw voor zaterdag staat nog steeds op de kaarten en de temperatuur blijft gewoon dik onder nul. Geweldig!

Marlieke

Het is dat er hier ook sneeuw is gevallen maar wanneer je naar de verwachte ijsgroei kijkt voor het o zo mooie oosten van het land dan zou ik zeggen:

Het kump dr wal van! (twents voor it giet oan)  ;D 8)

Oftewel: wat te denken van een Twenste Elfstedentocht?
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Fren

ik heb liever nog een 20-tal centimeters voor twente erbij en dan een 11-kroegentocht
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

vivalavida

Wat een mooie pluim, dooi lijkt nu toch echt de aftocht moeten blazen!
Sneeuwkansen zijn wel  wat minder, maar ach de laag die er nu ligt is ook al prachtig!

ceriel

Zijn dat geclusterde buien boven de wadden?  :o
Wanneer doen we het weer?

Shadow112


Reutel

Vanmorgen in de schemering was het echt schitterend buiten. Enkele meren bij Breda zijn nog niet helemaal dichtgevroren. Blijkbaar is de temperatuur van het water nog vrij hoog want het water rookte als een kokende pan erwtensoep in de sneeuw. Met als resultaat een dikke mistlaag van enkele meters dik. Ik reed op de snelweg en kon helaas niet stoppen voor foto's, maar het leken wel IJslandse taferelen. Prachtig!

MarcS

Citaat van: Marlieke op wo 16 jan 2013 - 10:15
<knip>
Oftewel: wat te denken van een Twenste Elfstedentocht?
Iets te weinig steden?

Reutel


Brisk

Citaat van: Shadow112 op wo 16 jan 2013 - 10:21
Bam!


eeuh die is oud..

/edit...en mijn reactie een beetje laat zo te zien....
Let is snow, let it snow, let it snow!

Powered by EzPortal