Recente berichten

#11
Onweerskansen / Onweerskansen 2026 - Algemen...
Laatste bericht door dondertje127 - Gisteren om 22:10
Kan het nu ook zien bliksemen in die grote reus daar.
#12
De foto's doen het bij mij niet?  :(

Eddy.
#13
Onweerskansen / Onweerskansen 2026 - Algemen...
Laatste bericht door olivetomato - Gisteren om 21:55
Citaat van: flyineddy op Gisteren om 20:33@ mensen uit het zomer topic, zie hier de gevaren van de hitte. Overduidelijk een gevalletje zonnesteek.  ;D

Eddy.

Haha. Hij is ook wel erg flauw, maar bedankt voor de update 👍🏻
#14
Het weer in het algemeen / Zomer discussietopic 2026
Laatste bericht door Extremissimorum - Gisteren om 21:54
Oef. EC12 laat het natuurlijk afkoelen komende week. Maar daarna zijn de kansen op tropische waardes en meer weer fors gestegen. In Z-NL is een realistische kans op een recordlange hittegolf. Ben er nu al klaar mee eigenlijk!   :(
Morgen lig ik de hele dag binnen met migraine.

Terwijl ik dit schrijf begint het wel een beetje af te koelen door de westenwind van zee. Wel weer 70% luchtvochtigheid.
#15
Onweerskansen / Onweerskansen 2026 - Algemen...
Laatste bericht door dondertje127 - Gisteren om 21:31
Citaat van: Channiej op Gisteren om 21:12Er zitten er idd nog wel een aantal uit de tijd van o-o, maar hoelang is dat alweer geleden...?!?
Jan van Ooijen is hier bijv al enige tijd niet meer actief, maar die ken je vast nog wel.

Maar hier in Wijchen was het vorig weekend zeer nihil, denk dat iedereen dit weekend vast nog wat eea zal krijgen.


Valt mij overigens wel op dat de buien bij Limburg activeren, maar toch ook snel weer afzwakken

Jan van Ooijen, jaaa die ken ik zeker nog. Jammer dat hij is gestopt. En jou ken ik ook nog wel :). Leuk om je weer te zien! En die buien in Limburg, ik zit ook te hopen of ze richting Wijchen-Nijmegen (en natuurlijk mijn oude woonplaats Arnhem) komen. Maar wie weet vannacht? Intussen zie ik die enorme bloemkoolwolken van het Zuiden ook opduiken, maar die trekken allemaal over Duitsland.
#16
Het weer in het algemeen / Zomer discussietopic 2026
Laatste bericht door Armand - Gisteren om 21:27
Mooie foto's zeg! De warmte blijft hier nog flink hangen. In de tuin geeft de simpele thermometer nog bijna 37 graden aan!
#17
Omdat ik hier al jaren niet meer ben geweest, plaats ik af en toe even wat foto's waar ik best trots mee ben.

Om af te trappen, op dit moment deze Comulonimbus boven Duitsland vanuit Nijmegen. Comulonimbus boven Duitsland

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.
#18
Het weer in het algemeen / Zomer discussietopic 2026
Laatste bericht door Der RoX - Gisteren om 21:21
Zoals beloofd, hier een paar mooie borrelwolkjes in de  regio Zakynthos van de afgelopen 2 dagen

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

#19
Onweerskansen / Onweerskansen 2026 - Algemen...
Laatste bericht door vivalavida - Gisteren om 21:20
Citaat van: Channiej op Gisteren om 21:12Er zitten er idd nog wel een aantal uit de tijd van o-o, maar hoelang is dat alweer geleden...?!?
Jan van Ooijen is hier bijv al enige tijd niet meer actief, maar die ken je vast nog wel.

Maar hier in Wijchen was het vorig weekend zeer nihil, denk dat iedereen dit weekend vast nog wat eea zal krijgen.


Valt mij overigens wel op dat de buien bij Limburg activeren, maar toch ook snel weer afzwakken

Ik kom nog uit de o-o tijd  8)
#20
Onweerskansen / Onweerskansen 2026 - Algemen...
Laatste bericht door flyineddy - Gisteren om 21:19
Citaat van: Channiej op Gisteren om 21:12Valt mij overigens wel op dat de buien bij Limburg activeren, maar toch ook snel weer afzwakken

Ja, echte pulse-buien. Komt doordat er daar nu nog weinig windschering en stroming staat. Dan drukt de koude down-draft (wind, regen en hagel) de voedingsbodem onder de updraft weg, waardoor de bui zijn kracht gelijk weer verliest.
Als er meer windschering staat (zoals morgen het geval is), dan zijn de up- en down-draft verder van elkaar verwijderd en blijven de buien langer in stand.

Eddy.