Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258479 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: Johann op zo 08 jun 2014 - 22:54
Ik zet in op het zuidoosten ondanks dat WRF er ook vanmiddag -avond weer goed opzat.

Zullen we een poultje opzetten?  ;) ;D

EC12 is in principe de meest oostlijke optie uit de vele smaken die we hebben. Ik ben benieuwd.
Hoop niet dat het door EC geschetste scenario waarheid wordt, dan moet ik in potentie verder rijden ;).

jornonweer

Citaat van: Marsel op zo 08 jun 2014 - 23:04
Zullen we een poultje opzetten?  ;) ;D

EC12 is in principe de meest oostlijke optie uit de vele smaken die we hebben. Ik ben benieuwd.
Hoop niet dat het door EC geschetste scenario waarheid wordt, dan moet ik in potentie verder rijden ;).

gewoon harmonie.. lijkt me het mooiste scenario!
Danger is real, fear is a choice.

Johann

Citaat van: Arend op zo 08 jun 2014 - 22:59
Heb jij dan wel een recente run (vandaag) van UKMO (neerslagberekening)? Gaarne posten dan. Volgens mij is er een storing, maar misschien dat Johann daar meer over weet. Vooral het verschil tussen Hirlam en Harmonie vind ik raar. Het zou niet best zijn als de combinatie EC/Harmonie er voor morgen helemaal naast zou zitten.  :-\

UKMO (12) neerslag ma 20-h00- di 002h00

Southman

Citaat van: ron12 op zo 08 jun 2014 - 23:03
Vuur werk pink pop soms

Dat is om 0.00uur volgens mij, gisteren ook.
I like extreme weather!

Johann

Citaat van: Marsel op zo 08 jun 2014 - 23:04
Zullen we een poultje opzetten?  ;) ;D
EC12 is in principe de meest oostlijke optie uit de vele smaken die we hebben. Ik ben benieuwd.
Hoop niet dat het door EC geschetste scenario waarheid wordt, dan moet ik in potentie verder rijden ;).

Meest westelijk de Chinezen met plens hemelwater Noordzee en oosten van Verenigd Koninkrijk  ;D :-[


TaL

Citaat van: Marsel op zo 08 jun 2014 - 23:04
Zullen we een poultje opzetten?  ;) ;D

EC12 is in principe de meest oostlijke optie uit de vele smaken die we hebben. Ik ben benieuwd.
Hoop niet dat het door EC geschetste scenario waarheid wordt, dan moet ik in potentie verder rijden ;).

http://severeweatheroutlook.blogspot.be/

Karim gaat met Marsel mee  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

SniperEye

Karim kiest voor WRF vanwege de recente nauwkeurigheid, Johann kiest dus voor de oplossing van EC. (correct me if I'm wrong).

Zuidoost zou helemaal top zijn, scheelt heel wat kilometers :)

Zoals het er nu naar uitziet rijden wij morgen vanuit Weert richting de grens Vlaanderen/ Waloniƫ, even ten oosten van Brussel om van daaruit verder positie te bepalen. Laptop opgeladen, camera opgeladen, telefoons opgeladen, all checks passed :)

Arend

Citaat van: Johann op zo 08 jun 2014 - 23:07
UKMO (12) neerslag ma 20-h00- di 002h00

Thanks Johann!! Vreemd dat er elders geen recente runs te vinden zijn. Deze output van UKMO maakt het allemaal niet eenvoudiger.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

jornonweer

Citaat van: SniperEye op zo 08 jun 2014 - 23:15
Karim kiest voor WRF vanwege de recente nauwkeurigheid, Johann kiest dus voor de oplossing van EC. (correct me if I'm wrong).

Zuidoost zou helemaal top zijn, scheelt heel wat kilometers :)

Zoals het er nu naar uitziet rijden wij morgen vanuit Weert richting de grens Vlaanderen/ Waloniƫ, even ten oosten van Brussel om van daaruit verder positie te bepalen. Laptop opgeladen, camera opgeladen, telefoons opgeladen, all checks passed :)

eerst de komende uren eens kijken, activeert namelijk het een en ander dat naar ons komt  :)
Danger is real, fear is a choice.

Casah

Citaat van: Southman op zo 08 jun 2014 - 23:12
Dat is om 0.00uur volgens mij, gisteren ook.

Ik zit in meerssen, kan niks van onweer ontdekken. Moeten wachten tot vannacht :p

ron12

Onweer WEST Brabant volgens buienradar wel
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

NitroGenetics

ik zie nou ook net dat dinsdag avond ook nog wel wat leuks is voor het oostelijk helft van nederland, dit mede omdat de koufront toch enigszins vertraging oploopt als ik zo de modellen bekijk, misschien dat johan of marcel hier wat kaarten voor hebben wat betreft stp en andere kaarten.

Southman

Citaat van: Casah op zo 08 jun 2014 - 23:17
Ik zit in meerssen, kan niks van onweer ontdekken. Moeten wachten tot vannacht :p

Klopt, op het moment van schrijven hoorde ik doffe dreuntjes, dus associeerde ik het met onweer.
I like extreme weather!

Maurice Vroegrijk

Citaat van: ron12 op zo 08 jun 2014 - 23:20
Onweer WEST Brabant volgens buienradar wel
hier (5km van Roosendaal) nog niks te merken helaas..... :(
we zullen het wel zien...

jornonweer

Citaat van: Southman op zo 08 jun 2014 - 23:24
Klopt, op het moment van schrijven hoorde ik doffe dreuntjes, dus associeerde ik het met onweer.

die bui die naar zuid limburg trekt lijkt me gevaarlijk, zit ontzettend veel hagel in, ik zou de auto's binnen zetten mensen van zuid limburg..
Danger is real, fear is a choice.

Diem

Citaat van: Maurice Vroegrijk op zo 08 jun 2014 - 23:27
hier (5km van Roosendaal) nog niks te merken helaas..... :(
Hier wel onweer waargenomen richting het zuidoosten.
En het is meteen een heftig buitje als ik de radar zo eens bekijk, er zit zelfs iets groen in :o

Sven

Ja weer een onweersdag erbij inderdaad van die bui tussen Roosendaal en hier (spijkenisse) in :) paar mooie CC ontladingen en ver weg rommeltjes :D
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

ron12

ten zuiden van Nijmegen onweer nu   ;) EN HOORBAAR
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mariska

Momenteel is het hier (Eindhoven) aan het weerlichten.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Unknown-user1778

zit er werkelijk nog veel hagel in die bui van vannacht? goede kans dat hij zelfs midden limburg gaat raken lijkt me.

Powered by EzPortal