Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258697 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RdeHeus

BOEM!! opeens in midden FR.

Jmanig

In zuid belgie knettert het ook als een malle momenteel.
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

hussel

Het is flink aan het ploffen daar in La france!

Dennis


ron12

Ik vrees dat het weer een lange nacht wordt voor mij 8) Frankrijk gaat ontploffen  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Maickel Geurts

Midden ziet er het beste uit inderdaad, est heeft gezien positie en warmte de mindere kans ( niet zeggende dat het NIETS is ) Ga je chasen zou ik centraal aanhouden. Heb je er de benzine voor zou ik persoonlijk mijzelf ophouden bij de lijn Nijmegen - Almelo

Ik zit vandaag in Zwolle en ik heb al genoeg gezien vandaag om te weten dat er nog meer komt!

Reutel

Citaat van: RdeHeus op ma 09 jun 2014 - 18:12
BOEM!! opeens in midden FR.

Waar? Noord Frankrijk/ Belgiƫ bedoel je?

Volgens mij moeten ze nu wakker worden op Pinkpop...

benjamin112

Komt pittige bui aan in oosten belgie.

Johann

Citaat van: Channiej op ma 09 jun 2014 - 18:03
Johan, Marcel of Jan, zou 1 van jullie kunnen vertellen wat de trekrichting oid nou echt is?
Gaan de buien bij West Belgie de zee op, trekken die DLD in, of gewoon heel NL in? Of.... Gaat er nog van alles ontstaan?
Er wordt door van alles en iedereen wat verteld, maar iedereen zegt wat anders hier op het forum.

GFS berekent vooral neerslag naar het westen toe (convergentielijn) De vraag wat er precies gaat gebeuren op nadering van de thermische vore (laag) nu nog boven Frankrijk die voor vanavond op het programma staat. Straks eens even de laatste modeluitdraai ernaast leggen en verder gewoon goed now-casten vwb de ontwikkelingen voor de rest van het land.


ron12

Hier de bui nu boven Hamburg ,die rond de  middag over Nederland trok met geluid met af en toe zware donders te horen op de cam http://www.earthcam.com/world/germany/hamburg/?cam=hamburg_hd
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

heijplater

Besloten niet mee te gaan op chase . Na een goed gevoel voor de regio rijnmond verwacht ik nu eigenlijk niets meer. Een flop dus . Voor de andere veel plezier !.

jeffrey83

Citaat van: Johann op ma 09 jun 2014 - 17:58
Uitdooft ? Zal alleen maar verder activeren op nadering en passage vore (laag).
GFS voor vanavond 21h00

Johann!  Mijn held! :)

Joep

Pinkpop krijgt de volle laag denk ik

Weerfreak 1337

Citaat van: Johann op ma 09 jun 2014 - 18:24
GFS berekent vooral neerslag naar het westen toe (convergentielijn) De vraag wat er precies gaat gebeuren op nadering van de thermische vore (laag) nu nog boven Frankrijk die voor vanavond op het programma staat. Straks eens even de laatste modeluitdraai ernaast leggen en verder gewoon goed now-casten vwb de ontwikkelingen voor de rest van het land.


De positie van de thermische vore op dit moment is te zien aan de buien die nu ong. bij Le Mans zitten? Of zie ik dat verkeerd?  :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

benjamin112

Citaat van: heijplater op ma 09 jun 2014 - 18:25
Besloten niet mee te gaan op chase . Na een goed gevoel voor de regio rijnmond verwacht ik nu eigenlijk niets meer. Een flop dus . Voor de andere veel plezier !.

Er komt toch wat mooi's aan.

tromke

Geen extra maatregelen Pinkpop om noodweer
Tijdens het Pinkpop-festival in Landgraaf worden geen extra maatregelen genomen vanwege mogelijk noodweer vanavond. Dat hebben de gemeente en de politie besloten na overleg met de organisatie van het muziekevenement.

De hulpdiensten overlegden vanmiddag of er actie ondernomen moest worden in verband met de veiligheid van de tienduizenden mensen die Pinkpop dit pinksterweekend bezoeken.

Het KNMI heeft voor de provincie Limburg code oranje afgegeven voor extreem weer. Er worden zware onweersbuien en harde windstoten verwacht.

Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/noodweer-tweede-pinksterdag#node_895136

:o

Caps

Citaat van: benjamin112 op ma 09 jun 2014 - 18:29
Er komt toch wat mooi's aan.

Dat drijft naar mijn weten langs Rijnmond

benjamin112

Citaat van: tromke op ma 09 jun 2014 - 18:30
Geen extra maatregelen Pinkpop om noodweer
Tijdens het Pinkpop-festival in Landgraaf worden geen extra maatregelen genomen vanwege mogelijk noodweer vanavond. Dat hebben de gemeente en de politie besloten na overleg met de organisatie van het muziekevenement.

De hulpdiensten overlegden vanmiddag of er actie ondernomen moest worden in verband met de veiligheid van de tienduizenden mensen die Pinkpop dit pinksterweekend bezoeken.

Het KNMI heeft voor de provincie Limburg code oranje afgegeven voor extreem weer. Er worden zware onweersbuien en harde windstoten verwacht.

Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/noodweer-tweede-pinksterdag#node_895136

:o


Ben er bang voor.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

benjamin112

Citaat van: Caps op ma 09 jun 2014 - 18:31
Dat drijft naar mijn weten langs Rijnmond

Excuus verkeerd gelezen!

Powered by EzPortal