Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258714 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Jan, Johann wat denken jullie er van vanacht?

PatrickM

Lichte Mammatus hier richting NO.

Marktwente

Citaat van: Arend op ma 09 jun 2014 - 21:48
Wat zit dat MCS toch een partij moeilijk te doen nu het tijd is om hier over te trekken. Het lijkt zich in alle mogelijke bochten te wringen om Hengelo maar niet aan te doen. Uiteindelijk zal het wel lukken, levert wel boeiende radar op.  :)

Het lijkt er idd op dat het hengelo niet gaat aan doen. Ik had het wel gehoopt maar tevergeefs haha.Hopelijk krijgen we nog wel het een en ander vanavond.

TaL

De temperatuur zakt voor geen meter, al uren 20 graden nu
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Joep


Arend

Citaat van: Marktwente op ma 09 jun 2014 - 21:52
Het lijkt er idd op dat het hengelo niet gaat aan doen. Ik had het wel gehoopt maar tevergeefs haha.Hopelijk krijgen we nog wel het een en ander vanavond.

Gaat wel lukken denk ik, maar het is weer frappant dat de voor ons belangrijke linkerflank zo weinig activiteit vertoont, het deel boven Duitsland dendert gewoon door.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

martijn

Klein buitje gehad in t harde NW Veluwe. Daarna regenboog en prachtige gele luchten. Alleen nog wachtende op de klapper....


LeMisérable

Bui in DLD ontwikkelt zich richting het westen, wat gaat hier gebeuren??
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Fluffje

Hoor gerommel vanuit het zuiden, mogelijk dat buien ontstaan boven NL?
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

Jdolky

Benieuwd wat de buienlijn bij Frankrijk gaat doen, uitdoven of ontploffen? Leuk om te volgen..

http://www.wetteronline.de/wetterradar?wrx=51,10.5&wrg=DL&wrm=3

ron12

Citaat van: LeMisérable op ma 09 jun 2014 - 21:57
Bui in DLD ontwikkelt zich richting het westen, wat gaat hier gebeuren??
Ik hoor meer onweer dan een half geleden nu,maar bliksem niet te zien op de bliksemradar,en waait steeds harder hier.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Energizer85

Citaat van: Jdolky op ma 09 jun 2014 - 22:00
Benieuwd wat de buienlijn bij Frankrijk gaat doen, uitdoven of ontploffen? Leuk om te volgen..

http://www.wetteronline.de/wetterradar?wrx=51,10.5&wrg=DL&wrm=3

En die hele lijn bevat actief onweer.... :-)

jones

mammatus zoals ik ze nog nooit gezien heb hier net...

Misty

Activiteit aan linkerzijde lijkt toe te nemen. In ieder geval de neerslagintensiteit. Of zie ik dat verkeerd?

Jenkie

Wow, lijkt erop dat we toch nog de volle laag krijgen!

Jeroen22

Zie net een bliksemschift horizontaal  :D

Arend

Citaat van: Misty op ma 09 jun 2014 - 22:02
Activiteit aan linkerzijde lijkt toe te nemen. In ieder geval de neerslagintensiteit. Of zie ik dat verkeerd?

Misschien dat het zich anders aan het organiseren is? Maar daar kan Marsel waarschijnlijk meer over vertellen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Johann

Citaat van: Joep op ma 09 jun 2014 - 21:51
Jan, Johann wat denken jullie er van vanacht?

Denk dat we de aandacht wat meer moeten richten op hetgeen zich in het NW van Frankrijk aan het ontwikkelen is. De vraag is in hoeverre dit later op de avond dan wel in de nacht het westen van Belgie - Nederland gaat of kan bereiken.


Zie ook Estofex
Mesoscale Discussion
Valid: Mon 09 Jun 2014 19:00 to Mon 09 Jun 2014 22:00 UTC
Issued: Mon 09 Jun 2014 19:33
Forecaster: PUCIK / GROENEMEIJER
Convective storms are intensifying across NW and N France. Their environment is characterized by strong 25-30 m/s deep-layer (0-6 km) shear and about 500-1500 J/kg CAPE, the highest values in the southeast of the area.

Per numerical guidance and observed N to NE surface winds, these storms will experience a strongly helical low-level flow across far northern France and Belgium. There, LCL heights are very low with T/Td spreads typically around 2-4 degrees C. This suggests that tornadoes will be possible with the best organized storms in northern France and Belgium. Some large hail and severe winds will probably occur as well. The threat for large hail is highest in the south of the MD area, where the lapse rates are the steepest.

Peetwaa

Zojuist boven de Hoeksche Waard.
For more pictures ; www.flickr.com/peterhokke

weerinkatwijk

Lijkt erop dat de nieuwe buien boven België en Frankrijk door de bui in het oosten worden gedwongen een westelijkere route te volgen, maar blijft afwachten in welke mate deze  Nederland bereiken!

Powered by EzPortal